۱۴۰۲ مهر ۱, شنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (الف) امپریالیسم (سرمایه داری انحصاری) (۸)


 
هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین
 

۳۸

·    نقطه تبلور اوجگیری کلیه پدیده های بحران آمیز امپریالیسم در مقیاس بین المللی، ایالات متحده امریکا ست.

 

۳۹

·    امپریالیسم امریکا، ارتجاعی ترین مرکز امپریالیسم جهانی است.

 

۴۰

·    امپریالیسم امریکا می کوشد نقش ضامن و محافظ سیستم بین المللی استثمار و سرکوب و ستم را بازی کند، سلطه خود را همه جا برقرار سازد و در امور داخلی خلق های دیگر مداخله کند.

 

·    مراجعه کنید به استرتژی جهانی (گلوبال، تمام ارضی)

 

۴۱

·    امپریالیسم امریکا بی پروا حقوق و خودمختاری (استقلال) مشروع دیگر خلق ها را پایمال می سازد و با توسل به قهر، ارتشاء و نفوذ اقتصادی، اراده خود را به دولت ها و کلیه مناطق کره زمین دیکته و تحمیل کند.

 

۴۲

·    تبهکاری ئی قابل تصور نیست که امپریالیست ها حاضر به دست زدن بدان نباشند تا سیطره خود را بر خلق های مستعمرات سابق خود و یا دیگر کشورها که خود را از قید و بند استثمار سرمایه داری رهایی بخشیده اند، حفظ کنند و یا  دو باره برقرار سازند.

 

۴۳

·    خصلت تجاوزگرانه امپریالیسم امروزه خود را در جنگ بربرمنشانه امپریالیسم امریکا بر ضد خلق های هندوچین و در تجاوز اسرائیل بر ضد دول عربی نمودار می سازد.

 

۴۴

·    امپریالیسم با سوء استفاده از محاصره نظامی ـ سیاسی و پایگاه هایش در مناطق بیگانه، با اعمال فشار اقتصادی  و محاصره تجاری، تشنجات موجود در مناطق بیشماری از جهان را حفظ می کند.

 

۴۵

·    امپریالیسم به حمایت مالی و سیاسی از سازمان های ارتجاعی مبادرت می ورزد، فشار سیاسی خود را تقویت می بخشد، به مداخلات مسلحانه و اقدامات بی رحمانه دست می زند.

·    به ویژه در کشورهایی که مبارزه فرم مسلحانه به خود گرفته است.

 

۴۶

·    امپریالیسم به اشاعه اکاذیب ضد انقلابی مبادرت می ورزد.

 

۴۷

·    براندازی های ارتجاعی و فاشیستی، تحریکات و تهدیدات رنگارنگ جزو زرادخانه امپریالیسم اند.

 

ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر