۱۳۹۴ اسفند ۲۷, پنجشنبه

قرآن کریم از دیدی دیگر (81)


ویرایش و تحلیل از
فریدون ابراهیمی

پیشکش به
 پیران ستمدیده پرولتاریا

شرایط توبه:
اگر کسی عاجز از ارتکاب گناه باشد،
توبه اش ارزشی نخواهد داشت.

·        دم خروس منافع مادی طبقه حاکمه در همین شرط توبه آشکار می گردد:
·        اگر توبه بنده خدا، فقط منحصر و محدود به ارتکاب گناه باشد، چرا باید باری تعالی توبه بنده تواب را نپذیرد و بهانه بتراشد؟

·        عجز و توان ارتکاب گناه چه ربطی به قبول و رد توبه دارد؟

·        خدای رحیم و رحمان و غفور و مهربان چرا باید توبه بنده ای را که توان ارتکاب گناه ندارد، نپذیرد؟

1
اگر کسی عاجز از ارتکاب گناه باشد،
توبه اش ارزشی نخواهد داشت.

·        اکنون می توان به ماهیت طبقاتی توبه پی برد:
·        باری تعالی نیست که توبه بنده تواب عاجز از تکرار گناه را نمی پذیرد، طبقه حاکمه برده دار و فئودال و بورژوا ست که مته بر خشخاش می نهد و از قبول توبه بنده و یا رعیت پیر امتناع می ورزد.
·        برای اینکه بنده و رعیت و پرولتر تواب پیر دیگر نمی تواند مورد استثمار قرار گیرد.

2
اگر کسی عاجز از ارتکاب گناه باشد،
توبه اش ارزشی نخواهد داشت.

·        اگر بنده عاصی فراری و یا رعیت یاغی در ایام پیری برگردد و ابراز پشیمانی و توبه کند، اشرافیت بنده دار و فئودال و روحانی توبه اش را رد می کند.
·        چون برده و رعیت پیر دیگر به درد استثمار نمی خورد.
·        توده های مولد و زحمتکش در قاموس طبقه حاکمه فرق تعیین کننده ای با سگ و خر ندارند.

·        درست به همان سان که سگ و خر پیر از خانه بیرون رانده می شوند تا در صحرا طعمه گرگ گرسنه شوند، بنده ها، کنیزها، کلفت ها، رعایا و غیره به هنگام پیری از بند بندگی «آزاد» می شوند و اگر تواب شده باشند و برگشته باشند، مثل سگ از درگاه اربابان و خوانین و سلاطین رانده می شوند تا از طریق ولگردی و دریوزگی روزگار بگذرانند.

3

ندامت
اگر کسی از گناه خود واقعا پشیمان و نادم نباشد
در حقیقت توبه نکرده است
 هر چند گناه را ترک کرده باشد.
جبران گناه و لغزش های گذشته.

·        معنی تحت اللفظی:
·        پیش شرط توبه، ندامت و پشیمانی است.
·        تواب علاوه بر پرهیز از تکرار گناه، باید معاصی و لغزش های ماضی خود را جبران کند.

·        اکنون هم از ماهیت ارتجاعی توبه و هم از ماهیت آنتی هومانیستی (بشرستیز) آن پرده برمی افتد:
·        آنچه که در لفافه تئولوژیکی (فقهی) به خورد خلایق داده می شود، آنچه که با  مفاهیم فقهی گناه و لغزش و توبه تبیین می یابد، در واقع منافع سر و مر و گنده ی طبقه حاکمه برده دار و فئودال و روحانی است:

4
ندامت
اگر کسی از گناه خود واقعا پشیمان و نادم نباشد
در حقیقت توبه نکرده است

·        پیش شرط پذیرش توبه برده عاصی فراری و و رعیت یاغی، ندامت و پشیمائی واقعی است.

·        دم خروس منافع طبقه حاکمه در همین شرط آشکار می گردد:
·        مگر باری تعالی عالم الغیب نیست.
·        بنده تواب مگر می تواند بر سر باری تعالی کلاه بگذارد.
·        مگر باری تعالی سحاب رحمت نیست؟
·        چرا باید مته به خشخاش نهد و توبه بنده ی نادم و پشیمانی را نپذیرد؟
·        در ورای این شرط کدامین حقیقت چرکین و خونین پنهان شده است؟   

5
اگر کسی از گناه خود واقعا پشیمان و نادم نباشد
در حقیقت توبه نکرده است

·        سؤال نا قابل از مراجع تقلید عاقل این است که چگونه می توان ندامت و پشیمانی حقیقی را از ندامت و پشیمانی قلابی تمیز داد؟

·        چنین کرد و کاری فقط و فقط از دست باری تعالی عالم الغیب برمی آید و نه از دست بنده ناقص العقل جایز الخطا.

·        اگر جز باری تعالی کسی در روی زمین عالم الغیبی وجود ندارد، پس منظور از این شرط توبه چیست؟

6

اگر کسی از گناه خود واقعا پشیمان و نادم نباشد
در حقیقت توبه نکرده است

·        پاسخ به این پرسش را علامه های ساواک پیشاپیش داده اند و علمای با عمامه و بی عمامه ی سنی و شیعه بدان جامه عمل خشن و خونین پوشانده اند:
·        همه اعضای جامعه از شیرخوار تا شیره کش مظنون اند.
·        تنها راه تمیز عاصی از معصوم و تواب حقیقی از تواب قلابی، شکنجه تا حد مرگ است.
·        اگر فرد مظنون زیر شکنجه جان به جان آفرین تسلیم کرد و چیزی برای استفراغ نداشت، تواب حقیقی است.

7

اگر کسی از گناه خود واقعا پشیمان و نادم نباشد
در حقیقت توبه نکرده است

·        اکنون می توان به سؤالی جواب داد که سی سال آزگار است که بر لب ها ست و کسی بدان پاسخ نداده است:
·        چرا و به چه دلیل، اجامر جماران، پیران پرولتاریا را تا حد مرگ زجر دادند، بعد در شوهای تلویزونی بی رحمانه رسوا ساختند، بعد به دار آویختند و یا تفاله آنها را پس از دهها سال از جهنم زندان های مخوف بیرون انداختند؟

8
اگر کسی از گناه خود واقعا پشیمان و نادم نباشد
در حقیقت توبه نکرده است
 هر چند گناه را ترک کرده باشد.
جبران گناه و لغزش های گذشته.

·        بنده و رعیت و پرولتر تواب باید علاوه بر ترک گناه، گناهان و لغزش های کرده و نکرده خود را، حتی تخیلات و تصورات گناه آلود خود را جبران کنند.
·        شوهای تلویزیونی پیران پرولتاریا به معنی جبران گناهان 50 ساله شان بوده است.
·        اگر چه پس از بازداشت توان تکرار آنها را نداشته اند.

ادامه دارد.

۱ نظر:

  1. ویرایش:
    اگر جز باری تعالی در روی زمین عالم الغیبی وجود ندارد، پس منظور از این شرط توبه چیست؟

    پاسخحذف