۱۴۰۱ اسفند ۲۵, پنجشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (م) مانی پولاسیون فکری

 

هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین

  

۱

·     مانی پولاسیون فکری به فرم اعمال قدرت ایده ئولوژیکی بورژوازی امپریالیستی تحت شرایط سرمایه داری انحصاری ـ دولتی اطلاق می شود.

 

·     مراجعه کنید به سرمایه داری انحصاری ـ دولتی

  

سرمایه داری انحصاری ـ دولتی

 

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/6889

 

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/6888

 

۲

·     مانی پولاسیون فکری حاکی از زوال (گندیدگی) و سستی (لابیلیته) امپریالیسم است.

 

۳

·     مانی پولاسیون فکری به جنگ پسیکولوژیکی (مبتنی بر روانشناسی) اطلاق می شود که به طور پلان بندی (نقشه کشی) شده ای با متدهای (اسالیب، روش های) علمی علیه تفکر زحمتکشان و علیه هر توسعه پیشرفت طلبانه سمتگیری شده آنان به راه انداخته می شود.

 

۴

·    آماج امپریالیسم از  مانی پولاسیون فکری زحمتکشان، انتگراسیون (همپیوندی) فکری زحمتکشان با سیستم حاکمیت سرمایه داری انحصاری ـ دولتی از سویی و سمت بخشی به آنان در راستای سیاست تجاوزگرانه امپریالیسم بر ضد سوسیالیسم از سوی دیگر است.

 

۵

·    محتوای ایده ئولوژیکی اصلی مانی پولاسیون فکری را آنتی کمونیسم (کمونیسم ستیزی) و انتی سویه تیسم (شوروی ستیزی) تشکیل می دهند.

 

·     مراجعه کنید به

 

آنتی کمونیسم

(کمونیسم ستیزی)

 

۱

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/8608

 

۲

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/8610

 

۳

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/8611

 

پایان

 

 

۶

·    شالوده مادی مانی پولاسیون فکری را تغلبظ و تمرکز و سانترالیزاسیون وسایل ارتباط جمعی، بنگاه های انتشاراتی و روزنامه ها، مجلات و غیره و نهادهای مؤثر و نافذ در حیات فکری تشکیل می دهند که در دست بخش تجاوزگر سرمایه داری انحصاری قرار دارند.

 

·    مراجعه کنید به وسایل ارتباط جمعی

 

۷

·     مانی پولاسیون فکری هم با وسایل دولتی صورت می گیرد و هم با وسایل غیر دولتی.

 

۸

·     برای مانی پولاسیون فکری از همه امکانات نفوذ ایده ئولوژیکی مثلا وسایل ارتباط جمعی، نهادهای آموزشی ـ پرورشی  و غیره استفاده به عمل می آید.

 

۹

·    در لفافه آزادی به اصطلاح بی حد و حصر مطبوعات و نظر،  می کوشند توان تفکر و قضاوت میلیون ها نفر از اعضای جامعه را به طرز سیستماتیکی (منظمی) تخریب کنند، آنها را به الکنیت (لالی) فکری محکوم سازند و به مثابه نوکران داوطلب خویش تربیت کنند که دیگر قادر به کمترین انتقاد از سیستم حاکمیت انحصاری ـ دولتی نیستند، که استثمار اقتصادی و سرکوب سیاسی را با صبر و حوصله تحمل می کنند، ایدئال های (آرمان های) قلابی و کاذب این سیستم را ایدئآل های خود می پندارند و به سوء استفاده در سیاست  امپریالیستی تن در می دهند

 

۱۰

·    از این رو،  هم مانی پولاسیون فکری و هم طرز عمل منتج از آن، به مثابه تصمیمگیری «آزادانه» اعضای جامعه نمودار می گردد.

 

۱۱

·    بر ضد مانی پولاسیون فکری در کشورهای امپریالیستی قاطعانه تر و پیگیرتر از همه، احزاب کمونیستی و کارگری مبارزه می کنند.

·    علاوه بر آنها، انبوهی از نمایندگان بورژوایی ـ دموکراتیک از عرصه های مختلف حیات فکری و فرهنگی نیز علیه مانی پولاسیون فکری دست به مقاومت و مبارزه می زنند.

 

۱۲

·    آنها خواهان امور آموزشی ـ پرورشی دموکراتیک، تشکیل و رعایت آزادی مطبوعات و نظر و از بین بردن اقدامات دولتی اند که این آزادی ها را محدود می سازند.

·    آنها خواهان عقب راندن نفوذ انحصارات در نظرسازی و فرهنگ  اند.

 

·     مراجعه کنید به فرهنگ همگانی امپریالیستی

 

پایان

 

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر