۱۳۹۸ آبان ۱۲, یکشنبه

از توده بهتران در جست و جوی جواب اند و یا حاضر به جواب؟ (۴)


"دل فروش"
سعيد كريمى
پاييز ۲۰۱۹
تورنتو

چه بر ما گذشته؟

۱
"كلام"
بُنجل متاعى است

سؤال این بود
که
چرا
گفته شد
که
این نظر مؤلف
دیالک تیکی از درست و نادرست
است؟
 
مؤلف
به
مثابه عضوی از اریستوکراسی سنتی
شاهد فاجعه ای فکری و فرهنگی
است.

مؤلف
می بیند
که
همه چیز در حال سقوط به قهقرا ست.
 
مؤلف
می بیند
که
یکشبه
میلیون ها علاف و عیاش و کلاش
صاحب کلام
(صاحب سخن) 
شده اند.

کلامی
که
کمترین شباهتی به کلام ندارد.

کلامی
که
حتی
 ناهنجارتر از عرعر
است.

۲
"كلام"
بُنجل متاعى است
 
«انتقاد» مؤلف محافظه کار
در
واقع
ابراز نوعی نارضایتی از وضع فکری و فرهنگی
است.
 
ابراز نوعی نا رضایتی
از 
ناهنجاری های فکری و فرهنگی
است
که
حتی
نازلتر 
از
میراث فکری و فرهنگی فرمال و فرمالیستی اریستوکراسی  
است.

آش
چندان و چنان شور شده
که
حتی
خان 
فهمیده است.

این
«انتقاد» مؤلف محافظه کار
جنبه و جانب درست استنباط او ست:
"كلام"
بُنجل متاعى
شده است.
 
 کلام
چنان بی کیفیت شده
که
تهوع انگیز
گشته است.
 
یعنی
کلام
نوعی زباله متعفن شده است.
 
۳
"كلام"
بُنجل متاعى است
 
مؤلف
ساکن کانادا ست.
 
اما
به
دلیل تعلق به اریستوکراسی
نمی داند
که
بنجل متاع گشتن کلام
پدیده ای گلوبال
است
و
نه
پدیده ای ناسیونال.
 
مؤلف
نمی داند
که
آسمان و پاسبان
 همه جا
همین رنگ 
است.
 
کسب و کار طبقه حاکمه امپریالیستی
در
مقیاس تمام ارضی
تمدن زدایی و فرهنگ زدایی از بشریت و جامعه بشری
است.
 
 
ما
در این زمینه پژوهش های سوسیولوژیکی ارزشمندی 
از 
ورنر سپمن
فیلسوف و جامعه شناس معاصر آلمان
منتشر کرده ایم.
 
کسب و کار طبقه حاکمه امپریالیستی 
تولید انبوه زباله های فکری و هنری و ایده ئولوژیکی
است.
 
آماج اصلی طبقه حاکمه امپریالیستی
تار و مار سازی خانه خرد اندیشنده
است.
 
ادامه دارد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر