۱۴۰۲ مهر ۶, پنجشنبه

فرهنگ مفاهیم سیاسی (الف) امپریالیسم (سرمایه داری انحصاری) (۱۱) (بخش آخر)


 
هیئت تحریریه کلکتیو

برگردان 

شین میم شین

  

۶۰

·    مهمترین دستیار و مددکار بورژوازی در تحت تأثیر قرار دادن پرولتاریا، سوسیال ـ دموکراسی راستگرا (جناح راست احزاب سوسیال ـ دموکرات) است.

 

۳۱

·    سیاست سوسیال ـ دموکراسی راستگرا به انحصارات  و دولت کاپیتالیستی در سرکوب عملیات انقلابی پرولتاریا به طور عینی مدد می رساند.

 

۳۲

·    سیاست سوسیال ـ دموکراسی راستگرا سدی در راه مبارزه پرولتاریا در راه سوسیالیسم است.

 

۳۳

·    سیاست سوسیال ـ دموکراسی راستگرا از سیاست خارجی امپریالیسم پشتیبانی می کند.

 

۳۴

·    سیاست سوسیال ـ دموکراسی راستگرا  کورس ضد کمونیستی جدیدی را در پیش می گیرد. 

 

۳۵

·    شناخت منافع طبقاتی اصیل، منافع مبارزه بر ضد امپریالیسم، منافع مبارزه توده ها در راه حقوق اساسی خود، در راه دموکراسی  و صلح اما هر چه بیشتر در سوسیال ـ دموکراسی نفوذ می کند.

 

۳۶

·    فشار در زمینه بازتشکیل جبهه واحد زحمتکشان افزایش می یابد.

 

۳۷

·    جنبش بین المللی کارگری، پیشاهنگ  آبدیده در مبارزه نیروهای انقلابی بر ضد امپریالیسم است.

 

۳۸

·    طبقه کارگر در کلیه کشورهای کاپیتالیستی، پیگیرترین و قوی ترین حریف (مخالف) قدرت انحصارات و مرکز تجمع کلیه نیروهای ضد امپریالیستی است.

 

۳۹

·    طبقه کارگر در کلیه کشورهای کاپیتالیستی در سال های اخیر، سازمانیابی، روحیه مبارزاتی تهاجمی و امادگی به عملیات مصممانه در راه آرمان های دموکراتیکی و سوسیالیستی از خود نشان داده است.

 

۴۰

·    طبقه کارگر در کلیه کشورهای کاپیتالیستی نشان داده است که تحت شرایط نوین، به تغییرات بنیادی در اقتصاد، در مناسبات اجتماعی  و در شعور جامعتی زحمتکشان قادر است.

 

۴۱

·    درگیری های بزرگ طبقه کارگر در حال حاضر، چاوشان مبارزات طبقاتی نوین اند که می توانند به تحولات جامعتی بنیادی ، به استقرار قدرت طبقه کارگر در وحدت با اقشار دیگر زحمتکشان منجر شوند.

 

پایان

 

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر