۱۳۹۲ مرداد ۲۳, چهارشنبه

کابوسی به رنگ رؤیا


گاف سین

·       شور و شکوه وسوسه انگیز نوبهار
·       بر خاطر مشوش مرغان بی قرار

·       در هائی از ترنم و آواز می گشود
·       فصل سرود بود
·       هر کس سرود ویژه خود را خواند
·       من هم سرود ویژه خود را!

*****

·       جغدی عبوس و شوم
·       بر شانه های نغمه به قدرت رسیده بود

·       در مبهم غریب و مه آلود بامداد
·       چشمان خونچکان ددان پر فروغ بود
·       فصل دروغ بود
·       هر کس دروغ ویژه خود را گفت
·       من هم دروغ ویژه خود را!

*****

·       شب آمد و به کوچه متروک تن کشید
·       ذرات تیرگی
·       بر پیکر فسرده هر بام و در نشست

·       در کنج خانه های شب آلود وهمناک
·       هر کس فغان ویژه خود را کرد
·       من هم فغان ویژه خود را!

*****

·       طوفان وزید و بید کهنسال شهر پوک
·       در قامت تناور خود سرنگون شد

·       در سوگ بید سر شکسته و مفلوک و بی پناه
·       هر کس سرشک ویژه خود را ریخت
·       من هم سرشک ویژه خود را!

*****

·       سیل آمد و به کام شکوفان زندگی
·       ـ چون اژدهای شوم ـ
·       فرو ریخت زهر مرگ

·       در پهنه ی تلاش برای نجات خویش
·       هر کس پناه ویژه خود را جست
·       من هم پناه ویژه خود را!

*****

·       فصل شکست بود:
·       اندام کوچه ها در هم فرو شکست

·       دیوار خانه ها
·       ـ نمدار و بی قوام ـ
·       از هم فرو گسست

·       در اندهی عمیق
·       ـ چون خنجری نشسته به پنهان سینه ها ـ

·       هر کس دریغ ویژه خود را خورد
·       من هم دریغ ویژه خود را!

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر