۱۳۹۸ مرداد ۱۱, جمعه

بحثی با حرفا راجع به اسلام (۵)


تحلیلی
از
میم حجری

صالحی نیا
سوم: 
قبل از اسلام 
زن در غربستان 
بسیار ازادتر بود 
بعد از قدرت گیری محمد 
اتفاقا 
زنها بیشتر تحت فشار قرار گرفتند 
و
 طبق قران
 بیشتر برده مرد 
شدند 
 لذا ادعای "اسلام اغازین" کاملا مهمل است.

هماندیشی صالحی نیا و امثال بیشمار او
همعندیشی
است
و
نه
هماندیشی.

هدف و آماج این جماعت
از
شرکت در بحث
نه
کشف حقیقت،
بلکه
تخریب دگراندیش و تخطئه نظر او
به هر طریق و با هر ترفند است.

سؤال این است
که
صالحی نیا
در این
تز سوم
در 
پی اثبات چه نکته ای 
و
در
صدد رد چه نظری 
است؟

۱
قبل از اسلام 
زن در غربستان 
بسیار آزادتر بود

اولا
در
هماندیشی ما با حریف  یکچشم اسلام ستیز
مگر
بحث بر سر زنان بوده است؟

ما 
از مترقی تر بودن اسلام از بقیه ادیان دفاع کرده ایم.

ما
برای
اثبات فمینیستی تر بودن اسلام از بقیه ادیان
ممانعت و مخالفت آن
با
زنده به گورسازی نوزادان مؤنث
را
مثال آورده ایم.

ما گفته ایم
که
اسلام و هر چیز دیگر
را
باید
به
طور مشخص و تاریخی
تحلیل کرد
و
نه
به
طور مجرد (انتزاعی) و غیرتاریخی و همیشه همان و ثابت.

ما
کی و کجا
ادعا کرده ایم
که
«قبل از اسلام 
زن در غربستان 
بسیار ازادتر»
نبوده است؟

سؤال
ولی
این است
که
قبل از اسلام
جامعه بشری 
در 
کدام فرماسیون اقتصادی 
بوده است؟

۲
قبل از اسلام 
زن در غربستان 
بسیار ازادتر بود
   
جامعه قبل از ظهور حضرت محمد و شروع انقلاب برده داری
با
توجه به محتوای ایده ئولوژیکی و طبقاتی قران کریم
در
فرماسیون اقتصادی کمونیستی اولیه
قرار داشته است.

مناسبات تولیدی فرماسیون اقتصادی کمونیستی اولیه
اما
در
مرحله واپسینش
به
قید و بندی بر دست و پای نیروهای مولده جامعه 
بدل شده بود.

در
نتیجه
تولید مایحتاج عمومی
مختل شده بود.

زنده به گورسازی نوزادان مؤنث
به
همین دلیل بود.

نان
به
اندازه کافی
در
دسترس جامعه نبود.

جامعه
قادر به تولید نان کافی برای همه اعضای خود نبود.
 
جامعه 
دستخوش بحران گشته بود.

مختل گشتن تولید
به
دلیل تصاحب وسایل تولید توسط اقلیت روحانی 
بود.

جامعه کمونیستی آغازین
در
حال تجزیه و تلاشی بود،
ولی
جامعه برده داری
هنوز
تولد و تشکیل نیافته بود.

ظهور حضرت محمد و تبلیغ آیین اسلام 
به
عنوان ایده ئولوژی فرماسیون اقتصادی برده داری
زمینه ساز نظری و  عملی برای گذار از جامعه کمونیستی آغازین به جامعه طبقاتی برده داری
بوده است
و
پیروزی جنبش اسلامی
به
معنی پیروزی انقلاب برده داری
بوده است.
  
۳
قبل از اسلام 
زن در غربستان 
بسیار ازادتر بود
 
 مفهوم «قبل از اسلام» صالحی نیا،
مفهوم گل و گشاد مبهم و ناروشنی است.

منظور صالحی نیا
کدام دوره «قبل از اسلام» است.

در
دوران کمونیسم آغازین،
همه اعضای جامعه
چه زن و چه مرد
آزاد و برابر و خواهر و برادر
 بوده اند.

در
مرحله آغازین جامعه کمونیستی آغازین،
حتی
مادرسالاری
حاکم بوده است.

اسلام
ایده ئولوژی طبقه اجتماعی برده دار
بوده است.

اسلام
پرچم ایده ئولوژیکی انقلاب برده داری 
بوده است.

اسلام
طرفدار سرسخت تقسیم جامعه بشری
به
اکثریت برده و اقلیت برده دار و روحانی (آل عبا) بوده است.

این
سنگر طبقاتی اسلام آغازین
اما
سنگری انقلابی بوده است.

یعنی
چرخ جامعه و تاریخ
را
به
جلو
رانده است.

۴
بعد از قدرت گیری محمد 
اتفاقا 
زنها بیشتر تحت فشار قرار گرفتند 
و
 طبق قران
 بیشتر برده مرد 
شدند 
 لذا ادعای "اسلام اغازین" کاملا مهمل است.

عجب استدلال من ـ تقی ئی!

مگر
ما
ادعا کرده ایم
که
پس از پیروزی انقلاب برده داری 
زنها
و
همه اعضای جامعه
برده نشده اند و تحت فشار قرار نگرفته اند؟

تازه
این
چه ربطی به مفهوم اسلام آغازین دارد؟

اسلام آغازین
چیزی واقعی و عینی است.

مهمل قلمداد کردن این مفهوم
نشانه حواس پرتی و بی سوادی صالحی نیا ست.

ادامه دارد.
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر