۱۳۹۶ آبان ۲۵, پنجشنبه

دایرة المعارف جامعه شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی (۱۰۳)

 
پروفسور دکتر 
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت 

و دهها تن دیگر
(۱۹۶۹)

برگردان
شین میم شین

پیشکش
به
امیر حسین آریان پور

حرفه
ادامه
 
حرفه یابی در آلمان دموکراتیک

۹
·    بر مبنای «قوانین دهگانه سیاست سوسیالیستی آلمان دموکراتیک راجع به جوانان» (مصوبه سال ۱۹۶۷)،  میان سه عرصه زیر وحدت برقرار می شود:

الف
·    آموزش و پروش عمومی

ب
·    تربیت سیاسی ـ ایده ئولوژیکی

پ
·    آموزش و پرورش حرفه ای ـ رشته ای تخصصی

۱۰
·    یادگیری مستمر و از آن خود کردن (هضم و جذب) معارف و لیاقت های نوین در روند تحقق سوسیالیستی انقلاب علمی و فنی به جزئی از کردار هر شخصیت سوسیالیستی تبدیل می شود.

۱۱
·    آموزش عمومی و حرفه ای بلحاظ زمانی محدود باید به طرز مستمری تعمیق یابند، وسعت گیرند و اکتوئالیزه شوند (به سطح توسعه زمان حاضر ارتقا داده شوند.)

۱۲
·    در مطابقت با خطوط اصلی دورنماهای علمی ـ فنی، اقتصادی و تمام اجتماعی و در مطابقت با شرایط برنامه های دورنمایی کارخانه ای مشخص و دیگر تخصص یابی های کارگران در کارخانه ها آموزش و آموزش عالی بخش های زیر به خدمت گرفته می شوند:

الف
·    ادامه دادن به آموزش حرفه ای مدرن با پروفایل پهناور و یا ادامه دادن به تخصص یابی حرفه ای عالی تر بر بنیان تخصص کار فنی موجود.

ب
·    تکمیل مستمر تخصص مورد نظر در مطابقت با توسعه بالنده در علم و تولید جهت تضمین ادامه آموزش حرفه ای متمایز فزونتر.

پ
·    کسب تخصص  های حرفه ای نوین در مطابقت با پروفیلیزاسیون اقتصادی و اقدامات مربوط به راسیونالیزاسیون برای کار حرفه ای در رشته حال تغییر.

ت
·    کسب زیرتخصص های لازم برای آموزش کردوکارهای  حرفه ای با پروفایل تنگتر (تخصصی عالی تر)

·    بدین طریق در به روی  همه زحمتکشان جهت گذار به حرفه های فنی با تخصص عالی باز می شود.

·    مراجعه کنید به آموزش و پرورش، موبیلیته (تحرک) اجتماعی در دایرة المعارف جامعه شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی  


پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر