۱۳۹۹ آذر ۸, شنبه

کلنجار سنگ سخنگویی با سگ سخن جویی (۱۸۹)

 Bild

 میم حجری
 
 
۱۳۵۱
سنگ سخنگو
 
ديگه تصميم گرفتم در مقابل حرف اهل خونه وقتي دارم يه سالاد يا غذاي خاصي درست ميكنم و ميگن من اينو دوس ندارم بگم: خب نخور! من دارم واسه خودم درست ميكنم
 
عجب راهکاری.

تو باید محتوای مواد غذایی را
ارزش بیولوژیکی آنها را
توضیح دهی تا هم سطح شعور آنها بالا رود و بدانند که چی می خورند و هم سطح شعور خودت بالا رود که بدانی می پزی و چه می خوری و می خورانی


۱۳۵۲
سنگ سخنگو
 
شلاق خورده به خانه رسید 
بچه ها خوابیده بودند 
زن گفت:
 «شام نداشتیم»
 
سرش را پایین انداخت
 رویش نشد بگوید 
خود چه خورده است.

۱۳۵۳
سنگ سخنگو
 
اگه قرار باشه تا آخر عمرت بین چای و قهوه یکی رو انتخاب کنی و بخوری، کدومو انتخاب میکنی
 
چای با قهوه
تفاوت ماهوی ندارد.
محتوای ماهوی هر دو
کافه ئین است.
دست و پای مولکول کافه ئین در چای (ته ئین) بسته است ولذا تدریجا ازاد می شود
در قهوه اما باز است و یکهو آزاد می شود و مؤثر می افتد.
به همین دلیل صرف چای سیاه در شب مصلحت نیست.
خواب بر چای خور حرام می شود.


۱۳۵۴
سنگ سخنگو
 
خیلی خوبه که آدم بتونه ناراحتی‌شو بگه! از اون بهتر اینه که کسی باشه ازت بپرسه چرا ناراحتی... از اونم بهتر اینه که اونی که دلت میخواد بیادو از دلت دربیاره! از همه اینا بهتر اینه که اصلا اسباب ناراحتی نباشه من که میگم می‌ارزه ناراحت باشی تا اونی که دلت میخواد بیاد و از دلت دربیاره.
 
سگ سخن جو
 
منظور از چسناله همینه؟
 
چرا نباید فرد خودش به دست خودش
ناراحتی
را
 از دلش در بیاورد؟
چرا باید منتظر مهدی موعود باشد؟
 

۱۳۵۵
سنگ سخنگو
 
  چندتا آرزو داری؟ 
 یکی 
چرا انقدر کم؟ 
 دیگه
حالا چی هست آرزوت؟ 
 مرگ
 
سگ سخن جو
 
در جماران
مرگ
در یک قدمی است
و
نمی تواند ارزوی کسی باشد.
تو حتما ساکن کره مریخی دختر خاص
ویزایی هم برای سگان جماران تهیه کن تا بیایند و در مریخ سیر دل پارس کنند

۱۳۵۶
سنگ سخنگو
 
میخوام دوباره کانال بزنم و بنویسم، ولی میترسم کیرم کنید. لازم به ذکر است که هیچ محتوای فاخری تولید نمیکنم، غیبت بقیه رو میکنم
 
سگ سخن جو
 
منظورت از ک. کردن چیست؟
مسخره کردن؟
غیبت که حتما نباید بد باشد.
غیبت می تواند انتقاد از همنوع باشد
البته از افکار همنوع و نه از کاف های همنوع
 

۱۳۵۷
سنگ سخنگو
 
و چه بسیارند زن هایی که نه شعر می گویند نه شعر می خوانند ، نه شعر می دانند و خودشان چقدر شعر هستند
 
سگ سخن جو
 
کسی که این فرمایش از او ست
در عمر خود
دست به کار نزده است.

و گرنه می دانست که کار
منشاء اصلی تشکیل شعر و شعور و شعار و ترانه و موسیقی و آواز و اندیشه است
 

۱۳۵۸
سنگ سخنگو
 
"تو بی آرایشم خوشگلی" قشنگترین حرفيه که میشه به یه دختر گفت و تا حد مرگ خوشحالش کرد
 
سگ سخن جو
 
هدف سکنه جمارن
خر کردن همدیگر است و یا کشف و ابلاغ حقیقت به هر قیمت؟
در این صورت
دیگری کسی به حرف کسی باور نمی کند.
مثلا
اگر ما با باوری آهنین اکنون بگوییم:
سین
سیمای تو یادآور سحر است
خیال خواهی کرد که قصد عوامفریبی داریم

چاره اهل صداقت چیست در این ط. که نامش جماران است؟


۱۳۵۹
سنگ سخنگو
 
کاش دماغم مثل شکم بود میشد با ورزش کردن کوچیک شه
 
سگ سخن جو
 
عجب.
ساختار اعضای بدن
به طرز طبیعی و قانونمند تشکیل می یابد

بهتر هم همین است.

مانی پولاسیون آنها
هزاران بدبختی در پی دارد.

همکار خر ما دماغش را عمل کرده بود
و پنبه به دست بود و کلافه بود
 

۱۳۶۰
سنگ سخنگو
 
مامانم میگه مهسا جان عزیزم چرا رو همه یه ایراد سیکیم خیاری ای میذاری؟ اگه واقعا واقعا مشکل از جای دیگه ایه روت نمیشه به من بگی به آیدا بگو یه جوری حلش میکنیم اصلا نگران نباش یکی بخوادت با اونم کنار میاد. خدایا
 
سگ سخن جو
 
ادبیات مامان های جماران
واقعا
از این قرار است؟
فقر مفهومی
از دیرباز بوده
ولی
در این ۴۰ سال
به ویژه میان زنان جماران
به طرز وحشتناکی
شدت یافته است. 
 
۱۳۶۱
سنگ سخنگو
 
ولی من یه بار به یکی گفتم دوست دارم، سرد نشد،خودشو نگرفت،دیر سین نکرد، یهو نرفت و...! اون شخص مامانم بود.
 
سگ سخن جو
 
شاهکار.
ولی برو از مامانت بپرس تا ایمان بیاوری.
مامانت می دانست که دروغ می گویی.
بچه اگر نامشروع و ناتنی نباشد
نمی تواند نافی ننه و باباش نباشد.
این یک قانون آهنین طبیعی و غریزی است.
کریم هم می دانست:
ان اولادکم فتنه عدو لکم
فرزندان تان فتنه اند
دشمنان شما هستند
 
 
۱۳۶۲
سنگ سخنگو
 
ولی خدایی این دوست پسرایی که به عکس ها و استایل دوس دخترشون گیر میدن خیلی ترن آفن
 
سگ سخن جو
 
کاش به عکس شان گیر می دادند
دیروزی یک میلیون از این دوست پسرها به عکسی کامنت گذاشته بودند
به تنها چیزی که توجه نداشتند
این بود که عکس مانی پولیزه شده بود
چون عکس
سر و صورت کامل نداشت
گیر داده بودند به خودکاری که روی فرش بود
به لوله جاروبرقی
به فرش
به کمد
به
سوراخ جین جانان جماران
 
 
۱۳۶۳
سنگ سخنگو
 
عمه م زنگ زد بهم گفت
تو دوستات یه دختر خوشگل و باکلاسو معرفی میکنی برای اشنایی با یه اقای دکتری ؟ 
سوال من اینه که مگه من نقص عضو بودم؟
 
سگ سخن جو
 
عمه ات
آفت
رشگ انگیزه
چون
حرفه چرب و نرمی داره

بگو از صدا و سیمای ط. جماران تبلیغات راه بیندازد و میلیونر شود

در فرنگستان چنین کنند و به ثروت و سرمایه کلان رسند

جانان نیمه لخت زیبا می گوید:
من سینگلم و از آزادی ام مسرت و محظوظ.
هر هر ۱۰ دقیقه
ده نفر
پارت نر و ماده پیدا می کنند
 
۱۳۶۴
سنگ سخنگو
 
اینکه بابام منو خیلی دوست داره ولی من اونقدری که اون دوسم داره دوسش ندارم واقعا عذاب میکشم
 
سگ سخن جو
 
هیچ جوانه
پیله
جوجه
توله
فرزند
عاشق مولدش (ننه و باباش) نیست.
عشق مولد به مولود
عشقی اصیل و عظیم است
ولی یکطرفه است.
کریم هم می دانست:
ان من اولادکم فتنه عدو لکم
بچه های تان فتنه اند
دشمنان شما هستند.
بهتر هم همین است.
چرا و به چه دلیل؟
 
۱۳۶۵
سنگ سخنگو
 
چرا هیچ کاری هیچ قرصی هیچ آدمی هیچ فضایی خوشحالم نمیکنه..
 
سگ سخن جو
 
هیچ وقت مگو:
«هیچ»
اکیباشا

دعا کن که ما آدم شویم
تا خوشحالت کنیم.
کس چه می داند.
 
۱۳۶۶
سنگ سخنگو
 
اینجا کسایی ک کثیف ترین ذات و عقیده رو دارن از طرز فکر و ماهیت خوبشون حرف میزنن و بقیه نصیحت میکنن حتی تو توییترم دیگه ادما مث خوشون نیستن
 
سگ سخن جو
  
آدم کجا بود
ویدا؟

فرنگی ها
در کاینات
دربدر
به دنبال آدم می گردند.
خر که نیستند
تا اینهمه دلار هدر دهند.

کره زمین
فقط کره خر دارد و بس
 
۱۳۶۷
سنگ سخنگو
 
به مامانم میگم شام چی داریم 
میگه غذای امام خمینی  
 
سگ سخن جو
 
آره
در جماران و حتی در جمکران
همه برابرند.
همه آبگوشتخوارند.
جماران و جمکران
ط. بی طیقه توحیدی است
 
۱۳۶۸
سنگ سخنگو
 
ایا امکانش هست یه نفر یه ماه هیچی نخوره زنده بمونه؟؟
 
سگ سخن جو
 
اگر آب بخورد
شاید زنده بماند.
آب صرفنظرناپذیر است.
کمبود غذا را می تواند از اندام تأمین کند.
مثلا
زنان در ایام حاملگی
کمبود کلسیوم و فسفر و آهن و غیره لازم برای نوزاد را از استخوان های شان استخراج می کنند
بعد
کمردرد و پادرد و غیره می گیرند
 
۱۳۶۹
سنگ سخنگو
 
با اینکه من زشتم ولی کسی حق نداره به من بگه زشت.
فقط خودم میتونم بگم
حریفه 
 
سگ سخن جو
 
تو
ما
را
با این «زشتی»
کشتی

اگر صدبار توضیح هم بدهیم
رضایت نمی دهی

معیار زشتی (استه تیکی) بسته به عوامل مختلف تعیین می شود.
تفاوت معیار زشتی برای یک اسکیمو
و سکنه پرو
از جنوب شهر تا جماران است
 
۱۳۷۰
سنگ سخنگو
 
اونایی که بین "دل و عقل" عقل رو انتخاب می کنن شاید کار درستی می کنن ولی هیچ وقت حال دلشون خوب نیست.
 
سگ سخن جو
 
منظورت از دل و عقل چیست؟

اگر معنی دل و عقل روشن شود
متوجه خواهی شد که کسی دل و عقل را انتخاب نمی کند
نمی تواند هم انتخاب کند.
 
ادامه دارد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر