۱۳۹۹ خرداد ۱۸, یکشنبه

درنگی در تحلیلات و تأملات و تصورات این و آن (سنت قتل ناموسی در طویله های جهان و جماران) (۱۳)


 
ویرایش و درنگ
از
ربابه نون

منبع:
سایت راه کارگر
 
اعظم بهرامی
 
اما 
سکوت مادر رومینا 
و 
ظلم قاضی پرونده او در بازگردانش به خانواده ای 
که
 مسئله و مشکل اصلی این دختر نوجوان بوده 
یکسو 
و 
این آگهی ترحیم او 
در 
سمت دیگر 
به خوبی نشان میدهد 
که
 چقدر
 تلاش برای برابری و حقوق زنان در ایران 
هنوز ضرورت دارد 
و
 چقدر
 برای دستیابی به برابری جنسیتی
 راه درازی در پیش است.
 
منظور از برابری جنسیتی
چیست
و
سازنده این مفهوم خرافی و ضد عقلی و ضد علمی
 کیست؟
 
مفهوم برابری و نابرابری جنسیتی
یکی از توطئه ـ مفاهیم طبقه حاکمه امپریالیستی
است
که
ظاهرا
 انقلابی
و
ذاتا
ارتجاعی
است.
 
که
ظاهرا
فمینیستی
و
ذاتا
آنتی فمینیستی
است.
 
چرا و به چه دلیل؟
 
۲
و
 چقدر
 برای دستیابی به برابری جنسیتی
 راه درازی در پیش است.
 
چند روز
است
که
در
ایالات متحده امریکا
مبارزه
 برای دستیابی به برابری نژادی
با
شعار به ظاهر رئالیستی و در واقع بندتنبانی «سیاه پوست هم آدم است» (Black lives matter)
اوج گرفته است.
 
اصولا و اساسا
فرق ماهوی بین شعار فمینیستی ـ بورژوایی «برابری جنسیتی» و «برابری نژادی»
وجود ندارد.
 
خود اعظم بهرامی
در
خیمه عوامفریبی شکرکوه
(فیس بوک)
مطلبی منتشر کرده که دال بر همین حقیقت امر است:
فقط در امریکا نیست. 
بخشی از مدیترانه نیز در سال های اخیر 
به 
قربانگاه و قبرستانی برای آفریقایی ها 
بدل شده است. 
زندگی غم انگیز آنها
 در
حالی که بر قایق های کوچک لرزان 
شناورند 
و 
هیچ در مشت ندارند 
جز رنجها و ترسها و آرزوهای شان.
 
محتوای این سخن اعظم بهرامی
(صرفنظر از اینکه خودش می داند چهی می گوید و یا نمی داند)
این است
که
تبعیض نژادی
پدیده ای گلوبال
است
و
نه
پدیده ای ناسیونال.
 
یعنی
خاص طویله امریکا
نیست،
پدیده ای جهانی
است.
 
این
شعار اعظم بهرامی
هم
بسان شعار حضرات امریکایی
بند تنبانی
است.
 
جنگ جاری در مقیاس جهانی
جنگی 
طبقاتی 
است
و
نه
جنسیتی
و
نه
نژادی
و
نه
مذهبی
و
نه
قومیتی
و
نه
ملی.
 
۳
و
 چقدر
 برای دستیابی به برابری جنسیتی
 راه درازی در پیش است.
 
ترفند ـ تئوری و توطئه ـ تئوری طبقه حاکمه امپریالیستی و فئودالی ـ فوندامنتالیستی
میخکوب سازی خلایق بر خرتخته خاص
است.
 خرتخته
را
به 
تقلید از خرسنگ و خرگاه می سازیم.
 
مبارزه طبقاتی
چه از بالا
و
چه از پایین
در
فرم های بیشماری
صورت می گیرد.
 
رادیکال بودن
یعنی
صعود و معراج 
از
 پله نازل خاص
از
پله تبعیض جنسیتی، نژادی، قومیتی، ملی، مذهبی و محل سکونتی (شهاتیتی ـ شهریتی)، سن و سالی و غیره
به
پله متعالی عام.
 
صعود و معراج
 از 
پله مبارزه در راه برابری جنسیتی و نژادی و مذهبی و غیره
به
پله متعالی مبارزه در راه برابری طبقاتی
است.
 
حقیقت
نه
در
خطه جزء و خاص
بلکه
در
عالم کل و عام
است.
 
راه حل مسئله
نیز
نه
در
خطه خاص و جزء
بلکه
در
عالم عام و کل
است.
 
رادیکالیته
هم
همین جا ست:
مسئله تبعیض و ستم و سرکوب و تحقیر و تخریب انسان به وسیله انسان
در
پله خاص
اصلا
قابل حل نیست.
 
۴
و
 چقدر
 برای دستیابی به برابری جنسیتی
 راه درازی در پیش است.
 
مثلا
دست یابی به برابری جنسیتی کذایی و غیره
بدون تغییر جامعه طبقاتی
بدون تعویض طبقه حاکمه
بدون لغو مالکیت خصوصی
بدون انقلاب سوسیالیستی
بدون جامعتی کردن مالکیت بر وسایل تولید
بدون گذار از طویله های طبقاتی به جامعه سوسیالیستی
محال است.
 
فریب عوامفریبی های طبقات حاکمه امپریالیستی و فئودالی - فوندامنتالیستی
را
نباید خورد.
 
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر