۱۳۹۷ آبان ۱۷, پنجشنبه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (۷۸۷)


جمعبندی
از
مسعود بهبودی
 
هی
صائب
بیا و ببین
که عمامه داران
افسار امت اسلام را به دست دارند.

کدام بی مغزی می تواند بر گرده ۸۰ میلیون نفر سوار شود و به هیچ ترفندی پایین نیاید؟

ممنون.

۱
سرشناس بودن شاعر که نباید پوزه بندی بر پوزه صاحبنظر
باشد.

۲
ما بیشک بیش از ۱۰۰ تحلیل از افکار و عشعار آدولف منشتر کرده ایم.

۳
فقط
اجنه
خوانده اند.

۴
می توانیم هر شعر او را که خواستید با هم تحلیل کنیم.

۵
این لاطائلات ضد عقلی
فقط تحت تأثیر افیون و هروئین می توانند سرهم بندی شوند.

۶
عیرانی جماعت عاشق سینه چاگ هر زباله ضد عقلی است.

۷
حریف تا دل تان بخواهد زباله از مولانا منتشر کرده است.

۸
سؤال این است
که
دلیل این خصومت با عقلانیت چیست؟

پس از پایان بازی
شاه
و
دهقان
برابرند.

۱
آره.
پس از پایان بازی

۲
درد بی درمان ما هم همین است.

۳
مسئله
اما
برابری شاه و دهقان
در طول بازی خشن و خونین زندگی است.

۴
برابری در گور
حنای پس از عروسی است
که
به سر نمی گذارند.

۵
برابری پس از بازی
به درد عمه شاه و شیخ می خورد
و
نه
به درد توده غرقه در خون

اندکی اندر باب زیبایی

۱
زیبایی عمدتا چیزی اوبژکتیو است و نه سوبژکتیو.

۲
حافظ
به عبث
خیال میکند که سوبژکتیو است
و
پوز می دهد:
در نظربازی ما بی‌خبران حیرانند

۳
عینیت زیبایی و هر چیز دیگر
یعنی بی اعتنا به نظرات جدی و الکی به اصطلاح دوستان
وجود دارد.

۴
مثال:
زیبایی خود مهشید
ربطی به نظر این و آن ندارد.

۵
وجود عینی دارد.

۶
حتی ربطی به خود او
و
نظر خود او
ندارد.

۶
صدای زیبای او در این ترانه هم به همین سان
عینی است.

۷
این تعارف نیست.
تحلیل است.

۸
چیز دیگری در این ترانه هست که به این زیبایی ها مزید شده است و آن را دل رباتر و هوش رباتر کرده است.

۹
ما شاید این ترانه را ۵۰ بار شنیده باشیم.

۱۰
اگر در یوتوپ بود
می توانستیم
۵۰۰ بار هم بشنویم وهمچنان و هنوز مشتقا شنیدن مجددش باشیم.

۱۱
آن چیز فوق العاده جذاب دیگر چیست؟

تئوری مارکسیستی ـ لنیینستی ژرف و بغرنج انعکاس

۱
ممنون.
مفاهیم تصاویرند.

۲
مفاهیم
تصاویر چیزهای واقعی و عینی اند.

۳
مفاهیم
به قول مشد هگل
جزو ارواح اند.

۴
در فلسفه هگل
ارواح
سلسله مراتبی اند.

۵
واژه ها زره مادی مفاهیم اند

۶
به قول مش مارکس
روح
(مفاهیم و احکام و تئوری ها و اندیشه ها و خرافات و غیره)
همیشه
سایه ماده (واژه، جمله) را بالای سر خود دارد.

۷
مفهوم به محض تشکیل در کارخانه مغز
نامگذاری می شود:
زره مادی در بر می کند و خودنمایی می کند.
بر زبان جرای می شود
روی کاغذ می نشیند
سینه به سینه نقل می شود.

۸
واژه
غلاف خنجر مفهوم است.
حدس بزنید از کیست؟

۹
جمله
غلاف خنجر حکم و فکر و نظر و اندیشه و خرافه و غیره است:
دیالک تیک ماده و روح
وجود و شعور

۱۰
مفاهیم
البته
تصاویر تجریدگشته (انتزاعی) چیزهای واقعی و عینی اند.
و
نه
تصاویر صرف چیزها

۱۱
مثلا مفهوم سیب نتیجه تجرید سیب لبنان و سوریه و عراق و فلسطین و مصر و مراکش است.

۱۲
انعکاس = عکس اندازی چیز ها مثلا سیب ها در آیینه ذهن آدمیان = عکس برداری از چیزها توسط آدمیان

۱۳
انعکاس خاصیت ماده است.
مش لنین

۱۴
هر چیز خواهی نخواهی در چیز دیگر عکس می اندازد.
بی انکه خود و یا چیز دیگر باخبر شود.

۱۵
انعکاس چیزها در آیینه ذهن آدمیان
اما
نه
پدیده و روندی مکانیکی،
بلکه طبقاتی است.

۱۶
انعکاس عشق
در آیینه ذهن برده
با
انعکاس آن در آیینه ذهن ارباب برده دار
تفاوت و تضاد دارد.

۱۷
به همین دلیل عشق تعاریف طبقاتی به خود می گیرد.

۱۸
استنباط (درک) بورژوازی از عشق چیست
که به عنوان استنباط بشری از عشق جا دزه می شود؟

۱۹
در قاموس بورژوازی معاصر و اپسین
عشق = سکس

۲۰
سکسی که سلب سکسیت شده است 
و 
تا درجه عملیات مکانیکی بی بو و بی خاصیت
تنزل یافته است.

۲۱
اما
همین سکس سلب سکسیت شده = مذهب نوین بورژوازی = بت نوین بروژوازی = کعبه آمال بورژوازی = آب حیات بورژوازی = معنای زندگی عاری از معنای بورژوازی

۲۲
امروزه
بازار مذهب جدید بورژوازی = گوساله زرین
خیلی گرم است.

۲۳
سکس
برای طبقه حاکمه
هم تجارت است و هم زیارت
هم
واقعیت است و هم اوتوپی
هم ایدئال است و هم ایده ئولوژی

۲۴
در جنده خانه های جهان و جماران
نوع جدیدی از جنده و نوع نوینی از عیاش تشکیل شده است که در فیسکده
تحت عنوان عشق
انعکاس دم به دم دارد.

۲۵
چیست؟

ویرایش:
کالیدا سا
از هندوستان
پاییز

در آب بازمی تابد
رنگ صورتی شکوفه های نیلوفر

اردک های رنگارنگ سر در آب فرو می برند
و
بالا می آرند .
بر ساحل
فوجی از در نا ها
سر به هم آورد ه اند

نرمک بادی که می وزد
آواز قویی را با خود می آورد
از دور دست

شوق عشق
اکنون
دزدانه
رخنه می کند
به هر دلی

پایان

زیباترین مفهوم این شعر
در این جمله است:

۱
نرمک بادی که می وزد
آواز قویی را با خود می آورد
از دور دست.

۲
مفهوم «حمال آواز قو بودن نرمکباد»

۳
چنین فونکسیونی برای نسیم
حتی
به خاطر متخصص بزرگ نسیم
در این سوی هندوستان
نرسیده است.

۴
متخصص نسیم کی بوده است؟

اندکی اندر باب عشق

۱
آره.
مادر و پدر بودن دشوار است.

۲
کریم هم می داند:
انما اولادکم فتنه عدوا لکم.
فرزندان تان اسباب آزمایش شما هستند و دشمنان شما هستند.

۳
دیالک تیک پیوست و گسست.

۴
قانون دیالک تیکی نفی نفی

۵
چه کسی می گوید که کریم
دیالک تیک نمی داند؟

۶
عشق مولد به مولود قوی ترین و اصیل ترین و ضمنا یک جانبه ترین عشق است.

۷
دست نیرومند طبیعت در این عشق یکجانبه در کار است:
فرزند و توله و جوجه اصلا نمی دانند که بر مادر و پدر چه رفته است تا آنها رشد کرده اند و بزرگ شده اند:
خریتی طبیعی

۸
مثال
مادر و پدری از طویله جماران برای دیدن پسرشان در اروپا آمده بودند.
پسر
در طویله اش را به روی شان باز نکرده بود.
مانده بودند در خیابان
تا به ایرانی خیرخواهی برخورده بودند و به دادشان رسیده بود.

۹
صمد بهرنگی و اشرف دهاتی و اجامر جمکران کثافت
اصلا نمی دانند که با شیر کردن شیرخوارگان و گسیل آنان به چنگ و جنگ شیران
چه
بیدادی بر مادران و پدران بینوا روا می دارند.

هرگز مگو:
تنها ...

۱
آره.
استقلال مادی نقش تعیین کننده در تشکیل شخصیت دارد.

۲
ولی فراموش نباید کرد که مردم شمال
مردمی فوق العاده فرهنگمند و تمدن مند و خردمند
اند.

۳
بزرگ ترین خردمندان کشور ما
به این سامان تعلق دارند.

۴
از محمد زهری تا عاشورپور

۵
از صادق انصاری تا احسان طبری

۶
از به آذین تا سایه
و هزاران فرزانه دیگر

سگ ها و آدم ها

گرچه دانم
كه به جايى
نبرد راه ،
غريب

من به بوی
سر آن
زلف پريشان
بروم

حافظ

۱
مو
بو ندارد
خواجه.

۲
ضمنا
پیگیری مولکول های بویناک
کسب و کار سگان است و نه آدمیان.

۳
آدمیان به تجهیزات ارگان های حسی
(حواس پنجگانه و غیره)
مجهزند.

۴
ارگان های حسی ئی
که با کارگاه غول آسای مغز اندیشنده
در پیوند مبتنی بر داد و ستد مدام اند.

بدی سرنگون شود که بدتری جای آن را نگیرد.

۱
رژیم شاه صدها بار راسیونال تر و مترقی تر از این روحانیت کثافت بود.

۲
گفتند:
بحث پس از مرگ شاه.

۳
حالا هم قضیه همان است.

۴
چه بدیلی برای جماران هست؟

۵
می نی ژوپ به جای مقنعه که الترناتیو نیست

از کی تا حالا زنباره بودن عیب محسوب می شود؟

آنهم در ایامی که ۹۹ در صد سران طویله های جهان
جاکش اند
و
سکسیسم
فی نفسه
مذهب جهانگیر تهوع انگیزی است

اندکی اندر باب دیالک تیک غریزه و عقل

۱
دقیقا.
غریزه بهترین یار و یاور هر موجود زنده از میکروموجود تا آدمی است.

۲
غریزه خادم ۲۴ ساعته و لحظه به لحظه موجود زنده است.
حتی وقتی که موجود زنده بیهوش افتاده است.

۳
غریزه ولی به تنهایی وجود ندارد.
حتی در بخش عمده موجودات

۴
غریزه در آدمیان
بویژه
در
دیالک تیک غریزه و عقل
وجود دارد.

۵
یکی از سنگین ترین وظایف عقل اندیشنده
مهار کردن غول غریزه است.

۶
غریزه زمانی مثل لات چاقوکشی وارد میدان می شود که عقل عاجز از حل مسئله است.

۷
جواب سؤال مطروحه در همین دیالک تیک غریزه و عقل است.

۸
احسان طبری
عاجز از رد تئوریک خرافه غنیمتدانی دم بوده است.

۹
به همین دلیل غریزه و اموسیون (احساس و عاطفه و پسیکولوژی) وارد صحنه می شوند و عربده می کشند.

۱۰
البته احسان طبری
در موارد دیگر
مثلا در رابطه با خیام و حافظ و غیره
قادر به حل مسائل مربوطه است
ولی
خودسانسوری می کند.

۱۱
به انضباط حزبی تمکین می ورزد.

۱۲
و گرنه آثار کسروی را حتما خوانده است و بهتر از او می تواند حلاجی کند.

۱۳
در میز گرد با فرخ و مصباح هم می گوید
که
به عنوان نماینده حزب آمده است.

۱۴
آنچه استاد ازل گفت:
بگو
می گوید.

ادامه دارد.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر