۱۴۰۰ اردیبهشت ۱۴, سه‌شنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (ر) رفرم دانشگاه (آکادمی) (۱)


هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین

Akademie der Wissenschaften der DDR (AdW) bis 1972 Deutsche Akademie der Wissenschaften zu Berlin (DAW)

۱

·     رفرم دانشگاه به تغییر محتوایی و ساختاری بنیادی در کار علمی و در وظیفه گزاری (تعیین تکلیف) دانشگاه علوم در آلمان دموکراتیک، در توسعه اش به دانشگاه پژوهشی سوسیالیستی اطلاق می شود که به برکت آن، ظرفیت پژوهشی آن به طور کامل در خدمت روند بازتولید جامعتی قرار می گیرد و در جهت وظایف اساسی علمی  و اقتصادی ـ ملی سمتگیری می کند.

 

۲

·     رفرم دانشگاه پس از پلنوم هفتم حزب سوسیالیستی متحده آلمان (۱۹۶۷) صورت می گیرد و با الزامات عینی جامعه سوسیالیستی توسعه یافته در المان دموکراتیک و با علمسیاست (سیاست علم) مستمر حزب سوسیالیستی متحده آلمان و دولت سوسیالیستی مطابقت دارد.

 

۳

·     رفرم دانشگاه  با گردهمایی اساتید دانشگاهی، با انجمن رشته های عمدتا علوم طبیعی، تکنیسین ها و نهادهای  علوم جامعتی شروع شده و به مثابه دانشگاه نهادهای پژوهشی یکپارچه بنا بر قوانین اساسی رهبری و پلان بندی  سوسیالیستی، سازمان یافته که بخش مهمی از ظرفیت مواد و موضوعات پژوهشی در علوم انسانی و علوم مادی در آلمان دموکراتیک را نمودار می سازد.

 

۴

·    هدف این بود که دانشگاه با همکاری تنگاتنگ علمای علوم طبیعی و علوم جامعتی وظایف و تکالیف علمی بنیادی را حل کند، موارد و موضوعات آغازین و تکانه های اساسی لازم را برای پیدا کردن راه حل های نوین در علم و فن تعیین کند و مجموعه کار علمی و فنی در آلمان دموکراتیک را با مسئله گزاری (تعیین مسائل) نوین بارور سازد و زمینه را برای جامه عمل پوشاندن سریع به معارف مکسوبه هموار سازد.

 

۵

·     بنا بر مصوبات پلنوم هشتم حزب سوسیالیستی متحده آلمان (۱۹۷۱)، دانشگاه مسئولیت عظیمی برای توسعه پژوهش مبانی و مقدمات، برای پیدا کردن راه حل های نوین در علم و فن، برای اینتگراسیون (همپیوندی) علوم و برای جامه عمل پوشاندن به پیشرفت علمی و فنی  از طریق کاربست سریع نتایج علمی به عهده می گیرد.

 

·     مراجعه کنید به پیشرفت علمی و فنی 

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر