۱۳۹۶ دی ۲۴, یکشنبه

دایرة المعارف جامعه شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی (۱۴۴)

پروفسور دکتر 
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت 

و دهها تن دیگر
(۱۹۶۹)

برگردان
شین میم شین

پیشکش
به
امیر حسین آریان پور

دیسپونیبیلیته
(کلید هر قفلی بودن، همه فن حریف بودن)
ادامه

۸
·    در سوسیالیسم کردوکار کاری خاص زحمتکشان با فونکسیون تماماجتماعی شرکت در نقشه ریزی (تعیین پلان، برنامه ریزی)، اداره (هدایت، رهبری) و توسعه پیش بینانه تولید در پیوند است. 

۹
·    رابطه متقابل میان کردوکار کاری خاص و شرکت در اداره (هدایت، رهبری) تولید و جامعه  به طرز تعیین کننده ای، خصلت و گرایش توسعه دیسپونیبیلیته شخصیت سوسیالیستی را تعیین می کند.

۱۰
·    گرایش انقلاب علمی و فنی عبارت است از تغییر مداوم کار انسانی. 

۱۱
·    انقلاب علمی و فنی تحت مناسبات سوسیالیستی، شرایطی را فراهم می آورد که تحت آن شرایط، کار مادی و کار فکری رفته رفته به وحدت می رسند و کارگران در جامعه سوسیالیستی به طرز تنگاتنگی با علم پیوند می یابند.    

۱۲


·    به همین دلیل، دیسپونیبیلیته، اطلاعات و مهارت های حرفه ای  همه جانبه می طلبد و کارگران را به تسلط بر عرصه کار خویش مجهز می سازد.
·    آن سان که کارگران می توانند از عهده انجام سریع وظایف نوین برآیند و در مدت زمان کوتاهی وارد عرصه کاری نوینی شوند.

۱۳
·    دیسپونیبیلیته پیش شرط لازم برای تطبیق اکتیو (دمسازگردی آگاهانه) کارگران با کلیه تغییراتی است که در جریان انقلاب علمی و فنی  در روند تولید پدید می آیند.     

۱۴
·    دیسپونیبیلیته به همین دلیل خواهان آموزش حرفه ای و مهارت های پهناور برای از آن خود کردن مستمر دانایی و توانایی (دانش و توان) نوین است.

۱۵
·    به همین دلیل، درجه بالایی از دیسپونیبیلیته به تقویت خصلت خلاق کار منجر می شود و به یکی از خطوط ماهوی شخصیت های سوسیالیستی مبدل می گردد. 

·    مراجعه کنید به انقلاب علمی و فنی، خلاقیت در دایرة المعارف جامعه شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی  

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر