۱۳۹۷ فروردین ۱۹, یکشنبه

مائوئیسم و رسالت تاریخی طبقه کارگر (۱۶)


 
پروفسور دکتر  رولف ماکس
برگردان
شین میم شین
 
۱۶۳
·    در حال حاضر (۱۹۷۵) هم با توجه به اینکه ارتش تکیه گاه اصلی رژیم مائوئیستی است و دیکتاتوری مائوتسه تونگ، یک دیکتاتوری نظامی ـ بوروکراتیکی است، کنترل ارتش و تضمین نقش آن به مثابه ابزار سیاست مائوئیستی، مسئله مهم رهبری سیاسی در پکن است.   

۱۶۴
·    این مسئله ضمنا با تغییر محل خدمت ۸ میلیون نفر از ۱۱ میلیون نفر فرمانده ارتش در پایان سال ۱۹۷۳ تأیید می شود.
·    بدین طریق کنترل مراکز سیاسی بر ارتش تقویت می شود. 

۱۶۵
·    میان نقش ارتش در جامعه ـ دکترین مائوئیستی  و جامعه ـ پراتیک مائوئیستی و اپولوژی (دفاع از، توجیه) قهر که مشخصه مائوئیسم است، پیوند بی واسطه ای وجود دارد.  

۱۶۶
·    دلیل این پیوند بی واسطه با توجه به آماج اصلی مبتنی بر ابرقدرتی ـ شووینیستی  این جریان مائوئیستی،  این است که به طرز تصنعی ـ دستوری جامعه ـ سیاستی پیشبرد کسب کند، نظام اجتماعی ئی تشکیل شود و انسانتصویری واقعیت یابد که با واقعیت جامعه، با قانونمندی های جامعه، با پیشرفت تاریخی در چین و در جهان و علاوه بر آن، با منافع توده چینی و با منافع مجموعه جنبش انقلابی جهانی در تضاد است. 

۱۶۷
·    اپولوژی قهر (تجلیل از قهر) به نحوی از انحاء انعکاس این حقیقت امر نیز است.  

۱۶۸
·     اپولوژی قهر، حاکی از دوری از پیشرفت تاریخی و قوای اصلی پیشرفت تاریخی و دشمنی با پیشرفت تاریخی و قوای اصلی پیشرفت تاریخی است.

۱۶۹
·    ارتش به نوبه خود، ابزار واقعیت بخشیدن (جامه عمل پوشاندن) به این قهر است.   

۱۷۰
·    اعمال دلبخواهی (مستبدانه) قهر بر گروه های اجتماعی منفرد و یا بر مجموعه جامعه و در سیاست بین المللی را حضرات با برچسب «انقلابی» عرضه می دارند و به مثابه نیروی محرکه تاریخ استنباط و ادراک می کنند.

۱۷۱
·    بدین طریق شرایط طبقاتی عینی در چین و در جهان نادیده گرفته می شود. 

۱۷۲
·    این قهر خرده بورژوایی و مائوئیستی به لحاظ محتوای اجتماعی در تضاد با قهر انقلابی است.
·    قهر انقلابی ئی که با هر انقلابی و ضمنا با انقلاب سوسیالیستی در رابطه اجتناب ناپذیر قرار دارد. 

۱۷۳
·    در انقلاب سوسیالیستی ـ بر خلاف سیاست و ایده ئولوژی مائوئیسم ـ  قهر انقلابی طبقه کارگر در وحدت با دیگر اقشار زحمتکشان بر ضد طبقات اجتماعی استثمارگر و برای حل تضاد های اجتماعی حدت یافته (رسیده. بسان میوه) در روند عینی پیشرفت اجتماعی به خدمت گرفته می شود.   

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر