۱۳۹۷ اسفند ۲۴, جمعه

دایرة المعارف جامعه شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی (۳۵۹)



پروفسور دکتر 
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت 
و
دهها تن دیگر
(۱۹۶۹)

برگردان
شین میم شین 



۲۸
·    در سوسیالیسم بر مبنای منافع طبقه کارگر، میان منافع طبقه دهقانان متشکل در اتحادیه های دهقانی و روشنفکریت و منافع طبقه کارگر سوسیالیستی وحدت تشکیل می یابد.

۲۹
·    سوسیالیسم اولین فرماسیون اقتصادی جامعه است که در آن، منافع تمامجامعه ای تشکیل می یابند.

۳۰
·    مناسبات تولیدی سوسیالیستی که مبتنی (بنا شده) بر مالکیت جامعه ای بر وسایل اساسی تولید و مبتنی بر برابری اعضای جامعه با توجه به رابطه شان با وسایل تولید است (برابری ئی که که توسط دولت  سوسیالیستی تضمین می شود)،  هم همزمان، خط اصلی عمل وحت مند همه انسان ها را امکان پذیر می سازند و هم می طلبند (الزامی می سازند.)

۳۱
·    دولت سوسیالیستی به مثابه سازمان سیاسی زحمتکشان، تجسم (مادیت یابی) وحدت اخلاقی ـ سیاسی خلق و بیانگر  منافع جامعه ای کلی است.

۳۲
·    تحت رهبری حزب مارکسیستی ـ لنینیستی، همه طبقات و اقشار جامعه سوسیالیستی، بنیان لازم برای انطباق منافع جامعه ای با منافع فردی را فراهم می آورند.

۳۳
·    در نظام جامعه ای سوسیالیستی که بر بنیان اجتماعی ـ  اقتصادی خاص خود توسعه می یابد، انطباق منافع سیاسی، مادی و فرهنگی زحمتکشان و کلکتیوهای آنان با الزامات جامعه ای، مهم ترین نیروی محرکه توسعه محسوب می شود.

۳۴
·    به برکت برنامه ریزی (پلان) مبتنی بر پیش بینی علمی و رهبری اقتصاد ملی و کلیه عرصه های دیگر جامعه، امکان آن پدید می آید که منافع جامعه ای، کلتیوی و شخصی مولدین سوسیالیستی و سمت و سوی توسعه مبتنی بر قوانین عینی حیات مادی جامعه به صورت روند تاریخی آگاهانه ای وحدت کسب کنند.
  
·    مراجعه کنید به دیالک تیک خودپویی و آگاهی

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر