۱۳۹۱ شهریور ۲۶, یکشنبه

چاله ها و چالش ها (231)

«ازما بهتران»، بزدلانی در تاریکی
میرزاآقا عسگری(مانی)
سرچشمه:
اخبار روز
http://www.akhbar-rooz.com


پیروز
کاش نمی نوشتید!


• امید که این نسخه بهداشتی، زیر تیغ سانسور نرود.

• من نمی دانم، طرف مستقیم جناب مانی کیست ولی منهم مستقیما مورد خطاب ایشانم.

• آیا من شهامت ندارم که با نام مستعار می نویسم ؟

• آیا من فاقد ارزش هایی هستم که شایسته ی انسان های مسئول و شهروندان مدرن اند ؟

• آیا من کپی بازجوها، دزدها، مأموران مخفی و تقیه کارانم ؟

• آیا من آنقدر پرونده ام آلوده است که می ترسم که با نام خود ابرازنظر کنم؟

• دزدها پشت نقاب پنهان می شوند و من پشت نام مستعار؟

• تقیه کاران درتنگنا دروغ می گویند و من با فراغ بال، آیا به دروغگویی می پردازم؟

• آیا من چون دزدها درتاریکی شب، با چهره ای فروپوشیده وارد مکانی می شوم و دزدی می کنم ؟

• آیا من منش خود را پنهان می کنم، تا مسئولیت آنچه را که انجام می دهند، نپذیرم؟
• و بسیار تهمت های دیگر.

• جناب مانی ، من اگر با نام مستعار می نویسم برای آن است که آدم معروفی نیستم و هر اسم دیگری انتخاب می کردم، فرقی نمی کرد، بلکه گمراه کننده می گشت.

• فرضا اگر من بجای «پیروز»، از ابتدا خود را مثلا «آقا مانی عسگری میرزا» معرفی می کردم و همیشه خود را به آن نام می نامیدم که نامیده ام ، کسی دنبال سجل احوال من می رفت که بداند من کی ام؟


• من با عقاید شما که افراطی، ضد عرب و ضد اسلام و بسیار دست راستی اند، موافق نیستم، ولی به شما توهین هم نمی کنم.

• من اگر با نام مستعار می نویسم، برای آن است که آزادی گفتار داشته باشم و بتوانم دوستی اجتماعی خود را با کسانی که با من هم عقیده نیستند، حفظ کنم.

• و این حقیقت امر را سال ها پیش، خانم بسیار محترمی به من گوشزد کرد و گفت:
• «ما (آمریکایی) میل نداریم در صحبت های دوستانه و اجتماعی از مذهب حرف بزنیم.»

• این ها به آن درجه از تمدن رسیده اند.

• جناب مانی،

مرد باید که گیرد اندر گوش
ور نوشته است پند، بر دیوار
(شیخ شیراز)


• چه فرق می کند که نام حقیقی باشد یا مستعار.

• اگر صحبت از شهامت است، چرا این افراد را با نام مورد خطاب قرار نمی دهید؟
• این نوشته برازنده شأن شما نبود.

کاش نمی نوشتید.

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر