۱۴۰۰ اردیبهشت ۲۹, چهارشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (و) وحدت عمل (۲)


هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین

 

۱۱

·    بر طبق شرایط مبارزاتی تغییر یافته از سال های ۳۰ قرن بیستم، هفتمین کنگره جهانی بین الملل کمونیستی   (۱۹۳۵)، سیاست تشکیل وحدت عمل طبقه کارگر در مبارزه بر ضد فاشیسم و جنگ طلبی امپریالیستی در پیش گرفته است و به اثبات ضرورت تشکیل جبهه آنتی فاشیستی خلق پرداخته است.

 

۱۲

·    بنا بر مصوبات هفتمین کنگره جهانی بین الملل کمونیستی تجارب مبارزاتی آنتی فاشیستی در آلمان  و تجارب احزاب کمونیستی دیگر، کنفرانس حزب کمونیست آلمان در بروکسل (۱۹۳۵)، تشکیل وحدت عمل کلیه اجزای طبقه کارگر آلمان و تشکیل جبهه آنتی فاشیستی خلق برای مبارزه در راه سرنگونی دیکتاتوری فاشیستی و برای جلوگیری از خطر جنگ به مثابه وظیفه مرکزی حزب کمونیست آلمان اعلام داشت.

 

۱۳

·    تحت رهبری احزاب کمونیستی، وحدت عمل در مبارزه مقاومتی بر ضد فاشیسم در خیلی از کشورها نیروی چشمگیری کسب کرد.

 

۱۴

·    سیاست وحدت عمل تدوین شده در هفتمین کنگره جهانی بین الملل کمونیستی (۱۹۳۵)، ضمنا پس از آزادی خلق ها از یوغ فاشیسم به تقویت وحدت بین المللی جنبش کارگری، به تشکیل وحدت عمل طبقه کارگر در سلسله ای از کشورهای اروپایی و به تداوم وحدت سیاسی طبقه کارگر بر مبنای مارکسیسم ـ لنینیسم انجامید.

 

۱۵

·    این وحدت عمل، شرط تعیین کننده ای برای تسخیر قدرت سیاسی توسط طبقه کارگر در وحدت با دهقانان در این کشورها و برای تحول سوسیالیستی جامعه بود.

 

۱۶

·    در خطه آلمان دموکراتیک وحدت عمل حزب کمونیست آلمان با حزب سوسیال ـ دموکرات آلمان به تشکیل حزب متحده سوسیالیستی آلمان منجر شد.

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر