۱۳۹۷ فروردین ۱۱, شنبه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (۶۲۰)

 
جمعبندی
 از
مسعود بهبودی

چشم ها را باید شست
جور دیگر باید دید

۱
توده های زحمتکش کرد
در طول تاریخ معاصر
آلت دست طبقه حاکمه کرد
(اشرافیت فئودال کرد)
بوده اند.

۲
خونی
که
از اندام نحیف توده های زحمتکش کرد
تلف شده،
شط آسا بوده است.

۳
ولی کسی ارزش پشیزی
حتی
بدان قایل نشده است و نمی شود و نخواهد شد.

۴
مثال مشخص و معاصر:

الف
سال ها ست که کردها تحت حمایت طبقه حاکمه امپریالیستی و صهیونیستی و غیره و غیره
گاهی بر ضد این
گه بر ضد آن
و چه بسا
همزمان
بر ضد این و آن
می جنگند
و مثل مور وملخ و پشه و مگس
کشته می شوند.
ب
آیا کسی از تعداد کشته شدگان کرد
در عخبار جهانی
آماری شنیده است؟

پ
وزیره جنگ آلمانستان
در مجلس
از کردها به خاطر خونفشانی در جنگ بر ضد این و آن تشکر کرد
ولی به تعداد قربانیان کرد در این خونفشانی ها
حتی
اشاره ای نکرد.

ت
پادگانی
به نام یکی از نظالمانی که در کربلای افغانستان
تصادفا
کشته شده
پریروز نام گزاری شد.

ث
ولی آیا کسی از صدها هزار افغانی که به انحای مختلف مثله و مجروح و معدوم شده اند
در عخبار جهان بی سامان
خبری شنیده است؟
ج
ظاهرا فرقی میان افغانی جماعت و زباله وجود ندارد.

۵
مسئله کردها
اکنون باید از دید دیگری بررسی شود:
همه دول امپریالیستی و ناتویی
شب و روز
به کرد پروری مشغولند.

۶
حتی در عخبار از کردپروری دولت لهستان
در داخل خاک این کشور گزارش می دهند.
همان لهستانی که حاضر به پناه دادن به یکی از ۶۵ میلیون آواره در جهان نیست.

۷
کردها
اندک اندک
به حال و روز
سازمان مجاهدین خلق صدام و امریکا می افتند

۸
به حال و روز باندهای مسلح بلک واتر می افتند.

۹
انتشار عکس ها و سلفی ها از دختران مسلح کرد
فرمی از تبلیغات میلیتاریستی ـ سکسیستی - پلی بوییستی ـ امپریالیستی است.

۱۰
در خرتوخر خاوران خاور
جنگ جهانی سوم تدارک دیده می شود.

۱۱
ما با دیالک تیک تجزیه و ترکیب امپریالیستی سر و کار داریم:
تجزیه کشورهای چند ملیتی به بهانه تشکیل کشورهای «تک ملیتی» جدید.

۱۲
طبقه حاکمه امپریالیستی
با ماسک منجی ملل تحت ستم
وارد عرصه جهان گیج و منگ و مست از خون مفت گشته است.

۱۳
انتی کمونیسم
تحت عناوین رنگارنگ
یکه تاز میادین دیجیتال است.

۱۴
بی دلیل نیست که حامی مهم کردها اینجا و آذری ها آنجا
لطان یابو ست.
 

صم بکم عمی و لایعقلون

لال اند و کر اند و کور اند و خر اند.

کریم

خواب خرد و ظهور هیولا

ممنون

۱
بی کمترین تواضع و تعارف
ما
یعنی همین گردانندگان دایرة المعارف
اصلا آدم نیستیم تا لیاقت اطمینان آدم ها را داشته باشیم.

۲
ما صد درصد سگ هستیم و مطالب ما پارس اند و نه چیز دیگر.

۳
هدف ما درک مسائل و توضیح حتی الامکان صادقانه آنها ست.

۴
ما که حز ب نیستیم تا موضع بگیریم.

۵
انچه روشن تر از آفتاب است
این است
که
در خاوران خاور
تمیز خیر از شر محال است.

۶
چون
خردستیزی در کار است.

۷
خرتوخر کلافه کننده ای در بین است.

۸
اگر راسیونال باشیم و منطقی بیندیشیم یک میلیون سؤال بی جواب خواهد ماند.

۹
مثال:
پوتین ظاهرا مدافع مشد اسد و تمامیت ارضی سوریه است.

۱۰
اما همین پوتین
تجاوز بی شرمانه عردوغان به مرزهای ملی سوریه و اشغال بخشی از خاک آن را بی شرمانه مسکوت می گذارد.

۱۱
مش ترامپ مخالف مشد اسد و مدافع تخریب سوریه برای تجزیه (بالکانیزاسیون) و تصاحب آن است.

۱۲
اما
همین مش ترامپ
که متحد کردهای سوری و باندهای آدمکش است
از کشتار و دربدر کردن و غارت دار و ندار کردهای سوری
خمی حتی بر ابرو نمی آورد.

۱۳
ماکرون سوداهای دیگری در سر دارد و می خواهد دلال محبت میان جریانات دخیل در حمام خون و عردوغان باشد.

۱۴
هر دولتی از قطر تا عربستان و امارات و انگلیس و فرانسه و آلمان و لبنان و اسرائیل و ایران و غیره
برای خود دار و دسته در سوریه دارد که گاهی
تضادهای فی مابین
ملتهب می شوند و
به بمباران سوریه توسط اسرائیل و یا به بستن راه ورود مواد غذایی و غیره به قطر منجر می شوند.

۱۵
در غیاب خرد
حل مسائل محال است.


هماندیشی به عوض هلهله و هیاهو و هورا

۱
ممنون.
ابراز نظر به نیت هماندیشی با همنوعان است.

۲
وجود ایراد در نظر
ایرادی ندارد.

۳
اما
چند پرسش که ما را از دیرباز در رابطه با کرد ها و ترک ها و اعراب و غیره به خود مشغول داشته و در رابطه با بند الف کامنت ما ست که مورد نظر شما ست:

۴
کردستان در تاریخ معاصر تحت کدام مناسبات تولیدی قرار داشته است؟

۵
سطح توسعه نیروهای مولده این سامان از چه قرار بوده است؟

۶
در انقلاب مشروطه چه کرده است؟

۷
پس از جنگ جهانی دوم و شکست فاشیسم
قاضی محمد نماینده کدام طبقه اجتماعی بوده است؟

۸
همانندی ها و تفاوت های طبقاتی و ایده ئولوژیکی او و حزبش با پیشه وری و فرقه چه بوده اند؟

۹
پس از انقلاب سفید سران کرد چه موضعی گرفته اند؟

۱۰
ما شناخت روشنی در این زمینه نداریم.
بارزانی و یاران / مصطفی هجری و کومله و پ. ک. ک و غیره
نماینده طبقاتی کیانند؟

۱۱
مگر نه این است که بخشی ازسران کرد
پس از انقلاب سفید تحت حصر و حبس قرار داشته اند؟

۱۲
چرا و به چه دلیل تعلقاتی ـ طبقاتی؟

۱۳
طغیان مامدی و عملیات ضد انقلاب سفید او نشانه چیست؟

۱۴
مگر نه این است که بخشی از جریانات سیاسی (؟) کرد
آلت دست شاه
و بخشی دیگر
همزمان الت دست صدام بوده اند؟

۱۵
بمباران شیمیایی حلبچه توسط صدام به چه دلیل بوده و پس از چه رخدادی بوده است؟

۱۶
رسانه های غربی
دلیلش را آلت دست امریکا بودن کردها و بی وفایی امریکا به عهد و پیمان با آنان (کلینتون و غیره) منوط می دانند.
در همین چند هفته در تله ویزیون های اروپا

۱۷
مگر بارزانی و غیره
پس از سقوط صدام
تحت حمایت همه جانبه امریکا و آلمان و غیره قرار نداشته است؟

۱۸
مگر تربیت و تسلیح کردهای بارزانی و سوری و غیره
توسط امپریالیسم امریکا و المان و غیره صورت نمی گیرد؟

۱۹
مگر اسرائیل علنا از جریانات متنوع کرد حمایت نمی کند؟

۲۰
مگر عربستان با مصطفی هجری و غیره زد و بند ندارد؟

۲۱
هدف امپریالیسم از کرد پروری چیست؟

۲۲
ظاهرا فقط در عفرین ۳۰ هزار کرد توسط ۲۰۰۰ نظامی یانکی تربیت شده اند؟

۲۳
بعضی ها کردستان فردا را اسرائیل فئودالی تصور می کنند.
آیا تصورشان درست است؟

۲۴
تربیت و تسلیح کردها آیا برای انفجار ایران و دیگر کشورهای حاوی مناطق کرد نشین نیست؟

۲۵
آیا طرح توطئه ترکستان بزرگ یکی از دیگر از مواد منفجره برای تجزیه کشورهای بیشمار در شرق نیست؟

۲۶
تقویت همه جانبه عردوغان برای چیست؟

۲۷
خرناسه پانیسم های رنگارنگ در هر واحدی ملی هر کشور
آژیر کدام خطر بالقوه است؟
 
 
جراح هرگز چنین حرفی نمی زند.

۱
برای اینکه چنین کاری محال است.

۲
ترفند جراح چیست؟

۳
جراح قلب
احتمالا
فونکسیون قلب را
یعنی پمپاژ خون در اندام را
به عهده دستگاهی محول می کند.

۴
بعد
قلب را جراحی می کند.

۵
دلیل چند برابر بودن دستمزد جراح قلب
چیز دیگری است.

۶
چیست؟
 
هی خر پرنده کجایی ؟
ما را هوای سفر به کرات سماوی در سر است.

۱
ما با ۴ نوع رابطه میان انسانی سر و کار داریم:
آشنایی
عشق
دوستی
رفاقت.

۲
خیلی ها آشنا را دوست تصور می کنند
و
خیال می کنند که در بحر بی پایان دوستی شناورند.

۳
عشق چیزی غیر ارادی است.
مثل زلزله است و بندرت وقوع پیدا می کند.

۴
خیلی ها حوایج غریزی را با عشق عوضی می گیرند
و
هر ننه مرده ای را عاشق و معشوق محسوب می دارند.

۵
دوستی
حکم کیمیا دارد.

۶
شاید در کرات سماوی بتوان دوستی پیدا کرد:
شاعری گفته:
دوست را باید میان خلق مریخ جست

۷
اگر در خر پرنده جا می شد
ما هم رفته بودیم و دوستی پیدا کرده بودیم.

۸
ولی جا نشد.
شاید بار دیگر جا شود.

۹
رفیق حتی در کرات سماوی یافت نمی شود
ای خوشخیال بی خبر از رفاقت.
 
هی
درخت ناقص العقل موسوم به مش داگلاس

۱
لیوان چند بار استفاده دیگر چه صیغه ای است.

۲
من ـ زورت لیوان پلاستیکی ـ لاستیکی است؟

۳
این که پیشنهاد بخردانه ای نیست.

۴
ضمنا
ما که قهوه خور نیستیم
اخوی
تا لیوان عوض کنیم.

۵
ما چای خوریم و اسم چای خانه های ما
قهوه خانه است.

۶
سری به جماران بزن تا ببینی

۷
اسم قحبه خانه های ما هم مکتب تعلیم و تعلم فوت و فن قرائت قرآن است.

۸
ما چای را در فنجان چینی نوش جان می کنیم که مادام العمر قابل استفاده است.

۹
ضمنا از شن و ماسه است و محیط زیستگرا ست.
 
عصر عقب عقب دویدن و از قهقرا سر در آوردن

۱
آره.
ولی
ماضی
بهتر از مضارع بوده است.

۲
هراس هم از این است
 که
مستقبل
بدتر از مضارع و ماضی باشد.

۳
از سوریه و لیبی و غیره
فقط می توان
ترس
گرفت
و
نه
درس

یک سؤال از یک میلیون خواننده و بیننده:
دلیل وحدت طلبی فراگیر پر جار و جنجال روشنفکران ایرانی چیست؟

مثال:

۱
حزب توده به صد دار و دسته تجزیه شده است.

۲
این امری طبیعی است.

۳
غیر طبیعی اما این است
که
همه این دار و دسته ها
بدون استثناء
خواهان مصر وحدت با هر کس و ناکس (تشکیل جبهه) اند.

۴
سؤال این است که
چرا
قبل از تشکیل جبهه
با همدیگر به وحدت نمی رسند؟

۵
همین اکثریتی ها
از اقلیتی ها و کشتگری ها و اشرفی ها و غیره منشعب شده اند.

۶
بعد با حزب توده نور الدین نور به گور به وحدت رسیده اند.

۷
بعد
هزار دسته شده اند

۸
همین سه جریان
ظاهرا
منشعب شده اند تا به وحدت برسند.

۹
بقیه دار و دسته های سیاسی و مذهبی و لامذهبی هم به همین سان.

۱۰
دلیل وحدت طلبی پر جار و جنجال روشنفکران ایرانی چیست؟

۱۱
در حالیکه بیش از تعداد کارگران در ایران
حزب کمونیستی و کارگری وجود دارد
 
مشیری
رفیق شهریار شیره ای
بوده.

۱
اشعارش ضد و نقیض اند:

الف
هم
جامعه را به جوجه فروشی تشبیه می کند که هر لحظه خونی ریخته می شود

ب
و
هم می خواهد
با نسیم برقصد
از آفتاب مست شود
و از بهار کام بگیرد
 
عجب جفنگی

جايى كه قانون به پايان مي رسد،
ظلم آغاز ميشود.
جان لاك

۱
هر ظلمی در جامعه بشری
و نه در جنگل
مبتنی و متکی بر قانونی اعمال می شود.

۲
مثال:
اجامر جماران
نخست قانون حجاب عنگلابی عهد بوقی را تصویب می کنند

۳
بعد همان قانون تصویب شده
را
به مورد اجرا می گذارند.

۴
مثلا
زنان بد حجاب را
نصیحت مدنی و بدنی می کنند.

۵
اگر اصلاح نشدند
تیغ سلمانی ـ مسلمانی
برمی دارند و اصلاح می کنند.

۶
مثلا
نصیحت اثنی حشری می کنند:
مورد تجاوز جنسی دسته جمعی قرار می دهند

۷
اگر با تجاوز جنسی دسته جمعی هم اصلاح نشدند،
قحط اسید که نیست.

۸
به صورت زنان مفسد فاسد
اسید اسلامی
می پاشند که بهتر از آب زمزم تطهیر می کند.

۸
اگر شک داشتی به جماران و خاوران جماران بیا
مش جان لاک
 
مسئله زنان را فقط می توان به مدد خرد اندیشنده (فلسفه علمی)
مورد بحث قرار داد.

۱
زنان
حداقل
پرولتاریای مضاعف اند
هم کارفرمای نر در خانه (همسر، پدر، برادر، اقوام و غیره)
را بالای سر دارند
و هم کارفرمای بورژوا در کارخانه (شرکت، مزرعه، اداره و غیره) را.

۲
زنان برای رهایش خویش
به متحدی به نام پرولتاریا نیاز مبرم و بی چون چرا دارند،
به پرولتاریای زن و مرد متشکل در حزب مارکسیستی ـ لنینیستی
که سوبژکت تاریخ است.

۳
که کلید رهایش اجتماعی به دست آن است.

۴
بدون لغو مالکیت خصوصی بر وسایل اساسی تولید
بدون استقرار نظام سوسیالیستی
رهایش زنان در حد اوتوپی و هارت و پورت می ماند.

۵
تفاوت «فمینیسم» مارکسیستی ـ لنینیستی
با فمینیسم امپریالیستی
همین جا ست.

۶
یکی علمی و انقلابی و صادقانه است
و دیگری عوامفریبانه، فرمالیستی و ارتجاعی است.
 
اندکی اندر باب کربلاهای پسا مدرن
از افغانستان تا عراق
از لیبی تا سومالی
از یمن تا سوریه
از اوکراین تا چچستان

۱
در کربلاهای پسا مدرن
عنگلاب
در جریان است.

۲
جای انقلابات اجتماعی را عنگلابات ضد اجتماعی (آسوسیال) گرفته است.

۳
دار و دسته خمینی و خلخالی و غفاری و خامنه ای و کوسه و موسوی و غیره هم عنگلاب کرده اند
یعنی سیر بالنده بخور و نمیر جامعه را قطع کرده اند و تخریب مادی و فکری و روحی و روانی جامعه را آغاز کرده اند.

۴
نتیجه نهایی هر عنگلابی
نوعی پاوپریسم (بی همه چیزی) مادی و روحی است.

۵
نتیجه نهایی هر عنگلابی
تبدیل جامعه به شوره زار فکری و فرهنگی و اخلاقی است.

۶
مشخصه هر انقلابی و هر عنگلابی
همیشه و همه جا
دیالک تیکی از داخلی و خارجی بوده و است.

۷
شاید واژه نیابت دقیق نباشد.

۸
چون طبقه حاکمه
ـ چه انقلابی و چه عنقلابی و چه عنگلابی ـ
خود
دیالک تیکی از داخلی و خارجی است.

۸
مهره گرایی روا نیست.

۹
فرق صحنه جامعه با صحنه شطرنج همین است.

۱۰
بهتر است که به جای جنگ نیابتی از جنگ طبقاتی سخن رود.

۱۱
پس از شکست و سقوط شوروی
عنگلابات ضد اجتماعی جای انقلابات اجتماعی را گرفته است.

۱۲
اردوی کار
پشتیبان خود را از دست داده است.

۱۳
هجوم گلوبال سرمایه را گلوبالیزاسیون جا زده اند
نوعی میتولوژیزاسیون (اسطوره پردازی) قضیه

۱۴
تخریب و تجزیه یوگوسلاوی (بالکانیزاسیون)
با تربیت باندهای تفرقه و ترور در لندن و غیره شروع شد.

۱۵
واحدهای تا بن دندان مسلح از نوع بلک واتر
(ماشین های تخریب و ترور)
به مثابه موتورهای عنگلاب صادر می شوند
 و 
باند سازی در درون کشورهای مستقل آغاز می شود
 
تربیت مجاهدین افغانستان هم در همه کشورهای ناتو شروع شد.
فوندامنتالیست های طالبان علنا در آلمان غربی تربیت می شدند 
و 
به ضرب و شتم و ترور افغانی های انقلابی در المان کمر می بستند.

۱۶
عنگلاب ضد اجتماعی
فرم دیالک تیکی داخلی و خارجی به خود می گیرد.

۱۷
در سوریه ۶۵۰۰ نفر نظامی یانکی و در عفرین معروف ۲۰۰۰ نفر یانکی حضور دارند.
ظاهرا
در عفرین
۳۰ هزار کرد پرورده اند.

۱۸
مفهوم جنگ نیابتی به همین دلیل نارسا و ناقص است.
این مفهوم را خود طبقه حاکمه به عنوان الترناتیوی برای جنگ طبقاتی اختراع کرده و رواج داده است.

۱۹
کشوری از اعضای ناتو و سنتوی سابق و غیره نیست که در این کربلاهای پسا مدرن
فعال نباشد.

۲۰
حتی قطر چسکی ـ پفکی
آش و شوربای خود را می پزد.

۲۱
حمله هوایی به لیبی معمر از پایگاه های نظامی (ببخشید) از آکادمی های نظامی فرانسه در امارات عربی و امثالهم شروع شد.

۲۲
فرم عملی جدید استعمار جدیدتر
ارتش سازی در کشورهای تحت اشغال (از افغانستان تا عراق و ...) به عوض ملت سازی است.

۲۳
تفاوت وتضاد بورژوازی مترقی (مثلا ناپلئون) با بروژوازی واپسین ارتجاعی (امپریالیسم) همین جا ست.

۲۴
بورژوازی واپسین دیگر قادر به ناسیون سازی نیست.
دیگر قادر به صادر کردن مناسبات تولیدی سرمایه داری نیست.
هنرش تخریب مادی و فکری و هنری و اخلاقی است.
هنرش تبدیل جامعه به جنده خانه / دیوانه خانه / طویله است
برای این تخریب
رسانه های دیجیتال
مائده ای زمینی اند
و انجام همه جانبه این توطئه تخریب را تسهیل می کنند.
در حال حاضر
تخریب گلوبال جامعه بشری صورت می گیرد.

۲۵
مشخصه مشخص سوریه
بلک واتریزاسیون اکراد (و اعراب) است:
فرزندان توده زحمتکش کرد
به مزدوران مسلح امپریالیسم «تربیت» می شوند.

۲۶
همکاری همه کشورهای ناتو در این زمینه چشمگیر است.

۲۷
جوانان کرد
به روز و روزگار سازمان مجاهدین خلق ایران می افتند.

۲۸
حتی لهستان چلقوز
در خود لهستان
به «تربیت» و تسلیح جوانان کرد می پردازد.
چه رسد به آلمان و امریکا و غیره

۲۹
احزاب و دار و دسته های چپ و راست کرد
به بلندگوهای آنتی کمونیسم مبدل شده اند.

۳۰
حتی با ذره بین نمی توان کردی پیدا کرد که ضد کمونیست نباشد.
تخریب فکری و ایده ئولوژیکی عمیقی در مدت زمان کوتاهی با موفقیت حیرت انگییز صورت گرفته است.

۳۱
همین بلا بر سر آذربایجانی ها هم آمده است.
بندرت می توان شخصیت مثبتی در آذربایجان پیدا کرد.
 
ویرایش:

من ندانستم از اول که تو, بی مهر و وفایی
عهد نابستن از آن به، که ببندی و نپایی

دوستان عیب کنندم که چرا دل به تو دادم
باید اول به تو گفتن که چنین خوب چرایی؟

ای که گفتی:
«مرو اندر پی خوبان زمانه»،
ما کجاییم در این بحر تفکر، تو کجایی

آن نه خا الست و زنخدان و سر زلف پریشان
که دل اهل نظر برد، که سری است خدایی

پرده، بردار که بیگانه، خود این روی نبیند
تو بزرگی و در آیینه کوچک ننمایی

حلقه بر در نتوانم، زدن از دست (جور) رقیبان
این توانم که بیایم به محلت به گدایی

عشق و درویشی و انگشت نمایی و ملامت
همه سهل است، تحمل نکنم بار جدایی

روز صحرا و سماع است و لب جوی و تماشا
در همه شهر دلی نیست که دیگر بربایی

گفته بودم»
«چو بیایی، غم دل با تو بگویم»
چه بگویم که غم از دل برود، چون تو بیایی

شمع را باید از این خانه بدر بردن و کشتن
تا به همسایه نگوید که تو در خانه مایی

سعدی آن نیست که هرگز ز کمندت بگریزد
که بدانست که دربند تو خوشتر که رهایی

خلق گویند»
«برو دل به هوای دگری ده»
نکنم خاصه در ایام اتابک، دو هوایی

پایان

شهریار
بر اساس این غزل شیخ شیراز
زیبا ترین شعر تمامی زندگی اش را سروده است که نمی توان از خواندن مکررش سیر شد.
 
تحریف مفهوم امید (محتوای واژه امید) در طول تاریخ

۱
امید
اغلب
به معنی انتظار بی پشتوانه
به کار می رود.

۲
به معنی
انتظار آرزویی و اوتوپیکی به کار می رود.
به معنی خوشخیالی

۳
مثال:
دهقان زمین را به طرز سطحی شخم می زند
به طرز سطحی بذر می پاشد
به «امید» اینکه رحمت الهی ببارد و گندم بروید.

۴
پاسبان وردی می خواند و به «امید» اینکه دزد نیاید
پاسگاه خود را ترک می کند و نزد همسرش می رود و به امید اینکه دهنده دندان نان هم خواهد داد، توله تولید میکند.

۵
این تفسیر دلبخواهی از امید
ربطی به امید ندارد.

۶
مشتی لاشخور را به قدرت می رسانند
به امید اینکه وضع زندگی بهتر شود.
مثلا عفت عمومی به خطر افتاده مجددا برقرار شود.

۷
بعد در حسرت پوشش دلبخواه و عضو پاکدامن در طویله
آه می کشند و زار می زنند و روی سکو می روند و کشف روسری می کنند.

۸
امید باید قانونمند باشد و نه آرزویی.

۹
مثال
پر کردن کتری از آب تمیز و گذاشتن روی آتش
به امید اینکه بجوشد تا چایی تهیه شود.

۱۰
این امید
امید اقانونمندی است
امید است و نه ارزو
چون بنا بر قانون فیزیکی
آب تحت فشار جو در ۱۰۰ سانتیگراد درجه می جوشد
 
 ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر