۱۳۹۷ تیر ۲۹, جمعه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (۷۱۰)

 
جمعبندی
از
مسعود بهبودی
 
 
اندکی اندر باب قمار

۱
زنده باد.

۲
قمار
مقوله بسیار بغرنجی است و باید روی آن کار همه جانبه صورت گیرد.

۳
امروزه
میلیاردرهای مجوس و روس و غیره
از قمار در کازینوها
مثلا
لاس و گاس
همان لذتی را می جویند که
از هرویین و سکس و افیون و فوتبال و ماشین سواری سریع السیر و جنگ و جنایت و انتحار عنقلابی می توان جست
 
اندکی اندر باب ماهیت فوندامنتالیسم و فاشیسم

۱
ترک ..از مجلس؟

۲
فلانی مجلس را ترک می کند.
لامصب
نه، فلانی ترک از مجلس می کند.

۳
فوندامنتالیسم
بسان فاشیسم
جریانی ضد ملی است.

۴
ضد توده ای است

۵
ضد عقلی است

۶
فوندامنتالیسم
طویله ای برای خر پروری است.

۷
فوندامنتالیسم
اعضای جامعه
را
در خریت میخکوب می کند و اذن رهایی نمی دهد.

۸
فوندامنتالیسم = خریت + خردستیزی = جنون

۹
فوندامنتالیسم
حتی دختران با کره و بی کره مردم را قیمتگذاری می کند و به زوار حرم امامان اجاره می دهند.

۱۰
نفت و گازو آب و آبروی ایران که جای خود دارد
 
 
ایرادات منطقی و تجربی این جفنگ به ظاهر ژرف مشد استیون واینبرگ (فیزیسین یانکی) کدامند؟

با دین یا بدون دین
انسان های خوب
کارهای خوب
می کنند
و انسان های شرور
کارهای شرارت بار

اما برای اینکه انسان های به ظاهر خوب
کارهای شرورانه بکنند
به دین نیاز دارند
 
تأملی در جفنگ مش ویلیام

اگر افراد مي توانستند ياد بگيرند كه آنچه براي من خوب است لزومي ندارد كه براي ديگران هم خوب باشد، آنگاه دنياي شاد و خوشايندتري مي داشتيم.
"تئوري انتخاب" به ما مي آموزد كه دنياي مطلوب من، اساس و شالوده زندگي من است و نه اساس و شالوده زندگي ديگران.

تئوري انتخاب
ويليام گلاسر

۱
در جامعه بشری هیچ چیز شخصی نیست
مش ویلیام.

۲
هر حرفی حتی طبقاتی است.

۳
خلایق خر
ولی مثل تو نمی دانند
و
خیال میکنند که حرف شان ملک خصوصی اباء و اجدادی شان است.

۴
ضمنا
کسی خیال نمی کند که آنچه به نفع او ست
حتما به نفع همنوعان او ست.

اگر شک داشتی
پیش ترامپ و چکمه و چارق و پوتین برو
و یقین قلبی کسب کن.

۵
کسی در جهنم جهان
نمی تواند هم چنین خیال کند.

۶
برای اینکه واقعیت حیات
میلیون ها بار نشان داده است که نان از چنگ همنوع بدر کشیده می شود.

۷
انباشت ثروت کلان در قطبی
نتیجه انباشت ذلت کلان در قطب دیگر است

۸
ضمنا
پیش شرط کسب توان تصمیمگیری (انتخاب)
خروج پیشاپیش از خریت است.

۹
لیاقت انتخاب
نریخته زیر دست و پا.

۱۰
تفکر هنر است.
مش ویلیام عوامفریب عوام واره

۱۱
مواظب باش
تفکر را با عطسه و سرفه و آه و آروغ عوضی نگیری
و عندرز های خلایق خر کن
صادر نکنی

عملیات مکانیزه شده ی عمله ها

توسعه علم و فن
و
کاهش عذاب کار مادی توده زحمت
 
اندکی اندر باب موضوع بحث و بررسی (اوبژکت شناخت)

۱
اندیشه چیست؟

۲
فرق اندیشه با جمله و عبارت چیست؟

۳
فرق مفهوم با واژه و یا کلمه چیست؟

۴
موضوع شناخت حتما نباید چیزی مادی و عینی باشد.

۵
سیب مثال بود.

۶
در مثل مناقشه نیست.

۷
می توان به عوض سیب
حکم و یا اندیشه زیر را قرار داد:

الف
زمین سیاره است.

ب
زمین یکی از سیارات منظومه شمسی است.

پ
زمین دور خورشید و خودش می چرخد.

ت
ماه دور زمین و خودش می چرخد.
تأملی در بیتی از مولانا
 
خنک آن قمار بازی که بباخت آن چه بودش
بنماند هیچش الا هوس قمار دیگر

۱
معنی تحت اللفظی:
خوش به حال قمار بازی که دار و ندارش را باخته
و سرانجام چیزی جز هوس قمار بازی برایش باقی نمانده است.

۲
این بیت مولانا
تحلیل رئالیستی از روانشناسی قماربازان است.

۳
فی نفسه
حیرت انگیز و ضمنا ستایش انگیز است.

۴
ولی نکته باریکتر از مو این است که
کسی می تواند این تحلیل را از قمار و روانشناسی قمار باز عرضه دارد که
یا خودش قمار باز حرفه ای باشد
و یا با قمارباز حرفه ای همنشین باشد.

۵
داستایفسکی در اثرش تحت عنوان قمار باز
نیز
روانشناسی قمارباز را بررسی میکند.

۶
خود او
اما
قمارباز بوده است.

۷
به نظر درست او:
باخت در قمار نوعی رهایش پسیکولوژیکی است و مملو از لذت است.

۸
زهر ایده ئولوژیکی (طبقاتی، ضد عقلی و عرفانی) این بیت شعر
اما
کجا ست؟
یا رب چقدر فاصله دست و زبان است

۱
این اجامر جاکش سیم خاردار کش و دیوار کش
همان هایی اند که خواهان تخریب دیوار برلین شده اند.

۲
میستر گربه چف
دیوار را برانداز.
رونالد ریگان

۳
این اجامر جاکش سیم خاردار کش و دیوار کش
همان هایی اند
که
سکنه اتحاد شوروی را زندانیان در پشت دیوار آهنین نامیده اند.
اندکی اندر باب دیالک تیک نظر و صاحبنظر (اوبژکت شناخت و سوبزکت شناخت)

۱
بدبختی خیلی ها
همینجا شروع می شود.

۲
اگر کسی نام و عکس و بیوگرافی خود را
زیر اندیشه اش ننویسد،
کسی حرفی برای گفتن نمی یابد.

۳
انگار نظر و اندیشه فی نفسه مؤثر نیست.

۴
انگار نظر و اندیشه
فی نفسه قابل بررسی نیست.

۵
به جای انیدشه و نظر
سیب را بگذارید.

۶
سیب را چگونه بررسی می کنند؟

۷
سیب ر
با توجه به بیوگرافی سیبکار و سیبخر و سیبفروش و سیبخور بررسی می کنید؟

۸
دلیل اصلی این برجسته کردن سوبژکت نظر چیست؟
 
ایراد این سخن چیست؟

چقدر بیچاره هستند کسانیکه مجبورند
برای اثبات اینکه انسان اند
باید شناسنامه داشته باشند
کسانیکه شمایل، شرف و اخلاق انسانی ندارند.

به قول ابوالمعانی بیدل :
آدمیت نه به نطق و نه به ریش و نه به جان است
طوطی هم نطق و بز هم ریش و خر هم جان دارد.
 
اندکی اندر باب کار کودکان

۱
کار کودکان توده
نوعی کارآموزی است.

۲
ضمنا نوعی بازی است.

۳
کودکان اشرافیت فئودال و روحانی و بورژوازی
ننتندو بازی می کنند.
لگو بازی می کنند.
جنگ با سربازهای پلاستیکی و فلزی تمرین می کنند.

۴
کودکان توده از این کار
استنباط دیگری دارند.
ما خودمان هم چنین بار آمده ایم.

۵
کار
در هر فرم و با هر محتوا
فقط ریاضت (رنج و زحمت) نیست.

کار
دیالک تیکی از ریاضت و لذت است.

۶
کاشف این دیالک تیک کیست؟

۷
ضمنا
کارآموزی فرزندان توده
در هر فرم
قدمتی هزاران ساله دارد
و
ربطی به فرماسیون اقتصادی سرمایه داری ندارد.

۸
در ایران
شاید
فرماسیون اقتصادی سرمایه داری
هنوز جامعه گیر نباشد
تازه اگر فرماسیون اقتصادی سرمایه داری باشد.

۹
اگر در جامعه ای فرماسیون اقتصادی سرمایه داری حاکم باشد
فرزندان توده
به طرز سیستماتیک
دوره های کارآموزی را طی می کنند
و
نه به طرق بدوی و پریمیتیو و خودپو

۱۰
انتقاد از فرماسیون اقتصادی سرمایه داری
در خیلی جاها
از مواضع ماقبل بورژوایی صورت می گیرد.

۱۱
توله ـ فئودال ها
چه بسا
از موضع فئودالی کم و نیست می شوند و ستاره چه گوارا بر پیشانی خود می چسبانند و عرعر می کنند.

۱۲
آنتی کاپیتالیسم و آنتی امپریالیسم بن لادن و ملا عمر و خمینی و لاشخورهای حزب الله و طالبان و داعش و غیره
از موضع فئودالی است.

۱۳
مارکس علیه الرحمه
در چالش با چنین منتقدینی
به دفاع از فرماسیون اقتصادی سرمایه داری می پرداخت.

۱۴
به باد تمسخرشان می گرفت و از تئوری ارزش اضافی در فرماسیون اقتصادی سرمایه داری
حتی دفاع می کرد.

۱۵
مراجعه کنید به فقر فلسفه
 
۱۶
فلسفه فقر
جفنگکتاب پرودون
رهبر آنارشیست ها بوده است

۱۷
مارکس نقد این زباله او
را
به طنز
فقر فلسفه
یعنی خریت
نام داده است.
 
اندکی اندر باب متد خر عر شاد کن مقایسه

۱
مقایسه به مثابه روش و رویه و متد و اسلوب فکری
بهتر از هیچ است.

ولی فقط
بهتر از هیچ
است.

۲
طبقه حاکمه امپریالیستی هم همین متد خر عر شاد کن را شب و رزو از منابر عرعرسازی هم به کار می برد و هم تعلیم می دهد.
۳
مثلا آلمان فدرال را
موذیانه
با بنگلادش مقایسه می کند.

۴
خلایق وقتی می شنوند که بنگلادشی ها با ۱۰۰ دلار در ماه امرار معاش میکنند،
درجا وضو می گیرند و شکر خدا را به جای می آورند
که در آلمان فدرال زندگی می کنند و نه در بنگلادش

۵
اولا
از حضرات عنقلابی - انتقادی عیرانی علامه
چه پنهان
که
۱۸۰۰ دلار
قیمت حیات پاسدار وطنی ا ست.

۶
قیمت جان این بینوا ست.

۷
در حالیکه
۶۰۰ دلار کذایی
دستمزد پزشک کذایی است.

۸
ضمنا پزشکان در طویله جماران
صدها بار مرفه تر از پزشکان اروپا هستند.

۹
پزشکی که با ۶۰۰ دلار در ماه زندگی کند
فال بین است و جنگیر است و نه پزشک

۱۰
در طویله جماران
به قول همان پزشکان
حساب و کتابی در بین نیست.

۱۱
پزشکان را می توان در طویله جماران
جزو اعضای طبقه حاکمه محسوب داشت.

۱۲
پزشکان
مثلا جراحان زیبایی
در دریایی از دلار شنا می کنند
و هر شب با جانان با کره و بی کره دست اولی
حال می کنند.

۱۳
انتقاد از دشمن بد نیست.

ولی
منتقد باید اولا مترقی تر از دشمنش باشد

۱۴
ثانیا تمامی حقیقت را به اطلاع علافان عنترنت برساند و نه حقیقت مفید برای اربابانش را

۱۵
حقیقت
فقط اگر کامل باشد و نه دم بریده و مثله و مخدوش و نیمبند
حقیقت است.

۱۶
و گرنه
حقیقت نیمبند
بدتر از دروغ است
 
اندکی اندر باب مانایان مو جو در نیستان های جمکران

از خاطرات فیس بوکی : 
كارمندان گرفتار
كاري از مانا نيستاني
پس از ماجراي شرم اور برزيل، اين بار يكي از كارمندان ارشد كنسول ايران در فرانكفورت به جرم هتك حرمت كودكي ده ساله دستگير شد

۱
مانا نیستانی
عمله یکچشم و یکگوش طبقه حاکمه امپریالیستی است.

۲
ما بخشی از اثار او را تحلیل و منتشر کرده ایم.

۳
مانا
در بهترین حالت با کلی تخفیف
موجود یکچشم یکگوشی است.

۴
مانا
کثافتکاری های طبقه حاکمه محبوبش را
در رابطه با تخریب میلیون ها کودک مردم بینوای جهان نمی بیند.

۵
بنا بر عخبار رسانه های امپریالیستی
در امد یک سال آلمان از خرید و فروش کودکان اروپای شرقی
۵ میلیارد یورو بوده است.

۶
شخصیت های رسانه ای امپریالیسم
حتی به دلیل سوء استفاده از کودکان بینوا افشا شده اند
بی انکه اخراج شوند.

۷
منشیان بیل و کلبه تین
کتاب ها نوشته اند
اندر باب زیپ شلوار بیل
و ماجراهای شان

۸
بیل و کلبه تین حتی در شوهای تله ویزیونی اروپا
با بی شرمی تمام
اقرار کرده است که پیشه اش عیاشی بوده است
و
خرمن خنده حضار بی شعور را درو کرده است.

۹
مانای یکچشم یکگوش
نه
می بیند و
نه
می شنود.

۱۰
اما
به اجامر کثافت جمکران
شب و روز
گیر می دهد و از یک تغار بزرگ ماست اعلی مال کربلا،
به قلم مویی
مو بیرون می کشد

۱۱
هنر نزد مانائیان است و بس
نبینند از حکمران یه کس
 
هماندیشی با رئیسی از طایفه دانایان

در مخزن ذهنت واژگان دیگری حضور ندارند؟
رئیس

۱
لامصب.
واژه چیست؟

۲
مگر مخزن واژه ها ذهن آدمی است؟

۳
مگر واژه وسبژکت است که در ذهن کسی حضور و غیاب داشته باشد؟

۴
ما این مسائل را برای اجنه
صدها بار
پارس کرده ایم.

۵
چرا نمی خوانید؟

۶
حتی اگر تشنه به خون توده باشید،
از آشنایی با پارسیات سگان توده
که ضرر نمی کنید.

۷
به کجای این طویله می توان آویخت، پالان را.
با اجازه از نیما
 
اندکی اندر باب تریاد (تثلیث) لایزال هستی

۱
زنده باشید.

۲
حق با شما ست.

۳
البته نظر حریف هم بیانگر بخشی از حقیقت قضیه است که 
شما هم ضمنا بدان اشاره کرده اید.

۴
هستی
(چه هستی طبیعی، چه هستی جامعه ای و چه هستی فکری)
جولانگاه تریاد لایزال بی پایانی است.

۴
چیست؟
 
اندکی اندر باب اپیدمی فساد

بعید نیست که این خرتوخر اخلاقی طبقه حاکمه
به دیگر طبقات جامعه هم سرایت کند
به کل جامعه تحمیل شود
حریف

۱
تحمیل شده است.

۲
شعور حاکم در هر جامعه
شعور طبقه حاکمه است.

۳
خاطرات دختران شنیدنی اند.

۴
مادرم گفت:
اگر سینه هایت را عمل (جراحی) کنی
به جایی می رسی.
نقل از پلی بوی در ناف جهان

۵
در ایران
احتمالا
پدران و مادران از این نیهلیسم اخلاقی که سوقات فرماسیون اقتصادی سرمایه داری است
رنج عظیم می برند.

۶
دردی روانسوز است ،
درد دیدن فرزند که
به عوض زندگی
جندگی می کند.
جاکشی میکند
علافی و عیاشی می کند.
 
ممنون

حق با شما ست.

۱
مفاهیمی که حریف به خدمت می گیرد
مفهوم به معنی واقعی کلمه نیستند.

۲
زباله ـ مفهوم اند.

۳
واژه های توخالی اند.

۴
واژه بازی به همین هارت و پورت های انتزاعی اطلاق می شود.

۵
هر «مفهوم» کذایی حریف
به قول درست شما
خورجین مندرس گل و گشادی است که همه چیز را می توان در ان چپاند و پوز داد.

۶
اگر فرصت باشد
باید جفنگیات حریف نقد شوند
 
هی آنارشیسم پارازیت پراکن
کجایی که خبر نداری

لوله چیه؟
حریف اول

اطمینان دارید که ایران است؟
حریف دوم

۱
پارازیت پراکنی جماعت اسیر سیر

۲
به عوض اندیشیدن به عکس و اندیشه
پارازیت در می کنند و راجع به عیرانیت لوله و حتی واژه لوله
هارت و پورت می کنند.

۳
پشت این پارازیت پراکنی
رضایت از وضع موجود خرناسه می کشد
و مخالفت با انتقاد و اعتراض بشنو و نمیر

۴
حالا چه فرق می کند که عیران اعلی باشد و با نیجریه و کرب و بعلا باشد؟

۵
آنچه در این عکس عیان است
استثمار بی بند و بار محیط زیست و انسان است.

۶
اگر در ممالک امپریالیستی هنوز رفاه بخور و نمیری هست
به دلیل همین دیالک تیک استمار محیط زیست و استثمار انسان زینده است.

۷
فقط نفت و گاز که نیست.

۸
صید بی حساب و کتاب ماهی
قطع بی حساب و کتاب اشجار جنگل ها
تخریب بی مهابای شرایط آب و هوایی برای حیات نبات و جانور و انسان
کشت مونو کولتور و تخریب شرایط حیات برای حتی حشرات
تبدیل دریاها به سطل زباله و آشغال
بریدن نفس هر نبات و جانور و انسان
شکار انبوه حیوانات
براندازی نسل و نوع نبات و جانور
و الی آخر
هم است.
 
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر