۱۳۹۷ خرداد ۳, پنجشنبه

دایرة المعارف جامعه شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی (۲۴۴)

 
پروفسور دکتر
ولفگانگ ایشهورن
اریش هان
مانفرد پوشمن
روبرت شولتس
هورست تاوبرت
و دهها تن دیگر
(۱۹۶۹)

برگردان
شین میم شین

پیش بینی مارکسیستی ـ لنینیستی جامعه

۷
·    مارکس و انگلس و لنین بر پایه پژوهش ماتریالیستی ـ دیالک تیکی مبتنی بر پژوهش قوانین عینی تاریخ، بویژه جامعه کاپیتالیستی، به فرمولبندی پیشگویی های علمی راجع به توسعه آتی جامعه بشری از کاپیتالیسم به سوسیالیسم و از سوسیالیسم به کمونیسم پرداختند.

۸
·    صحت پیشگویی های علمی بنیادی کلاسیک های مارکسیسم ـ لنینیسم را تاریخ تأیید کرده است.   

۹
·    این پیشگویی های علمی بنیادی کلاسیک های مارکسیسم ـ لنینیسم در دوران تاریخی کنونی نیز ماهیتا تعیین کننده   خصلت، محتوا و آماج های  پیش بینی مارکسیستی ـ لنینیستی جامعه اند.

۱۰
·    کیفیت تاریخی نوین پیش بینی مارکسیستی ـ لنینیستی جامعه در سوسیالیسم را خصلت توسعه قانونمند جامعه و جامعه سوسییالستی و انقلاب علمی و فنی تعیین می کنند.

·    مراجعه کنید به انقلاب علمی و فنی در دایرة المعارف جامعه شناسی مارکسیستی ـ لنینیستی 

۱۱
·    پیش بینی مارکسیستی ـ لنینیستی سوسیالیسم از قوانین عینی توسعه و از قوانین عینی ساختار طبیعت و تکنیک و جامعه و تفکر برای کسب مستمر اطلاعات راجع به توسعه آتی ممکنه و مطلوب نیروهای مولده مدرن و مناسبات تولیدی سوسیالیستی و روبنای سوسیالیستی بهره برمی گیرد. 

۱۲
·    با توجه به توسعه قانونمند تمامسیستمی جامعه سوسیالیستی، پیش بینی مارکسیستی ـ لنینیستی جامعه به شناخت دورنمای تکاملی نیروهای مولده مدرن نایل می آید، به جهات اصلی جهت پیشبرد انقلاب علمی و فنی مدد می رساند و نتیجه گیری های استراتژیکی نهایی توسعه اقتصاد ملی سوسیالیستی را و فراتر از آن، کل جامعه سوسیالیستی را  و زیرسیستم های منفرد آن را تدوین می کند.  

۱۳
·    پیش بینی مارکسیستی ـ لنینیستی جامعه به تعیین گرایشات بعدی جهت استکمال و شکوفایی و رونق هر چه بیشتر مناسبات تولیدی سوسیالیستی و روبنای سوسیالیستی مبادرت می ورزد.

۱۴
·    پیش بینی مارکسیستی ـ لنینیستی جامعه به حل به موقع تضادهای پدید آمده مدد می رساند و امکانات حل آنها را فراهم می آورد.

۱۵
·    در کانون پیش بینی مارکسیستی ـ لنینیستی جامعه، توسعه همه جانبه انسان های سوسیالیستی قرار دارد.

۱۶
·    توسعه لازم شخصیت سوسیالیستی و تشکیل آتی روابط جامعه ای انسان ها در پیش بینی مارکسیستی ـ لنینیستی جامعه، به مثابه یک وحدت دیالک تیکی پیش بینی می شود.

·    (دیالک تیک شخصیت و جامعه. مترجم)

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر