۱۴۰۰ خرداد ۲۲, شنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (پ) پیمان ضد کمینترن

Ist möglicherweise ein Bild von eine oder mehrere Personen und Text

هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین

 

۱

·    پیمان ضد کمینترن به قرارداد منعقده میان آلمان هیتلری و ژاپن در زمینه مبارزه مشترک بر ضد بین الملل کمونیستی اطلاق می شود که در (۲۵ نوامبر سال ۱۹۳۶) در برلین امضا شده بود.

 

·    مراجعه کنید به بین الملل کمونیستی

 

۲

·    بنا بر پیمان ضد کمینترن، امضا کنندگان این قرارداد خود را  به مبادله متقابل اطلاعات راجع به کردوکار بین الملل کمونیستی، «اقدامات عملی لازمه  برای مقابله با آن» و اجرای آن در همکاری تنگاتنگ مکلف می سازند.

 

۳

·    بنا بر پیمان ضد کمینترن قرار بر این گذاشته می شود که آلمان و ژاپن، دول دیگر را برای انجام «اقدامات مقابله» و عضویت در این پیمان فراخوانند.

 

۴

·    بنا بر پروتکل اضافی، منعقدین پیمان ضد کمینترن، خود را مکلف به انجام «اقدامات سختگیرانه» بر ضد کسانی می سازند که در داخل و یا خارج از آلمان و ژاپن، مستقیم و یا غیرمستقیم به طرفداری از بین الملل کمونیستی عمل می کنند.

 

۵

·    بنا بر توافق نامه سری مزید بر پیمان ضد کمینترن، آلمان و ژاپن خود را مکلف به تنظیم متقابل اقدامات خود در صورت وقوع جنگ بر ضد اتحاد شوروی می سازند.

 

۶

·    آلمان و ژاپن ضمنا خود را مکلف بر آن می دانند که بدون توافق متقابل، قراردادی با اتحاد شوروی نبندند که با پیمان ضد کمینترن ناسازگار باشد.

 

۷

·    اعتبار پیمان ضد کمینترن ۵ سال بود.

 

۸

·    در (۶ نوامبر سال ۱۹۳۷) ایتالیا و در (۲۴ فوریه سال ۱۹۳۹) مجارستان و منچوکو (دولت دست نشانده ژاپن) و در (۲۳ مارس سال ۱۹۳۹)  اسپانیای فرانکو عضو پیمان ضد کمینترن شدند.

 

۹

·    پیمان ضد کمینترن در (۲۵ نوامبر ۱۹۴۱) به مدت ۵ سال دیگر تمدید گشت.

 

۱۰

·    در همان روزها دول زیر هم به پیمان ضد کمینترن پیوستند:

 

۱

·    بلغارستان

۲

·    دانمارک

۳

·    فینلند

۴

·    رومانی

۵

·    اسلواکی

۶

·    کواسی

۷

·    رژیم نانکینگ

 

۱۱

·    محافل حکومتی بریتانیای کبیر، فرانسه و ایالات متحده امریکا با «سیاست مصالحه (ارضا)» خود، شرایط مناسب برای تشکیل و تحکیم پیمان ضد کمینترن را فراهم آوردند.

·    اگرچه آماج این پیمان نه فقط تدارک جنگ بر ضد اتحاد شوروی، بلکه ضمنا بر ضد فرانسه و بریتانیای کبیر و ایالات متحده امریکا و دول دیگر بود.

 

۱۲


 

·    پیمان ضد کمینترن در سال های ۱۹۳۹ ـ ۱۹۴۰ به اتحاد نظامی علنی و عریان میان آلمان، ایتالیا و ژاپن مبدل شد.

 

۱۳

·    پیروزی ائتلاف ضد هیتلری در جنگ جهانی دوم به انحلال پیمان ضد کمینترن میان تجاوزگران فاشیستی منجر شد.

 

·    مراجعه کنید به  ائتلاف ضد هیتلری

 

 

ائتلاف ضد هیتلری

 

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/8606

 

پایان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر