۱۴۰۱ فروردین ۱۷, چهارشنبه

درنگی در فرمایشی از سپیده ای (۳)

Sepideh Gholian 6.jpg

 

سپیده قلیان

(۱۳۷۳)

دانشجوی حقوق و دامپزشکی

 

منبع:

حریفی در فیسبوک

 

 ما چهار خانواده بزرگ سیاسی داریم:

۱

پهلوی‌گرایان

۲

ملی‌گرایان

۳

اسلام‌گرایان

۴

 چپ‌گرایان.


ما وقتی رستگار می‌شویم که این چهار خانواده فراسوی اختلافاتشان بفهمند باید بر سر چیزی مشترک توافق کنند.
 آن چیز مشترک «ایران» به عنوان جامعهٔ سیاسی، افق و هدف مشترک است.

برای جامعه شناسی

باید

به تجزیه و تحلیل طبقاتی جامعه

خطر کرد.

احزاب و سازمان ها و شخصیت های سیاسی

هم

کم یا بیش

نمایندگان اقشار و طبقات جامعه اند.

فرق هم نمی کند 

که 

خودشان بدانند و یا ندانند.

بخواهند و یا نخواهند.

 

هر آهی

حتی

بیانگر تعلقات طبقاتی 

است،

چه رسد به احزاب و سازمان ها و شخصیت های سیاسی و مذهبی و هنری و استه تیکی و اتیکی و غیره.

به قول لنین

همه چیز را باید از صراحت طبقاتی گذراند.

فرق فرزانه با ساده لوح

همین جا ست.

 

منافع

یکی از مهم ترین مفاهیم ماتریالیسم تاریخی است.

 

منافع

 

 

۱

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/2656

 

۲

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/2659

 

۳

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/2663

 

۴

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/2733

 

۵

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/2740

 

پایان

 

منافع طبقاتی

مهم ترین قبله خلایق است.


به همین دلیل باید دست به ریشه برد و به شناخت ترکیب طبقاتی جامعه و آرایش طبقاتی آن نایل آمد.

فقط در آن صورت 

می توان تحلیل رئالیستی و راسیونالیستی از جامعه عرضه کرد.

 برای تمرین تفکر مفهومی

خانواده های سیاسی کذایی سپیده

را

مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهیم

تا

اثبات کنیم که وحدت میان آنها نه امکان پذیر است و نه معقول و نه مقبول.


ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر