۱۳۹۳ مرداد ۲۷, دوشنبه

طنین


سیاوش کسرائی
(1305 ـ 1374)
(اصفهان ـ وین)  
خون سیاوش
(۱۳۴۱)  


·        او ساکت است و کوه، همه آوا ست
·        اندیشه می کند:
·        «گر گنگ، گر رسا
·        با من غریب نیست
·        آواز کوه ها
·        هر سنگ پاره ای یک پارچه نوا ست
·        گویا که کوه را
·        امشب، شب دعا ست
·        دور است از من این همه آوا و در من است.»

·        اندیشه می کند:
·        «این نغمه ی کشیده پر از تخته سنگ ها
·        این بانگ پر غرور کنام پلنگ ها
·        و این تلخبوته ها،
·        کارام در زمین دلم ریشه می کند»،
·        اندیشه می کند، ز کدامین لب
·        این را شنوده است، کدامین شب؟

·         او ساکت است و کوه، همه فریاد
·        اندیشه می کند:
·        «گر از لب من است سرود و پیام کوه
·         کو آن سرود خوان؟
·        کو آن پیامبر؟»

·        می گرید او به تلخی و از دور کوه ها
·        آواز می کنند.

ویرایش از تارنمای دایرة المعارف روشنگری
پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر