۱۴۰۱ دی ۱, پنجشنبه

درنگی در اندیشه ای (۵۹۲)

Ist möglicherweise eine Abbildung von 1 Person, sitzt und Innenbereich

 میم حجری

 

انسان نیک سچوان
برشت

من با کسی خواهم رفت که دوستش دارم.
بی اعتنا به هزینه این همراهی
بی اعتنا به حسن و عیب این همراهی
بی اعتنا به عشق و علاقه او به من

من با کسی خواهم رفت که دوستش دارم.


هی انسان نیک سچوان
با کسی که عشق و علاقه ای به تو ندارد،
نرفتن بهتر از رفتن است.

همراهی
همیشه
دیالک تیکی است.

 
همه چیز هستی
دیالک تیکی است.

 
به نیکان دیگر هم بگو.

به زور و زر و التماس و عجز و لابه
نمی توان با کسی همراهی کرد.

 
فقط میتوان از کسی دنباله روی کرد و یا کسی را به دنباله روی واداشت.

 
دنباله روی اما در شأن نیکان نیست.

 
دنباله روی
کسب و کار علافان است.

 

پس

پیش به سوی خودمختاری.

 
منشاء عشق و علاقه به کسی و یا چیزی
ضمنا
شناخت او و آن است.
یعنی
پیش شرط همراهی (همکاری، همرزمی) برابر حقوق با کسی
همشناسی

 است.

 

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر