۱۳۹۷ فروردین ۷, سه‌شنبه

مائوئیسم و رسالت تاریخی طبقه کارگر (۷)

 
مائوئیسم
و
رسالت تاریخی طبقه کارگر
(نقد ایده ئولوژی بورژوایی)  

پروفسور دکتر  رولف ماکس
برگردان
شین میم شین
 
بخش اول
ماهیت ضد سوسیالیستی طرح مائوئیستی جامعه
ادامه

۵۳
·      برای نیل به آماجگزاری های سیاسی مائوتسه تونگ و یاران، باید بسیج حداکثر انسان ها به مدد صدور حداکثر فرامین به آنها و با نفی حتی الامکان منافع و حوایج آنها صورت گیرد تا بتوان بدین طریق نیروهای مولده اضافی آزاد کرد. 

۵۴
·      از این رو، شعار مائوتسه تونگ کماکان به قوت خود باقی است:
·      «برای اینکه کشور ما غنی و قوی گردد، به چندین دهه نبرد دشوار نیاز خواهیم داشت. 
·      از الزامات این نبرد دشوار، حفظ خط مشی برای بنای ریاضت کشانه و قناعت ورزانه کشور است.»
·      (مائوتسه تونگ، «پرچم سرخ»، سال ۱۹۷۳، شماره ۱۰، ص ۹۱) 

۵۵
·      «انسان ها باید به خاطر منافع درازمدت امر پرولتاریا و در راه رهایش خلق های تحت ستم سراسر جهان (یعنی برای نیل به آماج های مائوئیستی) سختکوش باشند.»
·      (هفته نامه پکن، ۱۹۷۲، شماره ۳۴، ص ۶) 

۵۶



·      به همین دلیل به عنوان مثال، شعار «نریان خلق بودن»،  یعنی بی نیاز بودن مطرح می شود.   

۵۷
·      نریان ها به عنوان سرمشقی برای رفتار انسانی، تبلیغ می شوند.
·      برای اینکه نریان ها «با بیشترین انرژی و با کمترین استراحت، کار می کنند.»
·      (هفته نامه پکن، ۱۹۷۱، شماره ۴۷، ص ۱۴) 

۵۸
·      هدف، تشکیل توده ای از نوع «سوبژکتیویته کاملا فشرده (نریان گونه)» است که به لحاظ اجتماعی و ایده ئولوژیکی حتی الامکان بی تمایز (غیرقابل تفکیک و تمیز از یکدیگر) باشد.
·      توده ای قابل خم و راست کردن و استفاده کردن به مثابه ابزاری برای سیاست شووینیستی است.

۵۹
·      انسان ها باید بدین طریق «پیچ» (پیچ کوچولو) واره گردند. 

۶۰
·      از این رو، به تبلیغ شعار مائوئیستی زیر کمر بسته می شود:
·      «من دلم می خواهد که پیچ ابدی باشم.»

۶۱
·      «پیچتصویر»، حاوی تصور همسطح سازی و یکفرمسازی (اونی فرماسیون) است. 

۶۲
·      «پیچتصویر» حاکی از این است که انسان اینجا برای سیاست مائوئیستی فقط در فونکسیون واحدی اهمیت و معنا دارد.

۶۳
·      «پیچتصویر» نشاندهنده گرایشی است که در آن، انسان حداقل در این سیاست مائوئیستی، در فونکسیون واحدی هویت دارد.

۶۴



·      «پیچتصویر» بنیان طرحی برای آنتی هومانیسم یاران  مائوتسه تونگ در زمینه برخورد به دگر اندیشان به مثابه «نا انسان ها»، به مثابه «هیولاها»، به مثابه «دیوان»، به مثابه «نیو ـ گویی شه ـ شن» (ارواح گاو نری و اشباح مارتبار) است.

۶۵
·      در تاریخ اخیر جمهوری خلق چین مثال های متعددی برای آن وجود دارد.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر