۱۳۹۵ آبان ۲۷, پنجشنبه

علوم اجتماعی (3)


پروفسور دکتر ولفگانگ پطر ایشهورن
برگردان
شین میم شین

خود ویژگی سوم
ادامه  

11
·        توسعه واقعی علوم اجتماعی که بر مبنای مارکسیسم ـ لنینیسم صورت می گیرد، با توسعه طبقه کارگر و مبارزه طبقاتی آن در پیوند بوده است.

12
·        طبقه کارگر طبقه ی انقلابی پیگیری است که ـ بر خلاف طبقات اجتماعی دیگر ـ در مقابل توسعه تاریخی، منافع تنگ نظرانه طبقاتی خاص خود را ندارد.

13
·        مبارزه طبقه کارگر به خاطر جامعه سوسیالیستی و کمونیستی با الزامات پیشرفت تاریخی و با منافع بشریت زحمتکش انطباق کامل دارد.

14
·        طبقه کارگر فقط بشرطی می تواند به آماج های طبقاتی خود دست یابد که کلیه زحمتکشان را به خلاقیت آگاهانه تاریخی بر خیزاند.

15
·        فقط طبقه کارگر است که با مبارزه به خاطر سوسیالیسم، دوران تاریخی ئی را به راه می اندازد که در آن، انسان ها توسعه تاریخی خود را پیش نگرانه، بر طبق برنامه و آگاهانه بر پا می دارند.

16
·        از این رو ست که طبقه کارگر در کشف پیوندهای اجتماعی بطرز نا محدودی ذینفع است.

17
·        علوم اجتماعی مارکسیستی ـ لنینیستی بمثابه بیانگر تئوریکی و شالوده تئوریکی پراتیک انقلابی، مبتنی بر پیش بینی اند و در راستای آماج های طبقه کارگر و ساختمان سوسیالیسم توسعه می یابند.

18
·        علوم اجتماعی مارکسیستی ـ لنینیستی ابزار نظری رهبری توده ها بوسیله حزب مارکسیستی ـ لنینیستی است.

19
·        از این رو ست که اصل وحدت بی قید و شرط عینیت علمی سختگیرانه و جانبداری انقلابی، اصل بنیادی علوم اجتماعی مارکسیستی ـ لنینیستی است.

20
·        از زمان تشکیل جنبش کارگری انقلابی و قبل از همه از زمان پیروزی انقلاب اکتبر، توسعه تئوری بورژوائی جامعه و تاریخ به میزان تعیین کننده ای در خدمت دفاع از نظام سرمایه داری است، هدفش پرده پوشی نظرات علمی در روند توسعه عام اجتماعی است و سودائی جز مبارزه بر ضد سوسیالیسم و علوم اجتماعی مارکسیستی ـ لنینیستی، مانی پولاسیون معنوی توده ها، خرابکاری علیه کشورهای سوسیالیستی ندارد.

21
·        این اما بدان معنی نیست که در عرصه تئوری اجتماعی بورژوائی اقدامات علمی اصیل محال است.

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر