۱۳۹۶ تیر ۳۱, شنبه

دایرة المعارف جامعه شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی (۲۸)


 
 
پروفسور دکتر 
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت 
و دهها تن دیگر
(۱۹۶۹)


برگردان
شین میم شین

پیشکش
به
امیر حسین آریان پور

کلکتیو کار
(سوسیالیستی)

·    کلکتیو کار به انجمن زحمتکشان در واحد ساختاری معین و یا واحد های ساختاری مختلف در کارخانه ای و یا در عرصه ای اطلاق می شود که آگاهانه در صدد جامه عمل پوشاندن به وظایف اجتماعی واقعی و یا در صدد توسعه همه جانبه شخصیت اعضای خود است. 

۱
·    کلکتیو کار بر بنیان مناسبات تولیدی سوسیالیستی توسعه می یابد و بر پایه آن، انطباق (مطابقت) منافع اجتماعی، کلکتیوی و فردی رشد می یابد.

·    مراجعه کنید به منافع در دایرة المعارف جامعه شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی  

۲
·    کلکتیو کار، ارگانیسم اجتماعی همه جانبه ـ ساختاربندی شده ی جامعه سوسیالیستی است.  

۳
·    کلکتیو کار در مقابل واحدهای بیواسطه دیگر از قبیل خانواده و همبود مسکونی و غیره که انسان ها تجمع می یابند، فونکسیون و جایگاه خاصی در سیستم اجتماعی سوسیالیسم کسب می کند. 

۴
·    کلکتیو کار انجمنی اجتماعی در روند کار، یعنی در حوزه اصلی کردوکار انسانی است که در کلیه مراحل روند بازتولید اجتماعی، در پژوهش، توسعه، مدیریت (اداره، رهبری)، تکمیل، تجارت و غیره تشکیل می یابد. 

۵
·    کلکتیو کار کیفیت اجتماعی عالی تری در روند توسعه گروه کار است. 

۶
·    مشخصه روابط و فعالیت های (اکتیویته های) کلکتیو کار، بویژه عبارت است از جامه عمل پوشاندن آگاهانه به الزامات و مطالباتی که از مناسبات اقتصادی ـ اجتماعی سوسیالیستی نشئت می گیرند.

۷
·    کلکتیو کار بویژه در وحدت هماهنگ روابط کاری ـ فونکسیونی، اقتصادی، سیاسی ـ اخلاقی، فرهنگی ـ فکری و اجتماعی ـ پسیکولوژیکی میان اعضای آن و در همپیوندی اجتماعی آگاهانه ی آنها در جهت جامه عمل پوشاندن به وظایف مربوط به کلکتیو موجود در پلان (برنامه) دولتی، تجلی می یابد.

۸
·    مبانی فکری اصلی توسعه ی کلکتیو کار به شرح زیرند:

الف
·    انضباط کار سوسیالیستی

ب
·     دولت آگاهی متعالی
·    (شعور دولتی عالی)

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر