۱۳۹۷ فروردین ۱۰, جمعه

سفری ـ نظری ـ ابراز نظری ـ گذری (۶۱۹)

 
جمعبندی
 از
مسعود بهبودی
 

 
اندکی اندر باب پول و پول پرستی

۱
پول چیست و پول پرستی چیست؟

۲
پول
فرمی از کالا ست.

۳
پول
کالای کالاها ست.

۴
کالا چیست؟

۵
کالا
طبیعت فرم عوض کرده است.
مشد هگل

۶
لیوان و بشقاب و فنجان و کاسه و کوزه
شن و خاک معمولی اند که روح آدمی (اندیشه کوزه گر و غیره) درآن نفوذ کرده است.

۷
اگر اندیشه و انرژی کوزه گر از کوزه بازستانده شود،
از کوزه مشتی خاک و آب باقی می ماند.

۸
پول در همه فرمایش
از سکه تا اسکناس
مثل کاسه و کوزه است.

۹
پول کالا ست.

۱۰
پول اما کالای معمولی نیست.

۱۱
پول ضمنا
معیار تعیین قیمت کالاها ست.

۱۲
پول
مثل دلال است:
دلال
معامله را میان خریدار و فروشنده
وساطت می کند.

۱۳
پول هم همین کار را می کند:
حسن جو می فروشد و پول می گیرد.
همان پول را به حسین می دهد و از او کفش می خرد.
حسین هم همان پول را به اختر می دهد و کلاه می خرد ....

۱۴
پول پرستی
چیزی جز کالا پرستی نیست.

۱۵
دلیل کالا پرستی و پول پرستی چیست؟

۱۶
چرا بشر کالا و یا کالای کالاها (پول) را می پرستد؟

۱۷
برای دادن جواب به این سؤال باید پرسید:
چرا بشر
بت می پرستد؟

۱۸
بت چیست؟

۱۹
بت هم فرمی از کالا ست:
بت مثلا تکه چوبی است که کسی روی آن کار کرده است.

۲۰
بت
طبیعتی (جوبی، درختی) است که اندیشه و انرژی و نیروی عضلانی آدمی در آن، نفوذ کرده است

۲۱
بت = چوب + روح (انیدشه، انرژی، نیرو)

۲۲
آدمیان در روند بت پرستی
نه چوب را
نه طبیعت را
بلکه محصول کار فکری و مادی خود را می پرستند.

۲۳
چرا و به چه دلیل؟

۲۴
برای پیدا کردن دلیل باید کار کرد و چیزی تولید کرد و بعد شاهد شط عشق اصیل خویش نسبت به مولود (محصول کار خویش) گشت.

۲۵
عشق مادر ـ پدر به فرزند هم ضمنا به همین دلیل است:
فرزند هر کس
مولود او ست
محصول روند تولید مثل است.

۲۶
چرا میان مولد و مولود
چنین عشق اصیل غول آسایی وجود دارد؟

۲۷
چرا مادر ـ پدر
فرزند خود را می پرستند؟
چرا معمار از تماشای آسمانخراشی که تولید کرده
شاعری از خواند مکرر شعری که سروده
سیر نمی شود؟

۲۸
اگر کسی بداند
ما برای امواتش صد پارس بلند به زبان شیرین (عبادی و قبادی) پارسی می فرستیم.
 
اندکی اندر باب زباله

۱
من ـ زور؟

۲
آشغال را اگر راهی سطل آشغال نکنند
یعنی به طبیعت مادر برنگردانند،
با آن چه کنند؟

۳
حتی اگر بخورند باز هم کلک کنه ی آشغال که کنده نمی شود.

۴
کاغذ
همان درخت است.
غی نیست.

۵
شیشه همان شن و ماسه و سنگ است.
غمی نیست.

۶
مهم این است که
بخش مهمی از مواد غذلیی
مثلا ماهی و مرغ و گوشت و غیره
حاوی پلاستیک است.

۷
ذرات میکروسکوپیکی پلاستیک
در روند تجزیه در معده و روده ی اقیانوس ها و دریاها
بواسطه ماهی ها و نباتات دریایی
جذب می شود و در سفره اولاد حوا و آدم
دوباره ظاهر می شوند.

۸
سکنه ممالک جهان عقب مانده از قوافل تمدن و صنعت
اگر همراه با نان و مرغ و ماهی
مواد سرطان زا (رادیو اکتیو ـ تله ویزیون پاسیو) نوش جان نکنند
باید کلاه شان را و یا روسری شان را به عرش بیندازند.

۹
حتی سکنه جوامع امپریالیستی
پلاستیک خواری پیشه کرده اند.

۱۰
دلیل ابتلا به امراض بی پدر و مادر عجیب و غریب هم همین است.
 
دیالک تیک بالایی ها و پایینی ها

دیالک تیک غریبی میان امپریالیسم و جوامع عقب مانده در بین است:

۱
از سویی تحریم اقتصادی اش می کنند

۲
بعد به زانو در می آورند.

۳
بعد رابطه اقتصادی عجیب و غریبی با مشتری ملتمس و تحت فشار
برقرار می کنند.

۴
گاز و نفت و غیره
به قیمت بازار می خرند

۵
سخن از تجارت آزاد در مقیاس گلوبال (تمامارضی) است.

۶
بعد با ربح کمر شکن قرض می دهند.

۷
به عوض پول
کالا به قیمت بازار و گمرک بندی شده می خرند و کالا به قمیت آزاد (تجارت آزاد) یعنی گمرک بندی چسکی شده
می فروشند.

۸
تجارت آزاد
خیابان یکطرفه است.
ضمنا
حسابی
حساب شده است.

۹
مثال
پیاز از هلند به کامرون صادر می کنند.

۱۰
قیمت پیاز هلند
به مراتب نازل تر و کیفیت آن به مراتب عالی تر از پیاز ملی کامرون است

۱۱
کامرون اما با امپریالیسم قرار داد بسته و حق پروتکسیونیسم (گمرک بندی بر پیاز هلند) ندارد.

۱۲
در نتیجه دهقانان کامرون دیگر نمی توانند پیاز بکارند.

۱۳
ورشکست می شوند و باید برای گدایی به فرنگستان روند و خودشان را لب جاده ها بفروشند و یا بردگی کنند.

۱۴
برده های جدید با التماس به غرب غارتگر سرازیر می شوند و کار به رایگان می کنند و کیسه پول سران سرمایه سنگین تر می شود.
 
ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر