۱۴۰۱ اردیبهشت ۹, جمعه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (الف) اصلاحات ارضی دموکراتیک (۱)

Kriegsende in Deutschland: Eine Gruppe Kinder spielt in den Trümmern.

هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین 


۱

·    اصلاحات ارضی دموکراتیک به مهم ترین نکته در برنامه کشاورزی حزب کمونیست آلمان اطلاق می شود. 

 

۲

·    اصلاحات ارضی دموکراتیک به بخش ماهوی و مهم تحول آنتی فاشیستی ـ دموکراتیکی در منطقه تحت اشغال ارتش شوروی در آن زمان اطلاق می شود که با آنجام آن گذار از سرمایه داری به سوسیالیسم شروع می شود.

 

۳

·    با فراخوان کمیته مرکزی حزب کمونیست آلمان در ۱۱ ماه ژوئن سال ۱۹۴۵ تضمن تغذیه خلق با سلب مالکیت از زمینداران بزرگ و دادن اراضی کشاورزی به دست دهقانان صورت گرفت که روزی صاحبان همین اراضی بوده اند. 

 

۴

·    اصلاحات ارضی دموکراتیک با موافقت نامه پوتسدام مطابقت داشت و مورد حمایت اکتیو ارگان دکترین شوروی در آلمان قرار گرفت.

 

۵

·    با وحدت کارگران با دهقانان زحمتکش با اصلاحات ارضی دموکراتیک فئودالیسم  و همراه با آن، میلیتاریسم در روستاها ریشه کن شد، مناسبات قدرت به طرز بنیادی تغییر یافت و گذار بعدی دهاقین به سوسیالیسم شروع شد.

 

·    مراجعه کنید به سیاست وحدت، میلیتاریسم

 

 

میلیتاریسم

 

http://mimhadgarie.blogfa.com/post/3332

 

۶

·    به ابتکار حزب کمونیست آلمان در سال ۱۹۴۵ با حمایت   سوسیال ـ دموکرات ها و سندیکاها، جنبش توده ای کارگران کشاورزی، دهاقین کوچک مهاجرین در راه اصلاحات ارضی دموکراتیک تشکیل یافت.

 

۷

·    وحدت عملی حزب کمونیست المان و حزب سوسیال ـ دموکرات آلمان به غلبه بر مقاومت نیروهای ارتجاعی منجر شد و در بلوک احزاب آنتی فاشیستی ـ دموکراتیکی نسبت به اصلاحات ارضی دموکراتیک تفاهم پدید آمد.

 

۸

·    در ادارات کشوری و منطقه ای در منطقه تحت اشغال شوروی در آن زمان، قوانین و مقررات یکسانی راجع به اصلاحات ارضی دموکراتیک وضع شدند.

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر