۱۴۰۲ تیر ۱۴, چهارشنبه

سخنانی از روزا لوکزمبورگ (۲۱)


روزا لوکزمبورگ 

(۱۸۷۱ ـ ۱۹۱۹) 
 
برگردان
شین میم شین

 

 

۴۶

خوب بودن، اصل است.

 

خوب بودن  صاف و ساده

بهتر از عقل کل و حق به جانب بودن

همه چیز را فصل و وصل می کند.

زندگی از دیرباز همین است.

 

درد و رنج و جدایی و عشق و اشتیاق

جزو زندگی اند.

 

همه چیز را باید پذیرا شد و خوب پنداشت.

 

خود من حداقل چنین می کنم.

 

نه به دلیل عقل کل بودن، بلکه صاف و ساده بنا بر طبیعت خود.

من به طور غریزی احساس می کنم که

پذیرایی حیات

 تنها راه درست زیست است

و

به همین دلیل همه روزه، واقعا احساس سعادت می کنم.

 

۴۷

اگر پای عملیات (اکت های) تردید و ترس و یأس فردی و شهامت از خودگذشتگی مبارزان منفرد راه آزادی

 در بین باشد،

اگر پای انفجارات خشم خارق العاده خلق  در بین باشد،

آنگاه فقط جزو طبع هیزم نهادن بر آتش اصیل است

که

عملیات تدافعی بی غل و غش اینچنینی

را

به مثابه «تبلیغت عمل» مورد لعن و نفرین قرار دهیم.

 

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر