۱۳۹۶ خرداد ۱, دوشنبه

تأملی در مقوله عشق (۴۲)


تحلیلی
 از
ربابه نون
 
سؤال این است 
که 
سکس 
چه رابطه ای 
با  
عشق 
 دارد؟
 
۱
برای دادن جواب دقیق به این سؤال،
باید به بررسی انواع مختلف، متفاوت و متضاد سکس 
از سویی
و 
انواع مختلف، متفاوت و متضاد عشق
از سوی دیگر
پرداخت.
 
۲
عشق و سکس
هر دو
مفهوم اند
و
در هر کدام از آنها
انواع و اقسام مختلفی از عشق و سکس
تجرید 
یافته است.
 
۳
بسان مفهوم درخت
که در آن هم سرو تجرید یافته است و هم صنوبر
هم بید تجرید یافته است و هم بیدمشک
 
۴
در عالم نباتات و جانوران 
سالی یک و یا دو بار 
جفتگیری (سکس) نر و ماده صورت می گیرد.

۵

جفتگیری (سکس) نر و ماده (مرد و زن)
در 
جامعه بشری 
هم
احتمالا در آغاز از همین قراربوده است.
 
۶
جفتگیری (سکس) نر و ماده (مرد و زن) 
در میان طبقات اجتماعی مختلف
به احتمال قوی
بلحاظ کمی و کیفی
تفاوت و حتی تضاد دارد.
 
۷
جامعه شناسی
بهتر است که این مسئله را مورد بررسی مشخص قرار دهد
تا 
قضاوت قطعی  
در این زمینه امکان پذیر گردد.
 
۸
رعیتی که به مونوگامی مادام العمر محکوم شده،
بمراتب کمتر به جفتگیری (سکس) کمر می بندد،
تا اشرافیت برده دار و فئودال و روحانی
که 
هم 
بلحاظ کمی 
حرمسرایی مملو از زنان زیبا در سنین مختلف دارند
و
هم
بلحاظ فیزیکی
اندامی تندرست و تنومند برای اجرای عملیات کمرشکن سکس
و
هم
 فرصت کافی برای خوشگذرانی
و
هم خیلی چیزهای دیگر.
 
۹
این اما به چه معنی است؟
 
۱۰
این 
قبل از همه
بدان معنی است 
که
سکس 
میان اعضای طبقات اجتماعی مختلف
اهمیت و معنا و محتوا و فونکسیون
متفاوت و حتی متضاد دارد.
 
۱۱
نکته قابل توجه دیگر
استنباطات مختلف، متفاوت و متضاد اعضای جامعه از  
جفتگیری 
(سکس)  
در فرم های متنوع است:
 
۱۲
اکثر فحش واژه های رایج در ایران
با
جفتگیری  
(سکس)
در رابطه اند.
 
۱۳
جفتگیری  
(سکس)
با 
همسر و مادر و دختر و پسر و خواهر و برادر کسی
به عنوان تحقیر و تخریب روان آن کس و توهین به آن کس
مورد استفاده قرار می گیرد.

۱۴
این بدان معنی است که
جفتگیری  
(سکس)
در افکار اعضای طبقات اجتماعی معینی 
حاوی و حامل فونکسیون منفی و مخربی
 است.
 
۱۵
سؤال اول این است
 که
این 
فی نفسه
به چه معنی است؟
 
 سؤال دوم این است
 که
چرا و به چه دلیل چنین است؟
 
۱۶
این اولا دال بر آن است که 
جفتگیری  
(سکس)
کمترین ربطی به عشق ندارد.
 
۱۷
چون
اگر سکس پیامد عشق کسی به همنوعش باشد،
دلیلی ندارد 
که 
محتوای تف و توهین و تحقیر و تخریب کسب کند.
 
۱۸
دوست داشتن کسی و سکس با او
در غیر این صورت
نه نشانه خصومت و تحقیر و تخریب،
بلکه نشانه دوستی و تجلیل و تحبیب خواهد بود.
 
۱۹
می توان گفت که
جفتگیری  
(سکس)
با کسی و یا با اقربای کسی
به معنی تجاوز به آن کس و به اقربای آن کس
تصور می شود. 
 
۲۰
به معنی تحت سلطه کشیدن آن کس و اقربای آن کس
تصور و تصویر می شود.
 
۲۱
محتوای بخش اعظم دیوان های «شعر» شعرای قرون وسطی ایران
را
دشنام های مبتنی بر
جفتگیری  
(سکس)
با خود کسی و یا با اقربای کسی
تشکیل می دهد.
 
۲۲
اینکه هنوز چیزی نیست.
 
۲۳
چیز این است 
که
تسخیر هر شهر و روستایی توسط قوای نظامی کشوری
با 
جفتگیری  
(سکس)
(تجاوز جنسی)
به کودکان و جوانان و زنان آن شهر و روستا
توأم شده و می شود.
 
۲۴
 
در این زمینه
حتی
در همین دو ـ سه سال اخیر
مثلا در افغانستان و عراق و لیبی و غیره
عکس های بی شرمانه ای
منتشر شده است.
 
۲۵
تجاوز جنسی دسته جمعی 
توسط اجامر جماران 
به 
جشن عروسی زنان در شهرهای مختلف
نیز 
دال بر همین روانشناسی تسخیر و تحقیر و تخریب
با توسل به
جفتگیری  
(سکس)
است.
 
ادامه دارد.
 
 

۱ نظر:

  1. ویرایش:
    محتوای بخش اعظم دیوان های «شعر» شعرای قرون وسطی ایران
    را
    دشنام های مبتنی بر
    جفتگیری
    (سکس)
    با خود کسی و یا با اقربای آن کس
    تشکیل می دهد.

    پاسخحذف