۱۳۹۷ خرداد ۱۲, شنبه

تجاوز و تخریب به عوض تعلیم و تربیت (۲)

 
تأملی
 از 
میم حجری

  کودک ستیزی
را
در انواع و اقسام متفاوت و متنوع
و

توسط سوبژکت های متفاوت و متنوع
(مادر، پدر، برادر، خویشاوندان، معلمان، مربیان، مدرسان و غیره)
می توان در پرتو دیالک تیک اوتوریته درک کرد و توضیح داد:
 
۱
اوتوریته
یک مفهوم سوسیولوژیکی (جامعه شناسی) است.
 
اوتوریته
یکی از مفاهیمی است که عرق شرم بر پیشانی جامعه شناسی بورژوایی می نشاند.
 
اوتوریته
به قول ماکس وبر (پدر جامعه شناسی بورژوایی)
  مفهوم فرم نیافته ای است.
 
اوتوریته چیست؟

 
۲
اوتوریته 
(اعمال قدرت، زورگویی، تعیین تکلیف، اندرز، رهنمود، رهنمایی)
 قبل از همه
دیالک تیکی  از سوبژکت و اوبژکت است.

اوتوریته
را 
باید مشخصا مورد بررسی قرار داد.
 
اوتوریته

قبل از همه
امری طبیعی است.
 
هم میان نباتات و هم میان جانوران 
فرمی از اوتوریته
 حاکم است.

بخش اعظم نیرو و انرژی و وقت جانوران صرف تعیین و اثبات اوتوریته
و
تمکین به اوتوریته
می شود.
 
چالش های چه بسا دردناک و خونین و مرگبار جانوران با یکدیگر
عمدتا
برای تعیین و اثبات اوتوریته است.
 
فقط به برکت اوتوریته است 
که 
جانوران می توانند ادامه حیات دهند و به تکثیر نوع نایل آیند.

۳

مثال
هر خانواده میمونی و یا فیلی
حاوی  اوتوریته ای است
 که
 گنجی از تجارب در اختیار دارد و رئیس و رهبر و رهنمای خانواده است.
 
بدون این اوتوریته 
اعضای خانواده فیلی گیج و سردرگم و سرگردان می مانند 
و چه بسا از تشنگی و گرسنگی می میرند.
 
تولید مثل جانوران هم بر اساس اثبات و تعیین اوتوریته و تمکین به اوتوریته
صورت می گیرد.
 
در گله گوزن ها
به عنوان مثال
خر تو خر برقرار نیست.
 
هر گوزن نر
مجاز به جفتگیری با مادر ـ گوزن ها نیست.

فقط گوزنی مجاز به جفتگیری و تولید مثل و تکثیر نوع است
که
لیاقت پدری خود 
را 
اوتوریته خود
 را
در چالش دردناک و خونین و مرگبار با رقیبان اثبات کرده باشد.

بدین طریق
بهترین ژن ها منتقل می شوند.
 
۴
اوتوریته
از عالم طبیعت به جهان و جامعه
آمده است.
 
اوتوریته
همچنان و هنوز
 خال های طبیعی خود را حفظ کرده است.

جنگ و دعوای مردجماعت با یکدیگر در رقابت بر سر زنی
میراث نیاکان حیوانی آنها ست.

یعنی
در تحلیل نهایی
به نیت اثبات اوتوریته است.
 
یعنی امری طبیعی و غریزی است
که
هنوز سوسیالیزه (اجتماعی) نشده است.
 
۵
اوتوریته
ضمنا
حاوی گشتاورهای حمایتی مثبت است.
 
در سایه اوتوریته
 خانواده های نباتی و حیوانی
انتظام می یابند و بر آنارشی و خر تو خر غالب می آیند.
 
ضمنا
سازمان می یابند و در مقابله با حملات طبیعی و حیوانی 
به همکاری و همرزمی مبادرت می ورزند.

ادامه دارد.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر