۱۴۰۰ خرداد ۱۵, شنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (الف) آنتی فاشیسم (۲)

Besuchergruppe betrachtet das Denkmal in der Nationalen Mahn- und Gedenkstätte Buchenwald 

هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین

 

۵

·    آنتی فاشیسم در بحبوحه بحران اقتصادی جهانی به شدت رونق گرفت  و پس از روی کار آمدن فاشیسم در آلمان، در جنگ جهانی دوم به نقطه اوج خود رسید.

 

۶

·    بین الملل کمونیستی در اسرع وقت  متوجه خطر فاشیسم نسبت به صلح و خلق ها شد.

 

·    مراجعه کنید به بین الملل کمونیستی

 

۷

·    بین الملل کمونیستی از اوایل سال های ۲۰ قرن بیستم در کنگره ها و نشست های کمیته اجرایی اش بر ضد فاشیسم موضعی قاطع گرفت و به مبارزه بر ضد آن فراخواند.

 

۸

·    پلنوم هشتم بین الملل کمونیستی (۱۹۳۳) به تعریف خصلت طبقاتی فاشیسم پرداخت و آن را به مثابه ارتجاعی ترین فرم حاکمیت امپریالیسم محسوب داشت.

 

۹

·    بین الملل سوسیالیستی ـ کارگری پس از تأسیس دیکتاتوری فاشیستی در آلمان نیز مانع همکاری سوسیال ـ دموکرات ها با کمونیست ها در مبارزه آنتی فاشیستی شد.

 

۱۰

·    رهبری سوسیال ـ دموکراتیکی راستگرا مبارزه مشترک بر ضد فاشیسم را رد می کرد.

 

۱۱

·    کنگره جهانی هفتم بین الملل کمونیستی (۱۹۳۵)، فاشیسم را مورد تجزیه و تحلیل همه جانبه قرار داد و فاشیسم المان را به مثابه واحد پیشقراول ارتجاع امپریالیستی بین المللی بر ضد اتحاد جماهیر شوروی و جنگ افروز اصلی برای شروع جنگ جدیدی در اروپا محسوب داشت.

 

۱۲

·    کنگره جهانی هفتم بین الملل کمونیستی (۱۹۳۵)، به تعیین استراتژی و تاکتیک جدیدی در مبارزه آنتی فاشیستی تحت عنوان وحدت عمل و جبهه خلق مبادرت ورزید و به ارزیابی تجارب مبارزاتی حاصله در ایتالیا، آلمان، اطریش، فرانسه و اسپانیا پرداخت.

 

·    مراجعه کنید به وحدت عمل و جبهه خلق

 

۱۳

·    حکومت های جبهه خلق که در سال ۱۹۳۶ در فرانسه و اسپانیا تشکیل شده بودند، به عنوان مثال تکانه های نوینی به جنبش بین المللی آنتی فاشیستی دادند.

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر