۱۳۹۶ بهمن ۶, جمعه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (۵۷۹)


جمعبندی
 از
مسعود بهبودی
 
طویله های سیاسی عیرانی و خران قرون وسطی

۱
ما تعریف همه مفاهیم فلسفی را ترجمه و منتشر کرده ایم.

۲
اجنه و ملائکه
دیری است
که
سر از سجده برداشته اند
و شب و روز می خوانند

۳
آزادی و یا اختیار
همیشه با جبر و یا ضرورت
همراه است.
دیالک تیک جبر و اختیار / ضرورت و آزادی

۴
رشته رابطه جبر و اختیار را حتی با بمب اتم نمی توان پاره کرد.

۵
هر آزادی
حرکت در لابلای دیوار های جبری است.

۶
دیالک تیک جبر و اختیار را خران قرون وسطی ایران حتی می شناختند.
چه رسد به خردمندان قرون وسطی

۷
مثال:
رضا به داده بده / وز جبین گره بگشا
که بر من و تو در اختیار (آزادی) نگشاده است.

۸
این بیت فلسفی خواجه شیراز
به چه معنی است؟

۹
به روزی مقرره راضی باش.
برای اینکه به روی من و تو در اختیار (آزادی) بسته است.

۱۰
یعنی جبری در بین است.

۱۱
البته نظر خواجه غلط است.
ولی این بحث دیگری است.

۱۲
منصور حکمت
که
ابلهانه و عوام فریبانه
از
آزادی بی قید و شرط
عرعر می کند
از خواجه شیراز
صد ها فرسنگ
عقب مانده تر است.

۱۳
عقب مانده تر از منصور حکمت
خری 
است 
که 
به دنبال او و امثال او می افتد 
و 
عرعریات
 او 
را 
بازعرعر می کند.


اندکی اندر باب تفکر مفهومی

۱
خیال می کنید
که اگر مثلا اثار مارکس را بخوانید
چیزی از آنها سر در می آورید؟

۲
کمونیسم کارگری طویله
هم
همین ایراد تو را
به مارکس می گرفت.

۳
البته منظور ما
نه مقایسه خود با مارکس
بلکه ذکر مثالی است.

۴
برای درک متنی
از هر نوع
چه فقهی چه فیزیکی و چه فلسفی
باید تعریف مفاهیم مؤلف را یاد گرفت.

۵
مثلا تعریف مفهوم را.

۶
مفهوم یعنی چی و چگونه تشکیل می شود؟

۷
تعریف مفهوم انقلاب
از چه قرار است؟

۸
بدون آموزش پیشاپیش تعریف مفاهیم
نمی توان درست حرف زد
و حرف همنوع خود را درست فهمید.

۹
تفکر یا تفکر مفهومی است
و
یا
اصلا تفکر نیست.
کانت

۱۰
بدون آموزش پیشاپیش تعریف مفاهیم
فقط می توان عرعر کرد

با پوزش از خر
که
خر نیست
 
اندکی اندر باب خرافه نژاد

۱
نژاد
یک مفهوم بیولوژیکی ( زیست شناسی) است.

۲
این مفهوم فقط در حوزه بیولوژی قابل استفاده است.

۳
با مفاهیم علوم طبیعی و یا اجتماعی و روانی و غیره
نمی توان به تحلیل مسائل جامعه بشری پرداخت.

۴
طرح و حل مسائل عام جامعه بشری
به عهده ماتریالیسم تاریخی است.

۴
مراجعه کنید به ماتریالیسم تاریخی، فلسفه / علم / تئوری نژادی / فاشیسم / سوسیال ـ دارونیسم در تارنمای ما

۵
هر مفهومی
بسان هر وسیله ای
فونکسیون (کارکرد) خاص خود را دارد.

۶
مثال:
با چرخ خیاطی فقط می توان دوخت و دوز کرد
ولی نمی توان پخت و پز کرد.

۷
برای پخت و پز
قابلمه و دیگ و دیزی تولید شده است.

۸
انسان
موجودی نوعی است و نه نژادی

۹
نژادهای انسانی در روند توسعه و تکامل بشری
به
طبقات اجتماعی
استحاله یافته اند.

۱۰
فاشیسم و سوسیال ـ داروینیسم و زباله های دیگر
با
مفاهیم علوم مختلف
مثلا
نژاد
به تحریف مسائل مربوط به جامعه بشری می پردازند.

۱۱
چنین کارهایی ممنوع اند.
فاقد ارزش علمی اند.

۱۲
فقط به درد عوام فریبی می خورند.

۱۳
آثار سعدی و شعرای فئودالی دیگر
مملو از این ترفندها ست.

۱۴
مثال:
سعدی خدا را خداوند نشیب و فراز / پستی و بلندی در طبیعت جا می زند
 
۱۵
بعد از پستی و بلندی در طبیعت
نتیجه می گیرد
که
در جامعه بشری هم
فقیر و غنی باید باشد.

۱۶
طبیعت
اما
مفاهیم و قوانین خاص خود را دارد
و
ربطی به جامعه بشری ندارد.

۱۷
نیاکان ما صدها هزار سال
در جامعه مبتنی بر هارمونی و برابری و خواهری - برادری زیسته اند

۱۸
فاز اخر جامعه کمونیستی اغازین
به قول جوردان
باستان شناس امریکایی
۲۰ تا ۳۰ هزار سال بوده است.
 
اندکی اندر باب بدیل (آلترناتیو)

کانون اندیشه
 
آن هایی که از آلترناتیو انقلابی یک بت می سازند و آن را تبدیل به یک شئ می کنند
 بهتر است که به یکی از مذاهب الهی متوسل شوند
 و به دعا و قرائت زیارت نامه مشغول شوند.

۱
الترناتیو و یا بدیل بهتر برای چیزی
چیست؟

۲
می توان در غاری زندگی کرد و همنشین مور و ماری بود.
به همان سان که نیاکان ما ن زندگی کرده اند و بوده اند.

۳
اما
پس از گذشت مدتی
آدم حتی اگر خر باشد
دنبال الترناتیوی برای غار نا امن می گردد.

۴
نیاکان ما هم که خدا را شکر
بر عکس ما
خر نبوده اند
به دنبال الترناتیو گشته اند
و
بالاخره
به تولید کلبه و یا خیمه و خانه
مبادرت ورزیده اند.

۵
ما با دیالک تیک کهنه و نو
سر و کار داشته ایم و داریم.

۶
کهنه
دیر یا زود
باید با
نوئی
با
بدیل بهتری
جایگزین شود.

۷
دنبال الترناتیو بودن که جرم و جنایت نیست.

۸
الترناتیو
قبل از همه
چیزی عینی
است.

۹
الترناتیو غار
در بطن غار نطفه می بندد.

۱۰
کلبه و یا خیمه و یا خانه
غاری است که نفی دیالک تیکی شده است.
یعنی جنبه های مثبتش (پناهگاه و سرپناهگاه بودنش) حفظ شده است
و
جنبه های منفی اش (مور و مارش) حذف شده است.

۱۱
یکی از بزرگ ترین دستاوردهای ماتریالیسم تاریخی
که
بر مهم ترین کشف مارکس (درک ماتریالیستی تاریخ) مبتنی است،
کشف عینیت آلترنتیوهای جامعه بشری است.

۱۲
الترناتیو ها پیشاپیش معلوم اند.

۱۳
برای جامعه برده داری
آلترناتیوی به نام جامعه فئودالی هست.

۱۴
برای جامعه فئودالی
آلترناتیوی به نام جامعه بورژوایی هست.

۱۵
برای جامعه بورژوایی
آلترناتیوی به نام جامعه سوسیالیستی هست.

۱۶
این چیزها
دلبخواهی نیستند.
بسته به میل این و آن نیستند.

۱۷
الزامی و جبری اند.
 
اندکی اندر باب دیالک تیک انعکاس (عکس اندازی در آیینه) 
و
دیالک تیک  استه تیک (زیبایی شناسی)

۱
نه.

۲
تو نر شناس نئی
جان سگ
خطا اینجا ست.

۳
استه تیک 
(زیبایی شناسی)
در جامعه طبقاتی
طبقاتی است.

۴
زن و مردی که زحمتکش و فقیر و ژنده پوش باشد
یعنی
جزو و عضو توده باشد
برای همنوعان خود
اصلا
جذاب نیست.

۵
اعضای طبقه حاکمه
در رمان ها و در عالم واقع
نسبت به کنیز و کلفت و نوکر و غلام و خدمتکار
کشش جنسی پیدا می کنند و حتی همخوابه می شوند 
(قصه های محمود دولت آبادی جوان)
ولی
این کشش با نفرت توأم است و نه با عشق.

۶
سکس
ربطی به عشق ندارد.

۷
در هر جامعه
تعیین کننده ی استه تیک و معیارهای استه تیکی
طبقه حاکمه است.

۸
به همین دلیل
حتی زنان و نران وابسته به توده
مجذوب نران و زنان وابسته به طبقه حاکمه می شوند.

۹
در قصص و حکایات و اشعار فارسی
حتی در اشعار شعرای توده
 (سیاوش کسرایی)
به همین دلیل
از
عشق شبان به دختر کدخدا
از
عشق فرهاد کوهکن به شیرین «پادشاه»
سخن در میان است.

۱۰
روی این مسئله باید کار پژوهشی رئالیستی عمیقی صورت گیرد.
 
اندکی اندر باب دیالک تیک قهرمان

۱
قهرمان ها را چه بسا طبقه حاکمه در قدرت و بر قدرت (حاکم و حاکمیت طلب) می سازد.

۲
باستانی پاریزی
یا
فرد بی شعوری بوده است
و
یا
احتمالا حتی نگاهی به آثار صمد نینداخته بوده است.

۳
اشرافیت فئودال
مثلا جلال آل عبا و لاشخورهای دیگر
از صمد
قهرمان ساخته اند.

۴
صمد و اشرف دهقانی و فدائیان اسلام و خلق و غیره
جماعتی آ سوسیال، کودک ستیز و مرتجع بوده اند و هستند

۵
ما بخشی از لاطائلات صمد و جلال و شاملو و غیره
را تحلیل علمی و عینی کرده ایم.
 
هدف اصلی اجامر 
از عردوغان تا لطان یابو، از ترامپ تا پوتین
ـ همه از دم ـ
همینه:
تخریب بی برگشت آثار مدنی و تمدن و فکر و فرهنگ بشری
  تمدن زدایی
و
تمدن ستیزی
 
اندکی اندر باب سواد و صداقت

۱
مش بهمن 
تو اصلا نمی دانی که رویزیونیسم چیست؟

۲
تو رویزیونیسم را با مثلا
مادر قحبه
عوضی می گیری.

۳
قیام بهمن می فرمایی؟
برای اینکه از تمیز عنگلاب از انقلاب عاجزی.

۴
تو و امثال تو
ذره ای سواد ندارید
چه رسد به صداقت.

۵
نیروهای انقلابی مورد نظر تو
کی ها
بوده اند؟

۶
ما حاضریم همه این احزاب و دار و دسته ها را و ضمنا حزب بزرگ توده را
با شما
مشترکا
تحلیل کنیم.

۷
این گوی و این میدان.

۸
حزب توده
بیشک
اشتباه کرده است.

ولی
خطا را خیانت نامیدن
در بهترین حالت
نشانه خریت است.

۹
اشتباهات حزب توده
پیش زمینه دارند.

۱۰
حزب توده در روند کودتا
تار و مار می گردد.

۱۱
پس از انقلاب سفید
بخش مهمی از رهبری اش
به ایران برمی گردد تا از انقلاب سفید دفاع کند
و
همه از دم
تیرباران می شوند.

۱۲
رژیم انقلاب سفید
حزب توده را به سوی ارتجاع سرخ و سیاه سوق می دهد.

۱۳
رهبری خرد و خراب حزب توده
که
پس از شکست انقلاب سفید
به ایران برمی گردد
جسورترین و داناترین بخش حزب توده بوده است
و
می کوشد تا نفسی تازه کند و حزب توده را نوسازی کند.

۱۴
حمایت از ارتجاع سیاه و سرخ توسط حزب توده
سیاست تاکتیکی ان بوده است.

۱۵
حزب توده شناسی جمارانیان
به مراتب، دقیقتر و رئالیستی تر از حزب توده شناسی امثال بدبخت تو ست.

۱۶
به همین دلیل
حزب توده
در نهایت احتیاط و معصومیت
سرکوب و نابود می گردد.

۱۷
اگر حزب توده
به قول پخمه هایی از قبیل تو
خاین بوده
به
 چه دلیلی
 باید 
بدون کمترین دلیل 
تار و مار و خوار و رسوا و نابود گردد؟

۱۸
طبقه حاکمه
خر که نیست.
 
ادامه دارد.

۱ نظر:

  1. ویرایش:

    برای درک متنی
    از هر نوع
    چه فقهی چه فیزیکی و چه فلسفی
    باید تعریف مفاهیم فقهی و فیزیکی و فلسفی و غیره را یاد گرفت.

    پاسخحذف