۱۳۹۶ خرداد ۴, پنجشنبه

وحدت و مبارزه خدایان سه گانه (۲۵)


 
تحلیلی از 
مسعود بهبودی
 
 
 
زئوس 
برای جبران ستمی که بر او رفته،
آفرودیته
 را 
به همسری او برمی گزیند.
 
۱
افرودیته
نمی تواند 
به
فرمان زئوس 
(خدای خدایان مسلح به آذرخش و عقاب)
تن در ندهد
و
به 
همسری هفانستوس زشت رو
در می آید.

۲
 
افرودیته 
بهدا
با
 آرس 
(مارس) 
(خدای خونریزی و جنگ و کشتار و قتل عام)
رابطه برقرار می کند.  

افرودیته
با 
برقرار سازی رابطه با آرس
نشان می دهد 
که 
نه، خر
بلکه خدا ست.

۳
افرودیته
با انتخاب آرس به عنوان دوست پسر و بچه دار شدن از او
ضمنا
نشان می دهد 
که
نه، خر
بلکه خردمند است.
 
چون کسی زورش 
به 
خدای خونریزی و جنگ و کشتار و قتل عام 
نمی رسد.
 
۴
هفائستوس
از ماجرا 
با خبر می شود
 و تور نامرئی ناگسستنی محکمی می سازد
و بر روی تختخواب افرودیته وصل می کند
 و 
آندو را در حین عملیات جنسی به بند می کشد
و
نشان همه خدایان اولمپ می دهد. 
 
 اینجا
نیز واقع بینی نیاکان ما نمایان می گردد:
چون اگر 
افرودیته
 را 
انعکاس آسمانی ـ انتزاعی اعضای فوقانی و ممتاز جامعه 
محسوب داریم
و
هفانستوس 
را
انعکاس آسمانی ـ انتزاعی اعضای تحتانی مولد و زحمتکش جامعه 
 تلقی کنیم،
به این نتیجه ماتریالیستی ـ تاریخی می رسیم
که
تعلقات طبقاتی
استثناء 
نمی شناسند.
 
۵
هفائستوس
از ماجرا 
با خبر می شود
 و تور نامرئی ناگسستنی محکمی می سازد
و بر روی تختخواب افرودیته وصل می کند
 و 
آندو را در حین عملیات جنسی به بند می کشد
و
نشان همه خدایان اولمپ می دهد.
 
نیاکان ما 
در هر صورت
ـ به تجربه شخصی و تاریخی ـ
به
 این 
حقیقت امر ماتریالیستی ـ تاریخی 
واقف بوده اند.
 
۶
یکی از علل فروپاشی خانواده های تشکیل شده 
پس از پیروزی ارتجاع فئودالی ـ فوندامنتالیستی بر انقلاب سفید
هم
 همین بوده است.
 
۷
در هجوم اجنه فئودالی ـ روحانی  ـ بازاری
بر 
دژهای انقلاب بورژوایی سفید
هر 
فئودال زاده ای 
در طرفة العینی
به عمله و رختشوی و حمالی استحاله یافت.
 
۸ 
مد مدرن روز 
در آن روزگار
نهادن  پالان تاکتیکی 
بر 
پشت خود
به نیت نهادن پالان استراتژیکی 
بر 
پشت خلق  
بود.
 
۹
به همین دلیل
خیلی از فرزندان گرسنگان 
فریب ظاهر اجامر را خوردند و خر شدند 
و 
با
 فئودال زاده ای 
ازدواج کردند.
 
۱۰
اما
وقتی آب ها از آسیاب ها افتادند،
فئودال زاده های پالان به پشت،
پالان 
از پشت بر افکندند
 و 
چارق
 از پا در آوردند 
و 
ماهیت ارتجاعی ـ فئودالی ـ روحانی ـ بازاری خود را 
نشان گرسنه زاده های ظاهرگرا و خر 
 دادند.
 
آنگاه
 اختلافات طبقاتی در چارچوب های خانوادگی
شعله ور شدند 
و 
طلاق
رواج چشمگیر یافت.
 
۱۱
هفائستوس
از ماجرا 
با خبر می شود
 و تور نامرئی ناگسستنی محکمی می سازد
و بر روی تختخواب افرودیته وصل می کند
 و 
آندو را در حین عملیات جنسی به بند می کشد
و
نشان همه خدایان اولمپ می دهد.  
 
 
نیاکان هوشمند ما
در این کردوکار هفانستوس
خریت و ساده لوحی او را نمودار می سازند.
 
هفانستوس
بر این خیال باطل بوده که خدایان اولمپ 
به طرفداری از او برخواهند خاست
 و
 آفرودیته و آرس 
را 
از قله های اولمپ به همان سان به دره پرتاب خواهند کرد،
که مادرش خود او را پرتاب کرده است.
 
۱۲
خدایان از خنده روده بر می شوند
 و 
هفائستوس
از افرودیته جدا می شود.
 
خدایان اولمپ 
بر خلاف پیشتصور و پیشتوقع هفانستوس مولد و هنرمند و زحمتکش،
چنین کاری را منطقی و مثبت استنباط می کنند 
و
از خنده روده بر می شوند.
 
۱۳
نتیجه نهایی این فاجعه خانوادگی در اولمپ
همان نتیجه نهایی فاجعه خانوادگی در ایران بوده است:
طلاق 
و 
تخریب چارچوب خانواده 
و 
نابسامانی های روحی و روانی اعضای خرد و کلان خانواده.

ادامه دارد.
 

۱ نظر:

  1. ویرایش:
    افرودیته
    بعدا
    با
    آرس
    (مارس)
    (خدای خونریزی و جنگ و کشتار و قتل عام)
    رابطه برقرار می کند.

    پاسخحذف