۱۴۰۰ خرداد ۱۶, یکشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (ن) نظام آنتی فاشیستی ـ دموکراتیکی (۲)

 antifaschistisch

هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین

 

۸

·    او نه خواستار برگشت به جمهوری پارلمانی بورژوایی، بلکه خواستار تشکیل دولتی به معنی «جمهوری پرولتری ـ دهقانی دموکراتیکی اش» گشت

 

۹

·    این قدرت دولتی می بایستی مانع رستاوراسیون مناسبات قدرتی امپریالیستی باشد و با شکوفایی مبارزه طبقاتی، کلیه شرایط لازم را برای گذار به انقلاب سوسیالیستی فراهم آورد.

 

·    رستاوراسیون یعنی احیای مناسبات ماقبل انقلاب.

 

۱۰

·    پایه و اساس برنامه ای لازم برای تأسیس نظام آنتی فاشیستی ـ دموکراتیکی را فراخوان کمیته مرکری حزب کمونیست آلمان (۱۱ ژوئن ۱۹۴۵) تشکیل می داد.

 

۱۱

·    نقش تعیین کننده برای پیروزی در رویارویی طبقاتی را این حقیقت امر بازی می کرد که از سازمان «وحدت عمل»، وحدت حزب کمونیست آلمان با حزب سوسیال ـ دموکرات آلمان، حزب سوسیالیستی آلمان واحد (اس ای دی) در ماه اوریل سال ۱۹۴۶ تشکیل یافت و با توسعه به حزب طراز نوین، وحدت مستحکم طبقه کارگر را تضمین کرد.

 

۱۲

·    بدین طریق امکان مؤثریت کامل سرکردگی (هژه مونی)  طبقه کارگر فراهم آمد.

 

۱۳

·    وحدت مستحکم طبقه کارگر متحد با زحمتکشان دهقانی، شالوده سیاسی لازم برای نظام آنتی فاشیستی ـ دموکراتیکی را تشکیل می داد و امکان وحدت طبقه کارگر با کلیه نیروهای آنتی امپریالیستی دیگر را فراهم می آورد.

 

۱۴

·    وحدت طبقه کارگر و پیشاهنگ آن (حزب طبقه کارگر) شرایط لازم را برای پیوند کلیه مخالفان هیتلری در بلوک آنتی فاشیستی ـ دموکراتیکی فراهم آورد که همه احزاب و بعدها همه سازمان های توده ای بدان تعلق داشتند و از وجود آن در مقابل حملات نیروهای رستاوراتیو (ارتجاع خواهان احیای شرایط قبل از انقلاب) مدافعه به عمل آمد.

·    از این رو، ابتکار عمل حزب سوسیالیستی واحد آلمان (اس ای دی) در زمینه تشکیل جبهه ملی، تشکیل این جنبش وسیع خلقی را تسهیل کرد.

 

·    مراجعه کنید به بلوک دموکراتیکی کلیه احزاب و سازمان های توده ای، جبهه ملی جهوری دموکراتیک آلمان

 

ادامه دارد.

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر