ویرایش
و تحلیل از
فریدون
ابراهیمی
سوره بقره
آیه (١٥٦)
الَّذِينَ
إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ
رَاجِعُونَ
آنها
كه هر گاه مصيبتى به ايشان مى رسد،
مى
گويند:
«ما
از آن خدائيم و به سوى او باز مىگرديم!»
·
این آیه را فقط در پیوند با آیه قبلی
می توان درک کرد:
قطعا
همه شما را با چيزى از ترس، گرسنگى
و
كاهش در مال ها و جان ها و ميوه ها،
آزمايش
مى كنيم
و بشارت ده به استقامت كنندگان!
1
آنها
كه هر گاه مصيبتى به ايشان مى رسد،
مى
گويند:
«ما
از آن خدائيم و به سوى او باز مى گرديم!»
·
مؤمنین مقاوم، پس از اصابت مصیبتی
بر آنان، می گویند:
·
منشاء و مقصد ما خدا ست.
·
مؤمنین واقعا هم کماکان پس از مرگ
هر عزیزی می گویند:
إِنَّا
لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
·
اما منظور خدا و یا رسول خدا از
این آیه چیست؟
·
مگر انسان ها از خدا نشئت گرفته
اند؟
·
مگر خدا در گورهای گورستان است که انسان
ها پس از مرگ به سویش بروند؟
2
إِنَّا
لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
·
انسان ـ حتی بنا بر آیات همین قرآن
کریم و یا هر کس دیگر ـ منشاء مادی و خاکی دارد.
·
حضرت جبرئیل به فرمان خدا، کاهگل
درست کرده و تندیس حوا و آدم را ساخته است.
·
تنها کاری که خدا کرده، در دهن آندو
تندیس، فوت کرده است و بعد هارت و پورت سر داده است و به تعریف و تمجید و تجلیل از
خویشتن خویش پرداخته است.
·
از این مسئله اما نمی توان به این نتیجه
رسید که بشریت از خدا آمده است.
3
إِنَّا
لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
·
منظور خدا و یا رسول خدا این است
که آدمیت آدم ها بسته به فوت خدا بوده است.
·
اگر خدا فوت نکرده بود، تندیس خاکی
روحمند نمی گردید.
·
بنابرین، آدم ها آدمیت خود را مدیون
فوت خدا هستند.
·
پس آدمیان منشاء الهی دارند.
·
اگر کسی افسانه آفرینش را با تکیه
بر قوانین علوم تجربی و عقل اندیشنده رد کند، منشاء الهی ادعائی خدا و رسول خدا هم
زیر علامت سؤال قرار می گیرد.
·
امروزه شاید خود اجامر مذهبی از واتیکان
تا جماران هم به این جفنگ فن جبرئیل و فوت خدا باور نداشته باشند.
4
إِنَّا
لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
·
دلیل رجعت آدمیان به خدا این است
که عزرائیل علیه السلام مأمور الهی است.
·
چیزی از جنس اجامر جماران است که
تخصصش قبض روح آدمیان است.
·
منظور از روح، همان فوت الهی است
که در دهان حوا و آدم وارد شده است.
·
عزرائیل به ترفند و فن و فوتی همان
فوت را از آدمیان قبض می کند و به خدا پس می دهد.
·
به همین دلیل خدا و یا رسول خدا
مدعی اند که آدمیان پس از قبض روح، تندیس تن شان به گور سپرده می شود، ولی روح اندام
شان به خدا پس داده می شود.
·
بنابرین، آدمیان به خدا برمی
گردند.
5
إِنَّا
لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
·
بنا بر این آیه، حیات بشری در داد
و ستد فوتی و یا روحی خلاصه می شود.
·
نه پیدایش و رشد و زوالی
·
نه تغییرات کمی و تحولات کیفی ئی.
·
همیشه همانی همه چیز از جماد تا
نبات، از جانور تا انسان
·
تا دلت بخواهد خرافه
·
حتی در دهه دوم قرن بیست ویکم
6
إِنَّا
لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
·
این آیه قرآن کریم، حاوی افیون
است.
·
این آیه به مؤمنین تسکین روحی و
روانی اعطا می کند.
·
این آیه قرآن کریم، تحمل مرگ
عزیزان خویش را توجیه تئولوژیکی و تسهیل می کند.
·
این آیه حاوی چیزی از جنس مسکن و
تریاک است.
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر