۱۳۹۶ آبان ۳۰, سه‌شنبه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (۵۵۳)

 
جمعبندی
 از 
مسعود بهبودی



اندکی اندر باب قصابان و گاوان و گوسفندان

۱
وقتی اهرم های اقتصادی و سیاسی و فکری و فرهنگی در دست لاشخوری باشد
می تواند جامعه را به طویله و توده را به مشتی گاو و خر تبدیل کند. 


۲
جهان ما شاهد این سقوط بشریت به قهقرا ست.


۳
دیری است که خلایق
داوطلبانه
میلیاردر ها را به عنوان رئیس جمهور انتخاب می کنند.


۴
این بدان می ماند که گاوان و گوسفندان
قصاب ها را به عنوان نجات دهنده خود از کشتارگاه ها انتخاب کنند.





اندکی اندر باب فحش و پارس
 
هر فحشی که می خواهید به سید علی بدهید.
مش فرنگیس


۱
خیلی ممنون
مش فرنگیس
که اینهمه آزادی ارزانی ما می دارید.


۲
ما سگ هستیم 

و 
نه لات و لاشخور و لومپن
 تا به این و آن فحش دهیم

۳
پروردگار ما
به ما فقط پارس آموخته است.


۴
شما هم تا دیر نشده مغز خود را به کله برگردانید و حتی المقدور به کار اندازید
و ایرادات منطقی و علمی و نظری این لاطائلات سید علی را
برشمارید
تا ما برای اموات تان
صد پارس بلند به زبان پارسی دری ـ وری بفرستیم.


۵
سید علی
در این عرعر
توصیه می کند که اگر جامعه در منجلاب فساد افتاده است
به عوص مزمت توده
سران حکومت (اعضای هیئت حاکمه) را مزمت کنند.


۶
این عرعر سید علی عوامفریب و خود فریب
به ظاهر منطقی به نظر می رسد.


چون سران حکومت
تصویب کننده قوانین و گیرندگان تصمیمات در جامعه اند.


۷
بنا بر این عرعر
اگر سران حکومت را قانع و اصلاح کنند
جامعه از فساد بری می شود و بهشت برین می گردد.


۸
مسئله اما این است 

که 
خود سید علی و آیات عظام
 محمد رضا شاه را مزمت کرده اند 
و 
حتی سرنگون کرده اند
 و اعضای هیئت حاکمه را اعدام نموده اند.

اما علیرغم آن

 فساد تعمیق یافته است و جامعه جنده خانه شده است.

در مدت ۴۰ سال 

ثروت صدها هزارساله جامعه برباد رفته است
 و
 خریت بر اریکه قدرت نشسته است.

۹
بنا بر این عرعر سید علی
راه نجات از شر اجامر عجق ـ وجق اسلامی
مزمت کردن حضرات است.


۱۰
امثال سید علی
تحت عنوان سازمان مجاهدین خلق و فرقان و این و آن
همین عرعر او را عملی کرده اند:


الف
اول هندوانه زیر بغل خمینی چپانده اند
خمینی را حتی خدا قلمداد کردند.


ولی خمینی خر نشد.


ب
بعد
به ترور امامان جماعت و جمعه دست زدند.


۱۱
ولی با ترور هر آخوندی
آخوند دیگری جای او را گرفته است.


۱۲
از سید علی چه پنهان
که جامعه بسان هر عمارت
زیربنای اقتصادی دارد


یعنی

 طبقه حاکمه ای هست که اجنه آسا ست.

سران حکومت و غیره نمایندگان طبقه حاکمه اند.
مأمورند و معذورند.


۱۳
به همین دلیل
طبقه حاکمه

 باید سلب مالکیت شود تا جامعه تحول یابد.

زیربنای اقتصادی جامعه باید عوض شود.


۱۴
مراجعه کنید به
انقلاب
درک ماتریالیستی تاریخ
دیالک تیک زیربنای اقتصادی و وربنای ایده ئولوژیکی
زیربنا
روبنا
دولت
در
تارنمای دایرة المعارف روشنگری


از رفرمیسم تا روولوسیونیسم

۱
طرز تفکر مش مجید
مثل طرز تفکر اجامر جماران و عوامل امپریالیسم است.

۲
راه حل معضلات در احسان و انفاق میلیونرها به بی همه چیزها جا زده می شود.

۳
امپریالیسم هم همین ایده و عندیشه را اشاعه می دهد:
جنده ها و جاکش های معروف جهان بی سامان
برای حمایت از یتیمان جهان سوم و چهارم و پنجم
چک صد هزار دلاری صادر می کنند.

۴
حتی یتیم های جهان را
دهها دها
به ده دلار
از مادران تنی و ناتنی بیچاره جهان می خرند و می پرورند و حل مشکل می کنند.

۵
ایراد منطقی و تجربی و علمی و نظری این خرافه ی دیرآشنا را
صدها سال قبل از تولد هگل و مارکس
حضرت علی بر زبان رانده است:
پیش شرط تلنبار ثروت در قطبی
تلنبار ذلت در قطب دیگر است.

۶
اگر کسی گذارش به خیمه سید علی افتاد
به او هم با ترس و لرز بگوید


شیللر


اندکی اندر باب ناسیونالیسم و کوسمولیتیسم (جهانوطنی)

۱
بورژوازی امپریالیستی
بر خلاف بورژوازی مترقی آغازین
ناسیونالیست نیست.

فرق روبسپیر با ترامپ و بوش و کلبتین همین است.

۲
بورژوازی امپریالیستی
جهانوطن است.

۳
خود را ارباب بشریت و ژاندارم جهان می داند.

۴
زمین را قلمرو فرمانفرمایی خود قلمداد می کند.

۵
ما
با دو نوع کوسموپولیتیسم (جهان وطنی)
سر و کار داشته ایم و داریم:

الف
جهان وطنی شیللر و هاینه و کانت و هگل و غیره

ب
جهان وطنی فوکویاما و فریدمن و اشمیت و هیتلر و غیره

۶
ایندو
دو چیز ماهیتا متضاد هستند.

۷
شاملو
مثل اکثریت روشنفکران کج و کوله وطنی
شعور درست و حسابی ندارد.

۸
بورژوازی امپریالیستی امریکا
می خواست کرسی تدریس در اختیار شاملو هم قرار دهد.

۹
شاملو
به قول خودش
ظاهرا سواد مدرسی درست و حسابی هم نداشته است.
سوادش
۶ کلاس قدیم بوده است.

۱۰
به همین دلیل
دستخالی از امریکا به وطن برگشت.

۱۱
اشعار شاملو را اگر کسی به دقت بخواند مملو از اغلاط منطقی و حتی تجربی اند.

۱۲
به قول حریفی
حکم «من درد مشترکم»
جفنگ است.

۱۳
من بیرون زمان ایستاده ام
این جمله از هر لحاظ غلط است.

۱۴
من شرف کیهانم
این اصلا معنی ندارد.

۱۵
کاینات که به شرف نیاز ندارد تا خری از جماران شرف آن گردد.

۱۶
من بامداد اول و آخرم

بامداد اول و اخر خرافه ای مذهبی هم حتی نیست تا مشد احمد آن باشد.

۱۷
امروزه در اروپا کسانی هرویین می کشند و با سرعت خارق العاده به در و دیوار می زنند تا آن حال و هوای ناب را کسب کنند.

۱۸
شاملو همین کار را پس از صرف هرویین با شعر و هارت و پورت کرده است.

۱۹
ظاهرا
بر فردوسی تاخته و از ضحاک طرفداری کرده است.

۲۰
این کردوکارها همان کردکارهای هرویینی های بدبخت در خیابان های اروپا و امریکا ست

  روبسپیر


آموزش تعریف مفاهیم
یکی از مهم ترین راه ها
برای خروج از خریت است.

۱
دیکتاتوری و یا استبداد یک مفهوم فلسفی است.

۲
دیکتاتوری فرم حکومت است.
مهم
محتوای طبقاتی دیکتاتوری است.

۳
تعیین کننده
در دیالک تیک فرم و محتوا
اما
محتوا ست.

۴
در کاسه
هم
می توان شهد خورد
و
هم
شرنگ

۵
کاسه
فرم است
ظرف است و تعیین کننده نیست.
اگرچه هیچ واره هم نیست.

۶
تعیین کننده
محتوای کاسه است

۷
تعیین کننده مظروف است.
شهد و شرنگ است.

۸
دیکتاتوری ظرف است و فرم است.

۹
فرمالیسم
ظرف را مطلق می کند تا مظروف را مسکوت بگذارد.

۱۰
ظرف پرستی (فرمالیسم) نوعی از استحمار (خر سازی خلایق) و عوامفریبی است.

۱۱
دیکتاتوری می تواند خادم پیشرفت جامعه بشری هم باشد.

۱۲
روبسپیر هم دیکتاتور بوده است.

۱۳
دیکتاتوری پرولتاریا هم دیکتاتوری است
و صدهاهزاربار مثبت تر و خادم تر از دموکراسی های بورژوایی است.




حضرت علی
که
یادش به یاد باد
یاری به نیازمندان را
رسانه ای نمی کرد.

یعنی یک سر و گردن
صادق تر
از
اجامر عوامفریب جماران
و
یاران فرنگی فرنگیس در سوئد بود



اندکی اندر باب ایده ئولوژی

آخوندها عوامفریب اند.
منصوره


۱
کاش چنین بود.

۲
یعنی آخوندیت (روحانیت)
کاش عوامفریب بود و نه خر و خرفت.

۳
ضمنا
فقط اینها که چنین نیستند.

۴
روی سخنان سران سیاسی و رسانه های امپریالیستی و اساتید دانش کاه های امپریالیستی
اگر اندکی دقت کنید
فرق ماهوی با جفنگیات اینها ندارند.

۵
لاطائلات مرکل و ترامپ و ماکرون و پوتین وهابرمس و فوکی یاما و آن و این
دستکمی از مواعظ سیدعلی و موسوی و کوسه و کفتار ندارند.

۶
این بحث بغرنجی است که باید
دیر یا زود
حداقل برای اجنه جماعت
صورت گیرد.

۷
خودفریبی
همزاد و همراه همیشگی عوامفریبی است.

۸
همان اجامر نازیسم در کشور آلمان (هیتلر و غیره) به خرافات نژادی و غیره خود
خودشان هم ایمان داشته اند.

۹
گوبلز چلقوز
واقعا هم خیال می کرد که یک سر و گردن
کلفت تر از اسحاق رابین و گلدمایر است.

۱۰
لطان یابو و مش بارک
واقعا هم خیال میکنند که برتر از مشد عباس و مشد عرفات اند.

۱۱
ایده ئولوژی را خلایق لال و کور و کر و خر می سازد.



اندکی اندر باب حق و سهم

شادی حق ما ست و نه سهم ما
حریف تل خاکستر نورد


۱
حق مفهومی حقوقی است.

۲
مثلا وقتی پدری می میرد
میراث او بنا بر حقوق شرع آنور و اینور میان ورثه تقسیم می شود.

۳
غم و شادی
اما
چیزهای روحی و روانی اند.

۴
به همین دلیل ثانوی اند.

۵
عنگلاب اسلامی پیروز می شود و اجامر جماران شاد می شوند.
چون بهشت نسیه ی موعود
نقد می شود.
ضمنا اجامر نیاوران غمگین می شوند که بهشت نقد از دست می رود.

۶
بنا بر احادیثی که خر در خانه می خواند و در منبر عرعر می کند،
ضعیفه ها
حجاب جمارانی را مراعات نمی کنند.
جمارانخدا به ملک مقرب دستور می دهد که رگ بزرگ زمین را پیدا کند و در آن یک خروار هرویین جمکرانی تزریق کند تا زمین جنون بگیرد و زلزله رخ دهد.

خانه ها بر سر خلایق گناهکار آوار می شوند
و
کسانی که زنده مانده اند از سویی دچار اندوه می گردند و پس از تنبیه زنان مفسد
درجا غسل توبه می ریزند و از سوی دیگر شکر خدا را به جای می آورند که زنده مانده اند و شاد می شوند.

۷
یکی را می دهد صد ناز و نعمت (سهم)
یکی را آب و جو با با شرم و ذلت (سهم)

۸
میان سهم و حق
ای فرد مطلق
تفاوت از زمین تا جمکران است


منشاء زلزله
گناه
است.
حریف معمم

۱
این جمله حریف معمم
بلحاظ منطقی
تق و لق است.

۲
ویرایش:
علت زلزله
ارتکاب گناه توسط سکنه مناطق زلزله زده است.

۳
زلزله معلول است.

۴
منشاء (خاستگاه) زلزله
اراده الهی (مشیت الهی) است.

۵
مجری اراده الهی
ملائکه مربوطه و یا قوای معینی از قبیل قضا و غیره اند.

۶
ملائکه و قضا و غیره
مأمور اند و معذورند.
به نظر خواجه شیراز
لال اند و کر اند و کور اند و خر اند.

۷
مکانیسم زلزله
با قرار داشتن کره زمین بر روی شاخ نریانی در رابطه است.

۸
ملائکه
نریان مربوطه را نیشتر می زنند و نریان تکان می خورد
در اثر تکان نریان
زمین هم تعادل خود را از دست می دهد و دچار تزلزل می شود.

۹
شاعری از دیار آتش ها صد سال قبل
همین حقیقت امر زلزله شناسی را
به زیور شعر آراسته است:
اینگی دانانمارام
دوزخده یانانمارام
«یر، هاوادا دولانیر»
من مونی اینانمارام.

ترجمه
من نمی توانم وجود نریان را انکار کنم و در اتش جهنم جماران بسوزم.
این ادعا که زمین در هوا می چرخد
برای من قابل قبول نیست.





از شاملوئیسم تا شاملوچیسم
۱
فاشیسم 

(و پانیسم و فوندامنتالیسم)
بدترین دشمن آزادی و عزت انسانی است.


۲
آدولف احمق شاملو اصلا نمی داند که معنی آزادی چیست؟ 


۳
او
زباله ـ مفهوم ها را از زباله دانی اگزیستانسیالیسم (آبشخور فاشیسم) بر می دارد
و هول هولکی نشخوار می کند. 


۴
شاملوئیسم
همین است.


۵
بعد
شاملوچی های خودبرتربین خود ستای بی خبر از خدا و خرما
نشخواریات آدولف را به سلیقه خود
مجددا
نشخوار می کنند و به خورد خلایق خرتر از خود می دهند.


شاملوچیسم
همین است.


۶
شرم شان باد از این شیوه دیرینه خویش



به نظر اسماعیل خویی
روشنفکر میتواند هم دینی باشد و هم غیر دینی
به یک شرط که حقایق را از فیلتر باورش تیر نکند
حریف


۱
حقایق را اول باید کشف کرد و بعد وصیت خود را نوشت و اعلام داشت.

۲
حقایق عینی اند.
این حقیقت فیزیکی که اب تحت فشار جو در ۱۰۰ درجه می جوشد
ربطی به بود و نبود این و ان ندارد.
عینی است.
انسان وقتی هم که وجود نداشت
همین بود.

۳
اگر کسی حقیاق را تحت تابعیت باورش قرار دهد
حقیاق را سلب عینیت کرده است.

۴
مگر اینکه ایده ئولوژی اش علم باشد
یعنی منافع طبقاتی اش با حقیقت در تضاد نباشد.

۵
فرق مارکسیسم با فاشیسم و فوندامنتالیسم و آنارشیسم (خوییسم) همین جا ست.

۶
مارکسیسم ایده ئولوژی و علم همزمان است.

۷
روشنفکران تشکیل دهنده قشری اجتماعی اند.

۸
روشنفکر به کسی اطلاق می شود که
نان سفره اش را با کار عمدتا فکری تأمین می کند.

۹
هم
مشد اسماعیل خویی روشنفکر است که امپریالیسم برایش جایزه می دهد و او برای نظام سرمایه داری به به و هلهله و هورا می کشد
و
هم
اریک هوبس باوم
در همان انگلستان
روشنفکر است که نظام سرمایه داری را به چالش می کشد.

۱۰
مشد اسماعیل چنان وانمود می کند که انگار خودش فیلتر ایده ئولوژیکی ندارد و بر فراز طبقات اجتماعی شناور است
ولی
اریک هوبس باوم
فیلتر دارد
چون طرفدار توده است و نه طرفدار طبقه حاکمه.

۱۱
این یاوه خویی را نباید به سکه نقد خرید.

۱۲
روشنفکر که چیزی ماورای طبقاتی نیست تا کارخانه باورش را تعطیل کند و شق القمر کند.

۱۳
خویی که بحمد الله کور و کر و لال نیست.
پس چرا جنایات امپریالیسم را در اقصا نقاط جهان به چالش نمی کشد؟

۱۴
نامعقول تر از اجامر و اعمال امپریالیسم چیست؟

۱۵
مثال:
همین طالبان محصول امپریالیسم است و در زمان ریگان به همت عربستان تشکیل شده است.

۱۶
چرا خویی ریگان را به چالش نمی کشد
تا ما برایش به عنوان روشنفکر ماورای طبقاتی و بی فیلتر ایده ئولوژیکی
هورا کشیم؟

۱۷
مهم ترین ترفند خویی و اربابان امپریالیستی اش
تحریف مفاهیم فلسفی است.

۱۸
کسی حق ندارد
مفاهیم علمی و فقهی و فلسفی و هنری و غیره را تحریف کند.

۱۹
مثال:
نماز
یک مفهوم فقهی است.
خویی حق ندارد
ادعا کند که نماز یعنی کرگدن.

۲۰
نماز
تعریف استاندار
دارد.
 
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر