۱۳۹۷ اسفند ۲۶, یکشنبه

دایرة المعارف جامعه شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی (۳۶۰)



پروفسور دکتر 
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت 
و
دهها تن دیگر
(۱۹۶۹)

برگردان
شین میم شین 



۳۵
·    انطباق میان منافع شخصی، کلکتیو و جامعه ای زمانی و به اندازه ای می تواند به نیروی محرکه تبدیل شود که در شعور (روح) زحمتکشان نفوذ کند، در حیات عملی روزمره آنها مؤثر افتد و برای اهل عمل محسوس گردد.

۳۶
·    این در صورتی امکان پذیر می گردد که زحمتکشان در حل وظایف جامعه ای و در اداره اقتصاد با برنامه ریزی علمی و سازمادهی عقلی همه جانبه توسعه اقتصادی ـ ملی و جامعه ای آگاهانه شرکت ورزند و در مقیاس تمامدولتی متحد شوند.

۳۷
·    انطباق و اشتراک منافع بنیادی در اراده تمامجامعه ای نمودار می گردد که به برکت دموکراسی سوسیالیستی در اراده همبودین و کلکتیو شهروندان به واقعیت جامعه ای استحاله می یابد.
·    (گذار از امکان به واقعیت.)

۳۸
·    منافع مادی بنیادی یکپارچه (واحد) اعضای جامعه در عرصه ها و فازهای (مراحل) مختلف روند حیاتی ـ جامعه ای به مثابه منافع متفاوت و خاص نمودار می گردند.

۳۹
منافع مادی جامعه و اعضای آن

۱
·    منظور از منافع مادی جامعه و اعضای آن، الزامات و نیازمندی های تبدیل گشته به انگیزه های عمل و تعیین کننده جهت اند که خود را قبل از همه در کردوکار تولیدی و در روابط جامعه ای نمودار می سازند.

۲
·     منافع مادی جامعه و کلکتیوهای مولدین سوسیالیستی و افراد در اقتصاد ملی سوسیالیستی در مقولات اقتصادی زیر تبیین می یابند:

الف
·    درآمد ملی

ب
·    سود
پ
·    مخارج
ت
·    عایدی
ث
·    دستمزد
ج
·    حقوق ماهیانه
ح
·    انعام


ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر