۱۴۰۲ تیر ۱۵, پنجشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (س) سازمان اساسی حزب سوسیالیستی متحده آلمان (اس ای دی) (۳) (بخش آخر)

 

هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین

 

۱۱

·    برای انجام عمیقتر (فشرده تر، غلیظ تر) کار حزبی، می توان در کارخانجات و انستیتوها و غیره که بیش از ۱۵۰ عضو و نامزد عضویت دارند، در چارچوب سازمان  اساسی حزب سوسیالیستی متحده آلمان، سازمان های حزبی بخش ها، مقاطع کار و غیره با وظایف، تکالیف و حقوق یکسان تشکیل داد.

 

۱۲

·    در چارچوب سازمان  اساسی حزب سوسیالیستی متحده آلمان و یا  سازمان های  حزبی بخش ها می توان گروه های حزبی تشکیل داد که در آنها کلیه اعضا و نامزدهای عضویت هر روند کار مشترک، هر مقطع کاری و هر گردان کاری را در بر گیرند.

۱۳

·    رهبری این گروه های حزبی در دست سازمانده گروه حزبی و یا معاون او ست.

 

۱۴

·    سازمان  اساسی حزب سوسیالیستی متحده آلمان در تولید، تجارت (توزیع)، صنایع حمل و نقل و رسانه ها، در تعاونی های کشاورزی، کارخانجات خلقی و در دفاتر (بوروهای) پروژکتیزاسیون (امتداد، پروژه سازی) و  کنستروکسیون (سازندگی)، در انستیوتوهای پژوهشی علمی، در آموزشگاه ها، در تأسیسات آموزشی ـ پرورشی و فرهنگی، در انستیتوهای طبی و در دیگر تأسیسات و سازمان ها از حق کنترل کردوکار رؤسای کارخانجات برخوردار است تا از عهده برآورده سازی  سطح کار و انجام وظایف تولیدی برآید.

 

۱۵

·    سازمان  اساسی حزب سوسیالیستی متحده آلمان در وزارتخانه ها و ارگان های دولتی که در نتیجه شرایط کاری موجود دستگاه دولتی  قادر به انجام فونکسیون های کنترولی نیستند، موظف به نفوذ اکتیو در تکمیل دستگاه و موظف به اعلام نارسایی ها و خطاها در کار انستیتوی مربوطه  و هر کدام از همکاران و رساندن پرونده ها و پیشنهادات به اطلاع ارگان های حزبی مسئول اند.

 

۱۶

·    سازمان  اساسی حزب سوسیالیستی متحده آلمان در ارگان های دولتی در کردوکار تبلیغاتی، ترویجاتی و حزبی ـ سازمانی شان تابع رؤسای شهر و یا قصباتی اند که بدان تعلق دارند و در مسائل خاص کار ارگان دولتی مربوطه، تابع ارگان حزبی منطبقه اند.

 

پایان

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر