۱۳۹۷ مرداد ۳, چهارشنبه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (۷۱۴)

 
جمعبندی
از
مسعود بهبودی
 
 
 
علی مرادی هم رفت . 
از کسانی بود 
که 
با حمله حکومت به حزب توده ایران
 در فروردین ۶۲ دستگیر شد 
و
سال های زندان را با وفاداری به حزب گذراند .
دریغ که هرروز نظاره گررفتن عزیزی هستیم.
 
آذر
 
ای بسا
رفتن
به از ماندن و گندیدن

یا که گند اندر پی گندی زدن
 
حریف
حزب توده خاین بود.
 
۱
تف حزب توده بر تار و پود همه جریانات و شخصیت های چپ و راست طویله جماران و جمکران شرف داشته.

۲
اگر حزب بزرگ توده نبود
همه مردم
امثال تو عرعر می کردند.

۳
تو از فرط بیشعوری نمی دانی که شعار تسلیح پاسداران به فلان و بهمان از رفقای فدایی فئودالی ات مش فرخ سیستم نگهدار بوده است و نه از حزب مظلوم توده.

۴
تازه اگر هم حزب توده خطا و خریتی مرتکب شود
که
به تغییر ماهیت توده ای اش منجر نمی شود.

۵
تو
تا دیر نشده برو دنبال دنبلان کلاس اکابر
تا خواندن و فهمیدن بیاموزی

۶
بعد بیایی و عرعر کنی

۷
همه جریانات غیر توده ای در طویله جماران
امثال تو هستند.
بدبختی شماها خریت و خردستیزی شماها ست.

۸
شماها به لحاظ خریت و خردستیزی
کمترین فرقی با اجامر فوندامنتالیسم ندارید.

۹
رهبرارن شما
مشتی دیوانه اند و حالا دارند برای جاکش های امپریالیسم
جندگی می کنند.
 
منبع و باعث و بانی سنت من ستایی (رجزخوانی) در ایران ویران

۱
ممنون.
من ستیزی و من ستایی (اگو نیهلیسم) ریشه طبقاتی دارد.

۲
طبقات واپسین جامعه بشری
از طبقه برده دار واپسین تا فئودال واپسین و بورژوازی واپسین
چنین اند.
فاشیسم و فوندامنتالیسم

۳
سؤال ولی در مورد کسی است که سنگ اول را کج نهاده و دیوار ما کماکان کج می رود.

۴
هر هنرمندی
 (از شاعر و شاطر تا نقاش و طراح و مجسمه ساز و سینماگر و موسیقیگر)
هنری جز رجز خوانی ندارد.

۵
اجامر
عمدتا
یعنی
۹۹ در صد شان
خیال می کنند که
مثلا
شعر فقط و فقط برای خودستایی سرهمبندی می شود.

۶
یعنی فونکسیون شعر
رجزخوانی و خودستایی است.

۷
به نظر ما منبع اصلی این من ستایی
قرآن مش کریم است.

۸
کسب و کار کریم
منم منم گویی و رجزخوانی و من ستایی است.

۹
این هنوز چیزی نیست.

۱۰
چیز این است که مش کریم
با پیروانش
از یک لحاظ تفاوت جدی دارد.

۱۱
از چه لحاظ؟
 
اصیل ترین عشق

من بیش از ۲۵کتاب نوشته ام
  آیا فکر می کنید تمام آنها را حفظ کرده ام؟
چرا دانش آموزان را مجبور به حفظ کتاب هایی می کنید که خود مؤلفین آنها را حفظ نکرده اند؟

 
(شیخ علی طنطاوی)
 
۱
هر کسی عاشق سینه چاک چیزی است که تولید کرده است

۲
مهم ترین معشوق هر کس
مولود مادی و نوعی و فکری و هنری او ست.

۳
اصیل ترین عشق
عشق مولد به مولود است.

۴
عشق عظیم و اصیل مادر و پدر به فرزند
بخشا
به همین دلیل است.

۵
تو حتما کتاب ننوشته ای
بلکه رونویسی کرده ای

۶
به همین دلیل
به راحتی قیدشان را زده ای.
 
ز کدام رَه رسیدی؟
ز کدام در گذشتی؟
که ندیده دیده ناگَه، به درون دل فِتادی؟
 
هوشنگ ابتهاج
(سایه)

معنی تحت اللفظی:
از کدام راه رسیدی و از کدام در گذشتی که
بدون اینکه چشم من
تو را دیده باشد،
وارد دل من شدی؟

۱
سایه
عاشق کسی می شود
که
سایه اش
را
حتی ندیده است.

۲
چنین چیزی محال است.

۳
در بهترین حالت
خیال است.

۴
عشق 
(افتادن حریف در دل شاعر محال عندیش)
فقط در صورتی امکان پذیر است که
سایه حداقل سایه حریف را دیده باشد و یا حداقل وصف روی و خوی حریف را
از کس دیگری شنیده باشد

۴
بدون رؤیت کسی
نمی توان عاشق او شد.

۵
چنین ادعایی نشانه خردستیزی سایه است.
اندکی اندر باب دیالک تیک اوبژکت و سوبژکت
شعر و شاعر
نظر و صاحب نظر
اثر و صاحب اثر
 
۱
ممنون.
فرم تبیین اندیشه تعیین کننده نیست.

۲
بحث بر سر محتوای اندیشه است:
یعنی فرق نمی کند که اندیشه ای به صورت نثر / شعر / ترانه / تندیس / نقاشی / و غیره باشد.

۳
تعیین کننده
خود اوبژکت شناخت است.
خود شعر
خود نظر
خود اثر
است.

۴
پیش شرط عشق به کسی و یا چیزی
آشنایی حداقل حسی با آن و او ست.

۵
ضمنا سایه اشعار عرفانی متعدد دارد که ما به چالش کشیده ایم.

۶
سایه توده ای اصیلی است.

۷
برای ما که سگ توده ایم،
عزیز است.

۸
سایه
ولی
فلسفه فقیر است
اصلا ماتریالیست نیست.

۹
خردگرا هم خیلی جاها نیست.

۱۰
البته
خو دسایه هم مهم نیست.
مهم خود شعر و یا هر اندیشه و اثر دیگر است

موزیک ترانه های آذری
قوی و غنی است.

محتوا و مضمون فکری این ترانه ها
اما بغایت ضعیف و فقیر است.
شاید یکی از دلایل عقب ماندگی فکری و فرهنگی
مصرف کنندگان این ترانه ها
همین باشد.
 
اندکی اندر باب دیالک تیک عکس بینی و اصل بینی

۱
شکسپیر
رحمة الله علیه
گفته بود:
»جهان صحنه پهناور تئاتری است»
و
ما می گوییم:
اجامر امپریالیستی از قبیل مش ماکرون و دست نشانده های شان از قبیل مش کرباس
«هنر» پیشه اند و نقش بازی می کنند.

۲
هشدار که از تمیز عکس از اصل عاجز نمانی و گرنه کلاهت پس معرکه خواهد بود.

۳
اجامر جماران
کمترین فرق ماهوی با زباله های نهنگ فرنگ ندارند.
خمینی جلاد از صادرات فرانس است.
یوگوسلاوی شقه شقه شده و اشغال شده نتیجه کرد و کار اجامر فرنگ است

۴
فریب ظواهر امور را عکس بینان می خورند و نه اصل بینان

۵
ما درون را بنگریم و اصل را
نی برون را بنگریم و عکس را

اندکی اندر باب دیالک تیک ماده و روح

۱
ممنون.
آره.
حق با شما ست.

۲
اندیشه (روح، شعور)
اما
به کارگاه عمل تبدیل نمی شود.

۳
اندیشه
به الگوی (خیاطی) فکری
به مدل فکری چیز مورد نظر جدید که باید تولید شود، تبدیل می شود.

۴
مثال
مفهوم گاوآهن (روح، شعور)
تحت تأثیر کار اهنگر
در آهن نفوذ می کند و به صورت گاوآهن
در می آید.

۵
مفهوم گاوآهن
راه واحدی را
دو بار
طی می
کند:
می رود
و
برمی گردد.

۶
مفهوم گاوآهن
از عالم مادی به عالم فکری رفته است.

گاوآهن مادی
روحیت (مفهومیت) کسب کرده است.

۷
اکنون
راه رفته را
مجددا برمی گردد.

۸
مفهوم گاوآهن
مادیت کسب می کند.

۹
سخن از جسمیت یابی
مادیت یابی
شیئیت یابی
تجسم روح است.

۱۰
عیسی مسیح
تجسم روح مطلق و یا خدا ست.

۱۱
عیسی مسیح
خدای گوشت مند به
قول کشیشان
است.

۱۲
روح الهی
در هیئت حضرت عیسی
تجسم یافته است
جسمیت کسب کرده است

۱۳
عیسی مسیح
پس از تصلیب
دوباره
به غریوی از درد
به خدا می پیوندد.
روحیت یابی ماده.
هی ریای بی ریای زندگی

زندگی بسیار کوتاه تر از آن است که بخواهیم کلمات (جملات) مهم را ناگفته نگه داریم (بگذاریم)
مانند جمله «دوستت دارم»
 
۱
در حرف
هر ننه قمری
جهانپهلوان است.

۲
تعیین کننده اما عمل است.

۳
کسی
تازه
اگر آدم باشد و نه زباله
قبل از همه
خودش را
دوست دارد.

۴
در عصر توحش مدرن
یعنی در قرن ۲۱
آدم ها سلب آدمیت شده اند

۵
در نتیجه
حتی قادر به دوست داشتن خویشتن خویش نیستند.

۶
از اقصای نقاط جهان راه می افتند
تا
به داعش بپیوندند و انتحار عنقلابی کنند.

۷
حتی مادران و پدران
علیرغم عشق قوی به فرزند
تسلیم مسلم غریزه حفظ نفس اند

۸
حکایت معروف میمون مادر و کف داغ حمام.

۹
خودخواهی امری طبیعی و غریزی است.

۱۰
اگر همین آدم و یا جانور به کسی نیاز داشت
خیال می کند که عاشق او ست
و هی تکرار می کند
تا حریف را خر کند.

۱۱
شاید شایع ترین واژه در جهان
همین واژه عشق و جمله «دوستت دارم»
باشد
 
اندکی اندر باب عقیده و ایمان

۱
عقیده چیست؟

۲
ایمان چیست که بعضی ها بدان می تازند و از سقف آن بالاتر رفتن می خواهند؟

۳
هر عقیده حقیقی و یا باطل
در رابطه با حکمی و یا اندیشه ای است

۴
مثلا
می توان گفت:
به عقیده من آب تحت فشار جو
در ۱۰۰ درجه س. می جوشد.

۵
و می توان بدان ایمان راسخ داشت.

۶
ایمان به این حکم و یا نظر و یا اندیشه
یعنی
داشتن این عقیده تجربی و علمی مگر عیب است؟

۷
مگر می توان به آسانی از سقف آن بالاتر رفت؟

۸
حتی عقاید خرافی و مذهبی
فرمی از ایمان به اندیشه ای اند.

۹
اندیشه های خرافی و مذهبی
دیالک تیکی از حقیقی و باطل اند و نوزادان زمانه معینی اند.

۱۰
ما بهتر است که به عوض دادن شعار و اندرز و وعظ
با تعریف استاندارد مفاهیم آشنا شویم و همدیگر را آشنا کنیم

۱۱
فقط در آن صورت
می توانیم بیندیشیم و حرف (اندیشه) همدیگر را بفهمیم

۱۲
سؤال این است که اندیشه چیست و چگونه تشکیل می شود؟

۱۳
ضمنا
کجا ست تا بدان پر و بال داده شود؟

جای اصلی دو جلد دیگر قرآن کریم

۱
دو جلد دیگر قرآن کریم
را
امام زمان
به فرنگی ها فروخته است.

۲
حالا در گاوصندوق ترامپ است
و
ترامپ وقتی از خانه بیرون می رود
در کیف سنگینی با خود به همراه می برد
تا
مبادا دست نامحرم بیفتد.

۳
فرنگی ها هم پس از مطالعه دقیق دو جلد دیگر قرآن کریم
به اختراعات و اکتشافات غول آسا نایل آمده اند.

۴
در غیر این صورت نه امروز قطار سریع السیر وجود می داشت
نه
هواپیماهای غول پیکر
نه
بمب اتم
نه ماهواره و عاپلو و عاقورمه سبزی
و
نه
امکان تسخیر کرات آسمانی
مثلا
سفر به کره قمر
 
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر