۱۴۰۱ بهمن ۳۰, یکشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (الف) اتحادیه (انجمن) سندیکاهای آزاد آلمان (اف دی گ ب) (۱)


هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین

  

۱

·    اتحادیه (انجمن) سندیکاهای آزاد آلمان به سازمان سندیکایی واحد (یکپارچه) طبقه کارگر حاکم (طبقه کارگر به مثابه طبقه حاکمه) در جمهوری آلمان دموکراتیک اطلاق می شود.

 

۲

·    اتحادیه (انجمن) سندیکاهای آزاد آلمان از سال ۱۹۴۹ عضو اتحادیه سندیکایی جهانی است.

 

۳

·    تشکیل و کار اتحادیه (انجمن) سندیکاهای آزاد آلمان از ۱۵ ژوئن سال ۱۹۴۵ با فراخوان به تدارک تأسیس کمیته تشکیل سندیکاهای آزاد شروع شده بود.

 

۴

·    اولین کنگره اتحادیه (انجمن) سندیکاهای آزاد آلمان در ۹ ماه نوامبر سال ۱۹۴۶ برگزار شد.

 

۵

·    اعضای اتحادیه (انجمن) سندیکاهای آزاد آلمان از کارگران، کارکنان و روشنفکران تشکیل می یابند.

 

۶

·    تعداد اعضای اتحادیه (انجمن) سندیکاهای آزاد آلمان در سال ۱۹۷۳ بالغ بر ۳/۷ میلیون نفر بوده است.

 

۷

·    رئیس اتحادیه (انجمن) سندیکاهای آزاد آلمان ه. وارنکه بوده است.

 

۸

·    اتحادیه (انجمن) سندیکاهای آزاد آلمان در استفاده از آموزه های تاریخ جنبش کارگری آلمان و جنبش کارگری بین المللی  و آموزه های لنین راجع به نقش سندیکاهای کارگری در ساختمان سوسیالیسم، سنن مبارزاتی جنبش سندیکایی آلمان را تداوم می بخشد.

 

۹

·    اتحادیه (انجمن) سندیکاهای آزاد آلمان به مثابه سازمان طبقاتی فراگیر طبقه کارگر جمهوری آلمان دموکراتیک به عنوان مکتب سوسیالیسم و مکتب رهبری اقتصادی در راه جامه عمل پوشاندن به آماج های طبقه کارگر جمهوری آلمان دموکراتیک مبارزه می کند.

 

۱۰

·    اتحادیه (انجمن) سندیکاهای آزاد آلمان در تلاش در جهت بهبود مستمر شرایط زندگی مادی و فرهنگی کارگران و روشنفکران در راه توسعه شخصیت سوسیالیستی آنان  بر اساس تکمیل بی وقفه تولید جامعتی، به نمایندگی منافع مادی، اجتماعی  و فرهنگی  کارگران و کارکنان و روشننفکران جمهوری المان دموکراتیک می پردازد.

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر