۱۴۰۲ مرداد ۷, شنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (ت) تجارت (۳) (بخش آخر)

  

هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین

 

۱۶

·    میزان تجارت منفرد، بیانگر مهم خدمات تجارت داخلی است.

 

۱۷

·     میزان تجارت منفرد در جمهوری آلمان دموکراتیک از ۱۷ میلیون مارک در سال ۱۹۵۰ (۵ سال پس از شکست فاشیسم) به ۶۷ میلیون مارک در سال ۱۹۷۱ (۲۰ سال بعد) افزایش یافت.

 

۱۸

·     شاخص های مهم  تجارت کاپیتالیستی به شرح زیرند:

 

الف

·    خرید و فروش کالاها برای کسب سود تجاری بر مبنای استثمار پرولتاریا و مولدین خرده پای کالاها  

 

ب

·    آنارشی و رقابت در بازار  که به تورم اقتصادی ـ ملی غیرعقلایی (تولید های مضاعف، هزینه های عظیم آگهی های تبلیغاتی و غیره) منجر می شود.

 

·    مراجعه کنید به بازار

 

پ

·     با تغلیظ و تمرکز سرمایه تجاری که با سرمایه مالی در هم تنیدگی کسب می کند، در کشورهای سرمایه درای انحصاری، کنسرن های تجاری قدر قدرت و دیگر فرم های انحصاری تشکیل می یابند.

 

ت

·     کنسرن های فروش کالا و ارسال کالا و سازمان تولید و عرضه صنایع کالایی انحصاری، فروشندگان بزرگ و کوچک را از عرصه به در می رانند و عرضه و تقاضای باب میل خود را به آنها دیکته می کنند.

 

پایان

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر