برگردان
۹
· حرکت و تغییر ـ به مثابه شیوه وجودی ماده ـ در رابطه با تفاوت به دو معنی زیر است:
الف
· به معنی امحاء و ایجاد مستمر این تفاوت ها ست.
ب
· به معنی وساطت تنوع متفاوت در وحدتی است.
۱۰
· وجود تفاوت های عینی ـ واقعی میان اوبژکت ها، سیستم ها و غیره ی جهان مادی، پیش شرط مهمی برای شناخت واقعیت عینی توسط انسان ها ست.
۱۱
· تشخیص هویت و تفاوت اوبژکت ها، سیستم ها و غیره بخش عمده هر کردوکار معرفتی است.
۱۲
· اگر ماهیت و پدیده (ذات و ظاهر) یکسان می بودند و میان آندو تفاوتی وجود نمی داشت، هرعلمی زاید می شد.
· مراجعه کنید به پدیده و ماهیت
نمود (پدیده)
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/3862
پایان
ماهیت
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/8227
http://mimhadgarie.blogfa.com/post/8226
۱۳
· شناخت اما به تمیز تفاوت ها به طور کلی قناعت نمی کند، بلکه خصلت ماهوی و یا غیرماهوی، داخلی و یا خارجی تفاوت ها را مورد پژوهش قرار می دهد.
۱۴
· در کردوکار معرفتی (شناخت)، به ویژه از شناخت تفاوت ها به شناخت تضادهای درونی هر اوبژکت ضمنا از دو طریق زیر راه گشوده می شود:
الف
· از طریق تجزیه اوبژکت واحد شناخت (موضوع شناخت) به بخش های متضاد آن
ب
· از طریق بررسی اجزای متضاد موضوع شناخت در وحدت و تضادشان
ادامه دارد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر