۱۳۹۸ فروردین ۷, چهارشنبه

دایرة المعارف جامعه شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی (۳۶۱)



پروفسور دکتر 
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت 
و
دهها تن دیگر
(۱۹۶۹)

برگردان
شین میم شین 



۳
·    دینامیک تضادمند عرصه های کردوکار مختلف نسبتا مستقل جامعه سوسیالیستی، گرایشات متضاد در تشکیل منافع کلکتیوها  و افراد منفرد جامعه پدید می آورد.

۴
·    منافع جامعه ای نیز همیشه، همان باقی نمی مانند که بوده اند.

۵
·    منافع جامعه ای نیز در هیئت مطلوب خود باید همواره از نو تعیین شوند تا بدین طریق، دینامیک توسعه نیروهای مولده مدرن و مناسبات تولیدی سوسیالیستی به طرز درستی نمودار گردند و عمل و رفتار افراد منفرد و کلکتیوها در جهت الزامات عینی عرصه کردوکار مورد نظر، سمتگیری کنند.

۶
·    رابطه و وحدت حوزه های کردوکاری و منفعتی و حل مداوم تضادها از طریق پلان بندی (برنامه ریزی) و اداره روندهای کلی و زیرروندها صورت می گیرد. 
·    اینها پیش بینی علمی و آنالیز (تجزیه و تحلیل) دقیق و امتحان مداوم و تدقیق جهات و آماج های مشخص کردوکار را الزامی می سازند.

۷
·    منافع اقتصادی بنیادی جامعه سوسیالیستی بر بنیان پلان بندی (برنامه ریزی) دولتی با مؤثریت اقتصادی ـ ملی عالی مبتنی بر کار خودمسئولانه کارخانجات سوسیالیستی جامه عمل می پوشند.

۸
·    وسیله تعیین کننده برای انطباق منافع متفاوت، تشکیل درست سیستم اهرم اقتصادی سوسیالیسم است.

۹
·    سیستم اهرم اقتصادی سوسیالیسم  بر قانون اساسی زیر معطوف است:
·    هر آنچه که به نفع جامعه است، باید به نفع کلکتیوها و تک تک زحمتکشان هم باشد.

۱۰
·    علاقه مندی مادی و اخلاقی ـ آرمانی زحمتکشان در پیوند با آگاهی سوسیالیستی و پلان بندی (برنامه ریزی) و کردوکار اداری (مدیریت) علمی در وحدت ارگانیکی (عضوی) کلیه زیرعرصه های جامعه سوسیالیستی عملا مؤثر می افتد.  

۱۱
·    بدین طریق، منافع فرهنگی زحمتکشان در روند کار در کلیه عرصه های کردوکار و زندگی، توسعه و گسترش می یابند.

۱۲
·    تنوع کردوکارها و غنای روابط و اهمیت جامعه ای آنها (کردوکارها و غنای روابط) که مولدین سوسیالیستی در تشکیل مناسبات جامعه ای دارند، در تمایزمندی  و مختلفیت آنها نیز به وحدت منافع فکری ـ فرهنگی زحمتکشان بر پایه ی محتوای اساسی سوسیالیستی منجر می شوند.

·    مراجعه کنید به انگیزش، تهییج (تشویق، تحریک) مادی و فکری

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر