۱۴۰۲ آبان ۵, جمعه

درنگی در تخیلات زهره تنکابنی (۱۴)

 

  زهره تنکابنی 

 جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه

 منبع:

اخبار روز

درنگی 

از

مسعود بهبودی

 

۱

زهره

زایمان دنیای جدید بسی طولانی ست. 

سؤال این است  که من ـ زور زهره از دنیای جدید چیست؟

 

ضمنا و قاعدتا

زایمان هر چیز جدید، چه بسا انقلابی و جهشی صورت می گیرد و نه تدریجی.

چه رسد به اینکه «بسی طولانی» باشد.

اگر زایش نوزاد به تعویق افتد،

 خطر آن می رود که هم مادر جان خود را از دست بدهد و هم نوزاد.

 

۲

زهره

توسعه را نباید موکول به تولد دنیای چندقطبی پیش رو کرد.  

 

 من ـ زور زهره از دنیای چند قطبی چیست؟

مگر چیزی یافت می شود که چند قطبی نباشد؟

اصلا 

من ـ زور از قطب و انقطاب و قطبیت چیست؟

 

۳

زهره

هر چند که حاکمان ما متاسفانه همه انتخاب های خود را موکول به ایجاد دنیای چند قطبی کرده اند.

 

مفاهیم زهره را باش.

حاکمان ما؟

من ـ زور زهره از حکام چیست؟

سیدعلی و شرکاء؟

فرق حاکمیت با حکومت چیست؟

من ـ زور زهره از انتحابات حکام چیست؟

یعنی

حضرات پس از ۴۴ سال خرابکاری و خونریزی

هنوز

تصمیم خود را نگرفته اند؟

 

۴

زهره

شاه نیز با رویای تمدن بزرگ به دیکتاتوری محض رسید و بر آن بود تا پس از رسیدن به ایده آل خود

 فضا را باز نماید.

 

زهره 

از فرط فقر فلسفی میان شاه و شیخ علامت تساوی می گذارد.

بدبختی بیگانگی با الفبای مارکسیسم همین است:

عدم درک پایگاه طبقاتی شاه و شیخ 

عدم درک ماهیت طبقاتی دیکتاتوری شاه و شیخ

و

معیار قرار دادن دعاوی شاه و شیخ.


ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر