۱۳۹۹ آذر ۱, شنبه

کلنجار سنگ سخنگویی با سگ سخن جویی (۱۷۱)

Bild
 
میم حجری
 
 ۱۱۱۱
سنگ سخنگو  
 
همه چی آرومه 
 من چقدر بدبختم
 
 سگ سخن جو   
 
حتی احدی دیده نمی شود که خود را سانترالیزه نکند.

من چنینم
من چنانم
من فلان می خواهم
...

اگر سکنه جماران
به خودشان گیر ندهند
۹۹ درصد مسائل اصلا طرح نمی شود.

این منگرایی جمارانی
بزرگ ترین سد راه توسعه و پیشرفت خلایق است
 
 ۱۱۱۲
سنگ سخنگو   
 
هرگزدر موقعیتی که خود در آن نبوده ای کسی را قضاوت نکن.
 
 سگ سخن جو   
 
این محتوای ترانه ای در امریکا ست.
این خرافه
فقط
به درد عوامفریبی و روشنگری ستیزی می خورد.
ارزیابی درست و یا نادرست همنوع
هم به نفع او ست
هم به نفع تو ست
و
هم به نفع جامعه است.
سکوت
نشانه بی خاصیتی است.
 
 ۱۱۱۳
سنگ سخنگو  
 
یکی از شاگردای پارسالم ،نقاشی کشیده برام فرستاده ، خیلی حسی شدم 
  ای من دور تو بگردم که منو یادت نرفته بچه جون 
 
هر کس معلم مهربان ماهرویی مثل تو داشته باشد
طبیعی است که به او بیندیشد و به یادش باشد.

 
سگ سخن جو   
 
مدرسه برای ما
شکنجه گاه و زندان بوده است
و
معلمین ما
شکنجه گر و زندانبان بوده اند و اندام کودکانه مان از وحشت شان به لرزه در می افتاد.
تف بر ط.

 ۱۱۱۴
سنگ سخنگو  
 
مامانم
درگذشت.
 
سگ سخن جو   
 
 
تسلیت

مرگ هم حادثه ای است
مثل افتادن برگ

زندگی فرصت بس کوتاهی است
تا بدانیم که مرگ
آخرین نقطه پرواز پرستوها نیست

مرگ هم حادثه ای است
مثل افتادن برگ
که بدانیم پس از خواب زمستانی خاک
نفس سبز بهاری جاری است.
 
 ۱۱۱۵
سنگ سخنگو  
 
من فقط بلدم برقصم تنها هنرم
 
 سگ سخن جو   
 
رقص هنر کمی نیست.

رقص
هم مقوی جسم است
و
هم
مفرح روح

رقص
هم
هنر است
و
هم
ورزش

رقص
احتمالا
از اولین فرم های هنر بوده است
و
در روند کار
پدید آمده است.
رقص خلق ویتنام
همین پیوند با کار را حفظ کرده است


 ۱۱۱۶
سنگ سخنگو  

همدلی گر نیست تنهایی نکوست

سگ سخن جو   
 
این شعر مهدی سهیلی
فی نفسه
شاهکاری بی همتا ست.

ولی مملو از ایرادات املایی است
اگرچه ۱۰۰ نفر آن را منتشر کرده اند
کسی متوجه آنها نشده است.
سطح درک سکنه جماران از شعر همین قدر است.

ما ویرایشی از این شغر غول آسا را امروز منتشر خواهیم کرد
سپاس بر میا که سبب خیر شد.

پيوند ارواح

ساده لوحي گفت با فرزانه يي

از چه با اهل جهان بيگانه يي

همچو من با خلق عالم يار باش

گفت :

 عارف اين ز من نايدهمي

همدم من همدلم بايد همي

همدلي گر نيست تنهايي نکوست

فرق بايد داد دشمن را ز دوست

هر که دارد چشم و لب دلدار نيست

دلبر من هر پري رخسار نيست

کي بود خويشي به جز بيگانگي

مرغ دريا را به مرغ خانگي

روح ها را خويشي و پيوندي است

روح با نا اهل مردم بندي است

ذره ذره کاندرين ارض و سما ست

جنس خود را همچو کاه و کهربا ست

جاذبي بايد که مجذوبت کند

بر صليب عشق مصلويت کند

نيست هر هم صحبتي همزاد تو

از کجا یابد غم فرياد تو

با خدا گفتي بسا اندر دعا

که مرا محشور کن با اوليا

تا که نا اهلي 

دعا را سود نيست

وين کليد کعبه ي مقصود نيست

تا که نا پاکي

 دعا بي حاصل است

بي تجانس هر دعايي باطل است

از ريا و خشم و شهوت دور شو

زان سپس با اوليا محشور شو

هر دعا بايد بجوشد از نهاد

ورنه گل هرگز نرويد از جماد

ميوه خواهي بي درخت و خاک و آب

اين دعا هرگز نگردد مستجاب

چون اجابت در رگ و جان تقي است

بي نصيبي بهره ي نا متقي است

بال پرواز دعا اعمال تو ست

لفظ هم مستي فزاي حال تو ست

پاک شو 

 پس گفتگو با پاک کن

خود ملک شو 

 سير در افلاک کن

آشنايي بين جن و انس نيست

هيچ کس مايل به نا همجنس نيست

در نياميزد به يکديگر دو ضد

حشر يعني روح هاي متحد

آب و آتش در نياميزد به هم

گر درآميزد جهان ريزد بهم

دام را الفت نباشد با ددان

وين سخن حق است پيش بخردان

من اگر مردم گريزم خود روا ست

روح من با ناکسان نا آشنا ست

دزد را با سارقان خويشي بود

حشر هم مولود همکيشي بود

گر که خواهي خود بداني چيستي

نيک بنگر تا جليس کيستي

جان گرگان و سگان از هم جداست

متحد جانهاي شيران خدا ست
 
 ۱۱۱۷
سنگ سخنگو   
 
اول صبحی داییم این عکسو فرستاده میپرسه این قرص واسه چیه؟
الان چی جوابشو بدم اخه
 
 سگ سخن جو   
 
کینگدول
مثل ویاگرا ست.
اگر مردی توان سکس نداشته باشد و یا فوری حالی به حالی شود (زود انزالی) و مشکلات جنسی مشابه داشته باشد
مصرف می کند.
ولی اینکه دایی برای دختر خواهر می فرستد
فقط در جماران ممکن است.
این قرص برای نرجماعت است و نه برای زنجماعت
 
 ۱۱۱۸
سنگ سخنگو  
 
 دوستم میگه که با بقیه به این نتیجه رسیدن که فقط با من میتونن به پارتنر یا شوهرشون اعتماد کنن. نمیدونم به عنوان اهانت برداشتش کنم یا تعریف
 
سگ سخن جو   
 
 
اندیشه را باید بی اعتنا به خود و این و آن بررسی کرد.
تو و شواهر حریفه ها
اوبژکت (موضوع) شناخت هستید.
آنگاه درمی یابی که این اندیشه
حاوی چه میزانی از اطلاعات سوسیولوژیکی (جماران شناسی) است.
خانه از دار بست
ویران است.
خواجه در فکر بند تنبان است
 
 ۱۱۱۹
سنگ سخنگو  
 
از دخترایی که میگن ب..یرم و ک..رم دهنت متنفرم
 
سگ سخن جو   
 
 
تحلیل باید کرد و نه تحقیر.
چرا
زنان
دشنام های نرجماعت را به خدمت می گیرند؟
این فقط یک روی مدال قضیه است.
وقتی هم تحقیر و تخریب می کنند:
به زنان حمله می برند:
به ک. ننه شان

دلیلش چیست؟
 
لومپنزاسیون اعضای جامعه؟
زن ستیزی زنان که بر زن ستیزی نران مزید گشته؟
 
 ۱۱۲۰
سنگ سخنگو  
 
چرا همیشه اونایی که بچه هاشون فضول و عن رفتار ترن ،آروم و بیخیال ترینن؟
 
سگ سخن جو   
 
 
چنان از کودکان حرف می زنی که انگار آدم بزرگ اند.
کودکان
مقلدان ماهر مطلقند
آیینه های مادر و پدر اند.
 
کودکان
مادران و پدران
را
مو به مو به دقت تقلید می کنند.
 
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر