۱۴۰۲ مرداد ۶, جمعه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (ت) تجارت (۲)

  

هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین

 

۱۰

·     تجارت داخلی در برگیرنده تجارت چیزهای زیر است:

 

الف

·     تجارت وسایل تولید که گردش کالاهایی برای مصارف تولیدی اند.

 

ب

·     تجارت کالاهای مصرفی که گردش کالاهایی برای مصارف شخصی اند.

 

·    تجارت کالاهای مصرفی به انواع زیر طبقه بندی می شود:

 

۱

·     تجارت بزرگ (عمده خری ـ عمده فروشی) که روابط مصرفی با تولید را و با تجارت منفرد را و سیر راسیونال (عقلایی) کالاها را سازمان می دهد.

 

۲

·     تجارت منفرد (خرده خری ـ خرده فروشی) که کالاها را از تجارت بزرگ و یا تولید (مستقیما از کارخانه و غیره) می خرد و  به مصرف کنندگان منفرد می فروشد.

 

۱۱

·     پلنوم هشتم حزب سوسیالیستی متحده آلمان برای تجارت کالاهای مصرفی در زمینه رفع حوایج جمعیت کشور، مسئولیت بزرگی محول کرده است.

 

۱۲

·    همکاران تجارت باید منافع خریداران (مشتریان) را به طور پیگیر و مستمر نمایندگی کنند.

 

۱۳

·     تجارت در مجموع، به ویژه تجارت بزرگ باید  حوایج جمعیت کشور را بشناسد و همراه با صنایع و دیگر عرصه های تولید از کلیه امکانات بهره برگیرد تا کالاهای مصرفی لازم را به میزان کافی، با کیفیت خوب و بسته به نیاز مشتری با انواع مختلف قیمت ها و در سر موعد تعیین شده عرضه کند و منطبق با فرم های فروش در اختیار جمعیت کشور قرار دهد.

 

۱۴

·    از نقطه نظر فرم های مالکیت میان انواع زیر تجارت تفاوت گذاشته می شود:

 

الف

·     تجارت بزرگ (عمده خری ـ عمده فروشی) سوسیالیستی کالاهای مصرفی

·    (کارخانجات تجارت بزرگ سوسیالیستی)

 

ب

·     تجارت منفرد (خرده خری ـ خرده فروشی) تحت مالکیت خلقی

·    (سازمان تجارت)

 

پ

·     تجارت منفرد (خرده خری ـ خرده فروشی) تعاونی

·    (تعاونی های مصرفی)

 

ت

·     انواع دیگر تجارت سوسیالیستی

 

ث

·     تجارت منفرد (خرده خری ـ خرده فروشی) خصوصی

 

ج

·     تجارت مصرفی

 

۱۵

·     در سال ۱۹۷۱ در تجارت حدود ۸۴۷۳۰۰ نفر مشغول کار بودند

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر