۱۴۰۰ خرداد ۱۷, دوشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (ن) نظام آنتی فاشیستی ـ دموکراتیکی (۳)

 antifaschistisch

هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین

  

۱۵

·    طبقه کارگر در شرق آلمان توانست با حمایت ارتش شوروی با متحدین خود قوای خود را در مقابل تجاوز نظامی امپریالیستی  شکوفا سازد، مقاومت ارتجاع را درهم بشکند و نظام آنتی فاشیستی ـ دموکراتیکی  را با موفقیت برپا دارد.

 

۱۶

·    بقایای دستگاه دولتی فاشیستی در هم کوبیده شد.

 

۱۷

·    برای اولین بار در خاک آلمان ادارات کمونال آنتی فاشیستی پیگیر منتخب خلق پدید آمدند، بعد نمایندگی های منتخب خلق و ارگان های اجرایی شان وارد حکومت های کشوری شدند که خادم منافع خلق بودند.

 

۱۸

·    با رفرم دستگاه حقوقی و قضایی کلیه نفوذهای فاشیستی در این عرصه از بین برده شد و تشکیل حقوق دموکراتیکی و ارگان های لازم برای اجرای آن پدید آمدند.

 

۱۹

·    حقوق سیاسی و اجتماعی کارگران در کارخانجات خلقی (تحت مالکیت خلق) تثبیت و تضمین گشت و در کارخانجات خصوصی احقاق حقوق همفرمایی (شرکت در تصمیمگیری ها) و کنترل کارگران صورت گرفت.

 

۲۰

·    امکان وجود انجمن های فاشیستی ـ ضد انقلابی از بین برده شد.

 

۲۱

·    ارگان های مسلح سرسپرده خلق تشکیل یافتند.

 

۲۲

·    اصلاحات ارضی دموکراتیکی، قدرت کلان زمینداران را درهم شکست و مواضع طبقاتی کارگران و دهقانان زحمتکش را به طرز تعیین کننده ای تقویت نمود.

 

۲۳

·    بانک های بزرگ تعطیل شدند، مقاومت سرمایه انحصاری در هم شکسته شد و قدرت شان با مجازات  تبهکاران جنگی و فعالان فاشیست، جنگ طلبان و برخورداران از جنگ و سلب مالکیت از آنها، از بین برده شد.

 

 

·    مراجعه کنید به اصلاحات ارضی دموکراتیکی، سلب مالکیت از کارخانجات تبهکاران جنگی

 

۲۴

·    کارخانجات و شرکت های آنها در صنعت، حمل و نقل و بیمه ها تحت مالکیت خلق درآورده شدند.

 

۲۵

·    بخش خلقی خاص در صنعت که در سال ۱۹۴۶، همراه با شرکت های سهامی شوروی که موجد تقریبا دو سوم تولید ناخالص صنعتی بود، همراه با مجموعه کارخانجات خلقی مهم در دیگر عرصه های اقتصاد ملی به شالوده اقتصادی ـ اجتماعی نظام آنتی فاشیستی ـ دموکراتیکی مبدل گشت.

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر