۱۴۰۰ فروردین ۶, جمعه

کلنجار سنگ سخنگویی با سگ سخن جویی (۴۰۸)

فروغ فرخزاد 2      

میم حجری



۵۰۱۵

سنگ سخنگو

چی کار کنم موهام زود بلند بشه؟

سگ سخن جو 

 

مو چیست؟
مو بسان ناخن، ادرار مدفوع، عرق و غیره است.
سم ها و تفاله ها و زباله های اندام در این فرم ها دفع می شوند.
در مدرسه چه می خوانید که هیچی نمی دانید؟
حداقل مطالب ما را بخوانید.

۵۰۱۶

سنگ سخنگو

مفاهیم منحصر به فردند
نمی توان مثلا کرگدن گفت ومنظورکره خربود
ما باید انضباط مفهومی راتمرین کنیم تا حرف همنوع را بفهمیم
بیگانگی با تعاریف مفاهیم
سکنه جنقوری را به این روز انداخته که جزواژه های کافدارچیزی درچنته ندارند
جهان بینی تعریف دارد
شما جهان بینی را هم به کنایه به کار میبرید

۵۰۱۷

سنگ سخنگو
از ما حرکت
از خدا برکت


سگ سخن جو 

 

خدا چیست؟
خیال می کنی که خدا وجود دارد؟
خدا عکس انتزاعی و آسمانی است.
عکس انتزاعی و آسمانی کیست؟

۵۰۱۸

سنگ سخنگو

شما معنی مفاهیم را هنوز نمی دانید
ولی علیرغم آن هارت و پورت می کنید.

۵۰۱۹

سنگ سخنگو 
پیشرفت مفهوم فلسفی دیگری است.
توسعه و تئوری توسعه یکی از مهم ترین مفاهیم و تئوری های فلسفی است.
مفاهیم منحصر به فردند
بسان درختان حیوانات و آدم ها
سکنه جنقوری تا دیر نشده باید تعریف مفاهیم را بیاموزند
تا بتوانند
دست از هارت و پورت بردارند
و
بیندیشند

۵۰۲۰

سنگ سخنگو

میگه :
 من نمیتونم به هرکسی اعتماد کنم
 مگه باند مخوف جنایی داری؟؟؟
 چهارتا چصناله که ای حرفارو نداره.


سگ سخن جو 

 

شاهکار.
مفهوم باند جنایی
مفهوم مناسبی نیست.
مفهوم مناسب چیست؟
مثال:
مگر می خواهی شق القمر کنی؟
مگر می خواهی جنقوری را براندازی و طرح نو دراندازی؟

۵۰۲۱

سنگ سخنگو

برام سواله چرا بچه ی کوچولو رو باید میکاپ کنن؟ 

که چی بشه؟ 

مگه عروسکه؟

سگ سخن جو 

 

این یک روی مدال فرمالیسم در جنقوری عهد بوقی است.
روی دیگرش
سجاده پهن کردن برای نوزاد و محجب کردن او و به نماز واداشتن او ست

۵۰۲۲

سنگ سخنگو

زبان مگردان به عیب کسان
که خود عیب داری و مردم زبان


سگ سخن جو 

 

ویرایش:
زبان را مگردان به عیب کسان
که خود عیب داری و مردم، زبان

 
معنی تحت اللفظی:
از این و آن انتقاد مکن
برای اینکه این و آن هم زبان دارند ومیتوانند از توانتقاد کنند
چه بهتر
مشد ابوالقاسم
ما هم میخواهیم که مورد انتقاد همنوع قرارگیریم تا توسعه یابیم
نگندیم ونپوسیم در این گوشه غربت

۵۰۲۳

سنگ سخنگو

من سرکار که هستم انقد درگیر کار میشم که نهایت تایم هرزم به یه ساعت نمیرسه مگه اینکه هیچ کاری نداشته باشم، از همون اولم سر این قضیه انقد تیکه شنیدم مث خودشیرین، مگه از جیب تو میره و... ولی الان دارم به جایی میرسم که دیگه مث بقیه بشم و اهمیتی به که کاری که میکنم ندم و این خیلی بده

سگ سخن جو 

 

هنر سکنه جنقوری
از خود گویی، خودنمایی و خودستایی است
انگار غیر از خودشان
احدی در سیاره سرگردان زمین وجود ندارد.
۹۹ در صد تویت های خلایق
مستقیم و غیر مستقیم
راجع به خویشتن است

۵۰۲۴

سنگ سخنگو

اگر خواستید از حقیقتی دفاع کنید، اول مطمئن شوید که آن حقیقت صرفأ همان دیدگاهتان نباشد كه به شدت مایلید حقیقت داشته باشد
 دگراس تایسون


سگ سخن جو 

 

تایسون مثل کاوه
بیشک نمی داند که حقیقت چیست.
او حتی معنی دیدگاه را نمی داند.
حقیقت فرم جمله دارد.
دو دو تا = چهار تا
دیدگاه
به
موضع فکری
اطلاق می شود
دیدگاه آخوند با عرعریات او دو چیز متفاوتند.
دیدگاه اخوند متافیزیکی ـ ایدئالیستی است
عرعریاتش
خرافی اند.


۵۰۲۵

سنگ سخنگو


امروز یه شماره ناشناس بهم زنگ زد جواب دادم گفتم شما؟! گفت جعفری هستم منم از بس ملت رو ایسگا کردم پیش فرض گفتم داره ایسگا میکنه گفتم منم ریحان هستم گفت خانم فامیلیم جعفریه، بابت آگهی دیوار زنگ زدم... منم دیدم دارم ضایع میشم گفتم منم اسممو گفتم ریحانه ست

۵۰۲۶

سنگ سخنگو

من فکر میکردم پزشکی بخونم از درو دیوار خواستگار میریزه برام و دست رو هرکی بذارم نه نمیگه بهم خام بودم خاااااام

سگ سخن جو 

 

زنی که برایش از در و دیوار خواستگار می ریزد،
یا باید خر باشد و یا خرپول.
ازدواج
نوعی کسب و کار و سرمایه گذاری است.
زن شعورمند و شخصیت مند
برای نر جماعت
هراس انگیز است.
ضمنا
چنین زنی
به ذلت ازدواج تن در نمی دهد.

۵۰۲۷

سنگ سخنگو
«اِذا عَظُمَ المَطلوبُ قَلَّ المُساعِدُ.»
هر چه راه دشوارتر، ياران كمتر.


سگ سخن جو 

 

آماج هرچه عظیم تر، همره به همان اندازه کمتر.
این اندیشه رئالیستی تر و راسیونالیستی تر از اندیشه کلیله و دمنه (هر چه راه دشوارتر، ياران كمتر) است.
چرا و به چه دلیل؟

۵۰۲۸

سنگ سخنگو

جورج اورول کثیف ترین نویسنده امپریالیستی است.
همه لاطائلاتش را لات های روسیاه سیا به زر خریده اند و به همه زبان های جهان ترجمه و منتشر کرده اند تا خرپروری تعمیق و توسعه یابد و جهان طویله شود.
جورج را هم میلیونر کرده اند تا بهتر زر بزند.

۵۰۲۹

سنگ سخنگو

موی بشکافی به عیب دیگران
چو به عیب خود رسی کوری از آن
مولانا


سگ سخن جو 

 

 این ادعای مولانا
جفنگی بیش نیست.
چرا و به چه دلیل؟

۵۰۳۰

سنگ سخنگو

در فرهنگ فئودالی ـ‌ روحانی
«زن باید به زیر باشد.»
یعنی بی لیاقت تر و خرتر از نر باشد
سواری بدهد و ستم ببیند و دم نزند.
داشتن مدرک پزشکی و درامد چشمگیر و استقلال نظری و عملی و مادی و مالی
در دل نران بی مغز و بی شعور
وحشت به پا می کند.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر